  • 61. Data: 2021-09-04 23:51:21
    Temat: Re: Ziew...
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/09/2021 22:07, m4rkiz wrote:
    > Pewnie można. A następnie można zezłomować bo chętnych na zakup nie będzie.

    Tak samo mówili o Seicento 900.

  • 62. Data: 2021-09-05 00:01:44
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 04.09.2021 o 21:25, _Master_ pisze:
    > "Co ciekawe, nowe, ekologiczne auta elektryczne mogą przyczyniać się do
    > ich większej emisji, niż ma to miejsce w przypadku pojazdów z silnikami
    > spalinowymi, bo są od nich cięższe, ale lepiej przyspieszają, a to
    > przyspiesza zużywanie się opon. Przeciętnej wielkości opona samochodu
    > osobowego podczas całej eksploatacji traci nawet ponad kilogram masy, a
    > jej pozostałości w postaci pyłów trafiają do atmosfery. "

    W mieście nie ma gdzie "lepiej przyspieszać". Poza miastem większe
    znaczenie od przyspieszania ma jazda. Opony ze zwykłej jazdy zużywają
    się. Im szybciej, tym bardziej.

  • 63. Data: 2021-09-05 00:05:35
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 04.09.2021 o 23:27, heby pisze:

    > Cieszę się że usenet niezawdonie od 30 lat diagnozuje wszelakie choroby
    > i przypadłości. Nie zginiemy, jak widać, dziękuję za wysiłek kolektywu i
    > utrzymanie tradycji.

    uja-najbardziej/6vsk90x

    > Tylko że to artykuł pisany z myślą o udowdnieniu jakieś tezy.
    > Przykładowo autor mija się z prawdą mówiąc że auto elektryczne ma prąd,
    > którego produkcja wymaga emisji CO2. Otóż nie: gdybyśmy żyli w normalnym
    > kraju, mielibyśmy prąd z rozpadu uranu

    Okres połowicznego rozpadu uranu to ...

    > albo foto czy wiatraków i
    > stanowił by on znaczący wkład w zmniejszanie tej emisji. Są kraje, gdzie
    > mają. Co gosza, przez jakieś 4-6 miesięcy, nawet w tym kraju, zasilanie
    > samochodu do wożenia dupy na ryby może odbywać się bezemisyjnie. Z
    > powodu przerostu instalacji PV.

    Pytanie ilu właścicieli paneli ma samochody elektryczne. Kolega ma
    panele, ale wcale nie zamierza kupować elektryka.

    > Innymi słowy pokazujesz niezbalansowany artykuł, z masą niedomówień i
    > dziwacznych argumentów z jednej strony. Taki clickbait do któego zlatują
    > się muchy z jednej strony sporu.
    >
    > No tak, ale to onet. Zbirowisko tumanistów. Jakie źródło takie wnioski.

    Artykuły naukowe nie są dostępne publicznie.

  • 64. Data: 2021-09-05 00:09:25
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/09/2021 00:05, ii wrote:
    > Okres połowicznego rozpadu uranu to ...

    ... proces znacząco przyśpieszany neutronami z innych rozpadów.

    Zdałem?

    > Pytanie ilu właścicieli paneli ma samochody elektryczne. Kolega ma
    > panele, ale wcale nie zamierza kupować elektryka.

    Zabawne. W mojej okolicy (setki domów) do drugi dom ma instalacje
    3-5kWp. Wielu ma 10kWp.

    Mozliwe, że przespałes jakąs mała rewolucję. Zdarza się najlepszym,
    nawet prezesom.

    > Artykuły naukowe nie są dostępne publicznie.

    Wiec nie są naukowe.

    Być może mylisz z dostępem płatnym. Ale jeśli coś nie jest dostępne
    publicznie, to nie jest to nauka. Jeśli nie są dostepne publicznie, to
    nie są nauką.

  • 65. Data: 2021-09-05 00:10:19
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 04.09.2021 o 20:28, _Master_ pisze:

    > Rozumowanie OD CZAPY
    >
    > Ekofaszyści chcą zakazać spalinowych bo "powodują smog"
    >
    > Jako CAPANEUM proponują elektryki.
    >
    > Tylko że po przeanalizowaniu procentowego składu SMOOOOOOGUUUUU efekt
    > ZMNIEJSZENIA będzie znikomy.

    Czyli ten smród co się ciągnie za spalinowym, który każdy czuje, nie
    jest szkodliwy?

  • 66. Data: 2021-09-05 00:13:46
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 04.09.2021 o 23:28, heby pisze:

    > A mam doliczyć autobusy z 20 letnimi wtryskiwaczami?

    Autobusy zaczęły jeździć mniej więcej 100 lat temu. Je dolicz.

  • 67. Data: 2021-09-05 00:16:18
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 04.09.2021 o 21:39, _Master_ pisze:

    > Strasznie ograniczone myślenie.
    >
    > Z prądem jest problem z jego magazynowaniem
    >
    > I jeszcze długo tak ZOSTANIE
    >
    > Oraz z ceną takiego "urządzenia"
    >
    > To powoduje brak ich upowszechnienia przez najbliższe dekady.

    MZ główny problem jest z tym, że jak ktoś ma elektryka to nie ma paneli
    a jak ma panele to nie ma elektryka.

  • 68. Data: 2021-09-05 00:19:35
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/09/2021 00:13, ii wrote:
    > Autobusy zaczęły jeździć mniej więcej 100 lat temu. Je dolicz.

    Smog przez nie produkowany jest obecnie budulcem Twoich narządów
    wszelakich, trafił do obiegu biologicznego, podobnie jak ołów z miliona
    maluchów zniknął w pysznych rosołkach na zdrowej piertuszce, wysikany
    gdzieś pod drzewem lub obciązając mózg.

    Nie martwiłbym się smogiem z przed 100 lat. Dawno uległ recyclingowi, a
    ponadto wiatru troche też było a i życie dalekie było kiedyś od bezcennego.

  • 69. Data: 2021-09-05 00:20:51
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/09/2021 00:16, ii wrote:
    > MZ główny problem jest z tym, że jak ktoś ma elektryka to nie ma paneli
    > a jak ma panele to nie ma elektryka.

    To na podstawie jakiejś statystyki?

    Chyba przeceniasz koszta postawienia elektrowni PV. Stanowi ona mały
    ułamek kosztów elektryka.

  • 70. Data: 2021-09-05 00:36:15
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 05.09.2021 o 00:09, heby pisze:

    > ... proces znacząco przyśpieszany neutronami z innych rozpadów.
    >
    > Zdałem?

    Nie jest w każdym razie oczywiste, że gospodarowanie uranem jest bezpieczne.

    > Zabawne. W mojej okolicy (setki domów) do drugi dom ma instalacje
    > 3-5kWp. Wielu ma 10kWp.
    >
    > Mozliwe, że przespałes jakąs mała rewolucję. Zdarza się najlepszym,
    > nawet prezesom.

    A ja nic nie pisałem że nie ma paneli. Pisałem, że nie ma elektryków do
    tych paneli. Na przykładzie mojego kolegi. Ale możesz się przejść po
    tych wszystkich domach z panelami wokół Ciebie i dokładniej to zbadać.

    > Wiec nie są naukowe.
    >
    > Być może mylisz z dostępem płatnym. Ale jeśli coś nie jest dostępne
    > publicznie, to nie jest to nauka. Jeśli nie są dostepne publicznie, to
    > nie są nauką.

    Potrafisz podać jakiś artykuł naukowy tak byśmy wszyscy mogli go przeczytać?