  • 161. Data: 2021-09-05 20:19:58
    Temat: Re: Ziew...
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 05.09.2021 o 19:23, heby pisze:
    > Darmowe paliwo na dachu.

    Tak jakby nie.
    Trzeba wydać na starcie równowartość paliwa na 100kkm.
    I w zasadzie trzeba to zrobić do końca roku.

  • 162. Data: 2021-09-05 20:26:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.09.2021 o 20:16, heby pisze:

    > Rozmawiamy o zabijaniu chorych dzieci przez opony z elektryków. Bez
    > podstaw naukowych.

    Nie - rozmawiawmy to tym ile mniej zgonów będzie z powodu zanieczyszczeń
    jak przejdziemy na elektryki. I od razu odpowiem - prawdopodobnie tak
    niewiele, że tego nie zauważymy nawet statystycznie.

    --
    Shrek

  • 163. Data: 2021-09-05 20:27:25
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 05.09.2021 o 19:59, heby pisze:

    > To potencjalna nisza z której mogą korzystać producenci samochodów.
    > Zaznaczam, że ta moja nisza jest ch.. warta w porównaniu z krajami
    > bogatszymi.

    Ale elektryki nie są potrzebne do wykorzystania paneli fotowoltaicznych.
    To jest tylko jeden ze sposobów zagospodarowania energii. Równie dobrze
    może tę energię zużywać klimatyzator albo komputer. Pomyśl, jak siedzisz
    w tym domu na zdalnej to po prostu nie potrzebujesz tej energii, którą
    zużywałeś na transport z i do pracy. I dopiero w łikend można gdzieś
    pojechać. Ale to tak jak dotąd.

    > Jeśli mają rację,  ale nie potrafią udowodnić że ją mają, to oznacza że
    > zgadywali.

    No mogli mieć intuicję.

    > Bazy danych. Naukowe. Płatne zazwyczaj, ale gównojadów z onetu chyba stać?

    Na dostęp ich stać, ale nie na czytanie.

    > Brednia. Artykuły naukowe są dostepne *zawsze*. Zazwyczaj bezpłatne,
    > choć trafiaja sie płatne, duże wyszukiwarki zazwyczaj są w całosci
    > płatne. To że płatne, nie oznacza, że niedostępne. Nie wiem czy miałeś
    > jakiś kontak z nauką, bliski. Ja tak. Nie przypominam sobie, aby
    > jakikolwiek artykuł naukowy nie dał się zdobyć. Ani jeden. Na tym polega
    > nauka. Na jawności. Czasem za pieniądze, ale raczej niewielkie.

    Tak działa biznes a nie nauka.

    > Skoro tumanistyczne przygłupy z gównoportali nie potrafią pod koniec dać
    > linka do artykułów z których pobrali wnioski, lub choć namiarów gdzie
    > kupić dostęp, to wartość takiej lektury jest zerowa.

    Ty też nie dajesz linków do artykułów naukowych.

    > Bo nie ja stawiam tezę. Ja oczekuję, że stawiajacy tezę pokaże
    > fundament. Udowodnienie tezy ciąży na wygłąszającym a nie czytającym.
    > Tak to działa od kilkuset lat i nazywa się to "nauka".

    MZ to po prostu hipoteza :-)

  • 164. Data: 2021-09-05 20:29:51
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 05.09.2021 o 19:42, heby pisze:

    > Pewnie sporo. Po raz pierwszy nie kaszlałem na Krakowskim rynku w środku
    > zimy, bo super ludzie z IT pozwolili znacznej częsci społeczeństwa
    > siedzieć na dupie i ogarniać robotę bez uzywania samochodu.
    >
    > No i zakaz palenia gównem w piecach, ale tłumaczmy sobie, że jednak smog
    > z opon.

    A te .. pomiary potwierdzały to? Bo jakoś nie koncentrowałem się na
    takiej kwestii (zajęty byłem pracą zdaną) albo już nie pamiętam (z tego
    siedzenia na zdalnej).

  • 165. Data: 2021-09-05 20:32:59
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-05-września-2021 o 19:43, ii pisze:
    > Ponieważ bazowanie na gównowiedzy w sytuacji gdy nie ma źródeł
    > naukowych, jest traktowane na równi z płaskoziemcami. Nie ma znaczenia
    > czy mają rację, ma znaczenie czy potrafią wykazać, że maja rację.

