  • 21. Data: 2021-09-04 17:29:17
    Temat: Re: Ziew...
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 04.09.2021 o 13:09, heby pisze:
    > No, ale dlaczego z opon więcej? Jaki jest mechanizm fizyczny generowania
    > pyłu z opon w przypadku elektryka i dlaczego jest gorszy? Nie proszę o
    > model matematyczny, tylko opis słowny. Ciekaw jestem.

    żeby się rozpędzić i zahamować potrzebujesz tarcia na styku opona - jezdnia

    jeżeli masz tam tarcie to się jedno i drugie zużywa, sposób hamowania koła (czy
    klockami
    czy elektromagnetycznie) nie zmienia nic w kwestii zużycia opon

    elektryki generalnie są cięższe niż nieelektryki (stąd np. większe dmc na B dla
    dostawczaków na paliwach alternatywnych) więc jakoś w okolicach proporcjonalnych do
    zwiększenia masy zwiększa się też zużycie opon

    powyższe to nie moja teza więc nie będę jej bronił i walczył o ułamki, ale zużycie
    opon co
    do zasady co najmniej nie różni się między tymi pojazdami

  • 22. Data: 2021-09-04 17:36:30
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/09/2021 17:24, nadir wrote:
    > A ja, i wcześniej inni, podawaliśmy; cena, zasięg, czas ładowania. To
    > też są gówniane argumenty?

    W tym wątku padł tylko głupi argument o pyle z opon i hamulców. Tylko do
    niego się odnoszę.

    Jak człowiek rozsądny widzę wszelkie wady elektryków. Ale te realne.

    Jednak kiedy pojawia się tak głupi, to cieżko nie zestawić go z czymś
    rownie głupim. Taki odruch.

    > A ile produkuje zimą?

    Nie ważne, to co nie zużyłem trzymają w wiadrach w elektrowni, tak mówił
    ważny minister. Nazywają to "magazynowaniem w sieci". Przeciętny suweren
    z dotacją Mój Prąd, mając na dachu koło 6-10kWp ma dostateczną nadwyżkę
    aby cały rok jeździć elektrykiem na ryby i do monopolowego.

    > Czyli w takim razie ujeżdżasz elektryka?

    Nie. Ale jak się trafią w końcu jakies tanie meleksowate złomy do
    skakania po zakupy, to chętnie. Ktośtam pisał że w Francyji rdzewiele
    kilkaset elektryków wynajmowanych na minuty, bo im nie spiął się biznes.
    To niech mi dadzą ze dwa. Se naprawie. Mogę nawet kilka euro, na lawetę,
    dorzucić.

    > Rozumiem, że to obecnie wydumany problem.

    Nie tyle wydumany, co z lekka olany. Moje ileśtam procent miało iśc na
    rozbudowę sieci. A idzie na rozbudowę czegoś innego, jak zwykle i pewnie
    tego, co zwykle.

  • 23. Data: 2021-09-04 17:40:25
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/09/2021 17:29, m4rkiz wrote:
    > żeby się rozpędzić i zahamować potrzebujesz tarcia na styku opona - jezdnia

    Spalinowe, rozumiem, lawitują?

    > jeżeli masz tam tarcie to się jedno i drugie zużywa, sposób hamowania
    > koła (czy klockami czy elektromagnetycznie) nie zmienia nic w kwestii
    > zużycia opon

    Czyli innymi słowy jest to taka sama fizyka, jak w spalinowych?

    > elektryki generalnie są cięższe niż nieelektryki (stąd np. większe dmc
    > na B dla dostawczaków na paliwach alternatywnych) więc jakoś w okolicach
    > proporcjonalnych do zwiększenia masy zwiększa się też zużycie opon

    Czy o tyle, że nas wszystkich zatrują?

    > powyższe to nie moja teza więc nie będę jej bronił i walczył o ułamki,
    > ale zużycie opon co do zasady co najmniej nie różni się między tymi
    > pojazdami

    Tak. I o te 5% zatrucia gumą i drutami z opon dzielnie walczą
    przeciwnycy elektryfikacji? Łomatko. Czy można upaść niżej?

    Więcej dobrego w ostatnim roku dla motoryzacji i smogu zrobił COVID niż
    wszyscy ekolodzi razem wzięci. Stawiam tezę: wymusić pracę zdalną dla
    wszystkich, gdzie to możliwe. Efekte będzie że tego pyłu z opon i
    hamulców będzie znacznie mniej. Dziur będzie mniej. Spalin. Itd itp. To
    jest ekologia. A nie rozdzieranie szat o to że guma z kół jest problemem
    ekologicznym. Jakoś nie słyszałem aby to ona odpowiadała za efekt
    cieplarniany.