    Zwolnij trochę gówniarzu

    "Co tworzy warszawski smog (frakcja PM1)?
    Odpowiadając na tak postawione pytanie SGGW podaje, że 15% stanowi
    emisja komunikacyjna, czyli gazy emitowane ze spalinami (tlenki azotu i
    lotne związki organiczne). 51% to materia związana z emisją ze spalania
    różnego rodzaju paliw w celu produkcji energii i ciepła zarówno w
    indywidualnych mieszkaniach, jak i elektrociepłowniach, elektrowniach.
    Tu mieści się wtórny produkt przemian tlenków siarki, tlenków azotu,
    amoniaku i LZO oraz niewielkie ilości stałych cząstek pierwotnych takich
    jak zestalone w atmosferze tlenki metali, węglowodory, cząsteczki
    sadzy). Około 35% to pozostałe, niezidentyfikowane w opisywanych
    badaniach źródła PM1 w Warszawie, to emisje przemysłowe, gleba i pył
    drogowy, jak również emisje napływowe."

    https://sozosfera.pl/nauka-i-srodowisko/smog-w-warsz
    awie-pod-lupa-naukowcow/

  • 166. Data: 2021-09-05 20:38:04
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/09/2021 20:19, m4rkiz wrote:
    > Tak jakby nie.
    > Trzeba wydać na starcie równowartość paliwa na 100kkm.

    Coś masz kiepskie rachunki. Rozmiar PV zależy od potrzeb. U mnie jest
    dużo, ale ktoś może miec 3kWp na altance, 40cm styropianu i styknie na
    wszystko, włacznie z ładowaniem samochodu na ryby.

    > I w zasadzie trzeba to zrobić do końca roku.

    I 50% ludzi zrobiło to, w mojej okolicy. Łajzy faktycznie, nie zdążyły.
    Będą płakac, z resztą już firmy mają klientów błagających o cokolwiek,
    byle przed końcem roku. Cokolwiek! Taka desperacja...

    Nie doceniach Narodu, okazało się że mieli oszczędności, a obietnice
    rządu, że prąd nie zdrożeje, tylko przyspieszyły ten proces, bo wiadomo...

  • 167. Data: 2021-09-05 20:39:01
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/09/2021 20:26, Shrek wrote:
    > Nie - rozmawiawmy to tym ile mniej zgonów będzie z powodu zanieczyszczeń
    > jak przejdziemy na elektryki. I od razu odpowiem - prawdopodobnie tak
    > niewiele, że tego nie zauważymy nawet statystycznie.

    Cieszę się, że zgoda.

  • 168. Data: 2021-09-05 20:44:03
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/09/2021 20:29, ii wrote:
    > A te .. pomiary potwierdzały to?

    Chyba tak. Coś czytałem, że po raz pierwszy w określonym czasie było
    tyle dni bez alertu. To, że pojechałem i poodychałem, nic nie znaczy,
    ale ludzie mieszkający w K. twierdzili że różnica ogromna. Czasami widać
    drugi koniec miasta.

    Nie z powodu samochodów i pyłu z opon. Tylko braku śmieci w piecach, bo
    zakazali.

    Czyli, mówiąc wprost, ilośc dzieci zabitych przez opony elektryków jest
    bez znaczenia, do czasu aż nie ogarniemy palenia workami w kozach.

    Potem też, zapewne, nie będzie miała znaczenia. Dlatego fascynuj mnie
    argumentacje konserwatystów. Oni zawsze coś fajnego odje..., aż miło czytać.

  • 169. Data: 2021-09-05 20:46:52
    Temat: Re: [OT] Ziew...
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-05-września-2021 o 20:06, heby pisze:
    > To ta, co rządzi, to nie prawdziwa? To chyba jak za komuny, potem się
    > okazało, że to nie był socjalizm. Kuźwa, nawet skrajnym przygłupom nie
    > ma jak dać wiary. Prawica to socjaliści, komuniści to faszyści, UE to
    > pedały, Konfederaci to nie pedały, choć wyglądają jak pedały itd itp.
    > Jak żyć?

    A ty jeszcze chcesz ogarnąć co jest ekologią a co tylko bełkotem i skład
    pyłu smogowego.

    Za wysokie progi ;-)

  • 170. Data: 2021-09-05 20:47:53
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 05.09.2021 o 10:59, heby pisze:

    > To że PV do samochodu jest dodatkiem a nie odwrotnie.

    PV tylko może być dodatkiem. Generalnie jest niezależny. Przypominam
    mojego kolegę, który ma te panele, ale nie zamierza mieć elektryka.
    Natomiast ja mam elektryka, ale nie zamierzam (nie bardzo mogę) mieć paneli.

    > Innymi słowy widzę juz akcje promocyjną: kup samochód elektryczny a PV
    > postawimy Ci na ogródku za friko.
    >
    > I wiesz co? To by było zajeb...

    Tak se. Nie wszyscy mają możliwość przyjęcia takiej oferty. W bloki nie
    przejdzie i na wielu domach nie przejdzie. Instalacja fotowoltaiczna
    jest wartości kiedysiejszej dopłaty do elektryka.

    > Pół roku jeździsz za darmo. Drugie pół na atomie z Ukrainy (bo w końcu
    > zamkną wszystkie węglowe u nas). Win-win.

    A kiedy stoję? :-)