  • 24. Data: 2021-09-04 17:50:55
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 04.09.2021 o 14:20, cef pisze:

    > Bo biorą udział w takim samym ruchu miejskim jak inne auta-
    > muszą się zatrzymać i rozpędzić, więc opony tak samo dostają
    > jeśli chodzi o zużycie a ponieważ elektryk ma więcej dostępnego
    > momentu obrotowego w całym zakresie (tzn przy małych obrotach też)
    > to będzie się szybciej rozpędzał zostawiając więcej gumy na jezdni.

    Do tego w samochodach z silnikami spalinowymi jest skrzynia biegów.

    > Opis masz powyżej, szybciej się rozpędza i drze gumę.

    Jak wyżej, gumę można było "drzeć" nawet w maluchu.

  • 25. Data: 2021-09-04 20:22:01
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-04-września-2021 o 10:20, heby pisze:
    > Popraw mnie, jesl się mylę, ale elektryki uzywają hamulców zncznie
    > rzadziej niż reszta. Przpuszczalnie z tego samego powodu opony są mniej
    > ścierane.

    Ale są a wzbijanie pyłu z ulicy w powietrze to duża część tego smogu co
    powodują samochody.

    Także ten...

    > Skrajne poglądy to nie jest podów do dumy. Po obu stronach.

    Odpowiedź musi być na takim samym poziomie SKRAJNOŚCI jak te kłamstwa i
    całe tej hejt którym rzygają ekofaszyści ;-)

  • 26. Data: 2021-09-04 20:23:08
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-04-września-2021 o 13:09, heby pisze:
    > Albowiem? Jakies uzasadnienie dlaczego?

    Bo mają OGROMNY moment obrotowy ;-)

  • 27. Data: 2021-09-04 20:28:08
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-04-września-2021 o 14:19, heby pisze:

    > Dlaczego to nie jest agrument w przypadku spalinowych z dużymi
    > silnikami? Ich też nalezy zakazać?

    Rozumowanie OD CZAPY

    Ekofaszyści chcą zakazać spalinowych bo "powodują smog"

    Jako CAPANEUM proponują elektryki.

    Tylko że po przeanalizowaniu procentowego składu SMOOOOOOGUUUUU efekt
    ZMNIEJSZENIA będzie znikomy.

    Tak legnie w gruzach ekologiczność elektryków również w kwestii
    miastowego smogu. UWAGA! W Polsce. Bo Polacy są BIEDNI i palą w piecach
    tym na co ich stać.

  • 28. Data: 2021-09-04 20:29:58
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-04-września-2021 o 14:51, heby pisze:
    > To może go ograniczyć?

    Ciach. Może więcej czytaj a mniej pisz. Przecież szkoła już ruszyła. Do
    książek ;-)

    A ekofaszysta powiedziałby: NIE ODDYCHAJ

  • 29. Data: 2021-09-04 20:35:23
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-04-września-2021 o 14:51, heby pisze:
    > Udawajmy więc, że kres ludzkości zalezy od tego że opony w elektrykach
    > ścierają się tak samo jak passerati sebixów.

    Ty chyba masz tą Gerdę na ścianie ;-)

    Poczytaj ile procent smogu powstaje przez samochody ile z tego z rury,
    ile z klocków/opon ile z ulicy...

    Możesz się bardzo ZDZIWIĆ ;-)

  • 30. Data: 2021-09-04 20:54:20
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/09/2021 20:35, _Master_ wrote:
    > Ty chyba masz tą Gerdę na ścianie ;-)

    W drzwiach.

    > Poczytaj ile procent smogu powstaje przez samochody ile z tego z rury,
    > ile z klocków/opon ile z ulicy...
    > Możesz się bardzo ZDZIWIĆ ;-)

    Ale całe podstawowe pytanie w thm wątku brzmi: czy spalinowe samochody
    *nie* produkują smoku z opon a jesli produkują to o ile mniej.

    Oraz pytanie specjalne: jeśli elektryki produkują mniej smogu z klocków
    a więcej opon, to czy to się balansuje, a jeśl itak to o co chodzi z tą
    gorszoscią elektryków w temacie wątku?