eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
    l!3.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!new
    sreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.
    xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!new
    sfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!
    news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Ziew...
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <sgto7t$b7p$1@news.icm.edu.pl> <sh0qqq$r3l$1@dont-email.me>
    <sh0sd2$d50$1@news.icm.edu.pl> <sh0tak$99n$1@dont-email.me>
    <sh1024$35b$1@news.icm.edu.pl> <sh1pec$hfj$2@dont-email.me>
    <sh1tho$qql$2@news.icm.edu.pl> <sh20ph$v7o$2@dont-email.me>
    <sh2vji$3ff$1@news.icm.edu.pl>
    <61350d5c$0$511$65785112@news.neostrada.pl> <sh349g$qrk$1@dont-email.me>
    <61352833$0$521$65785112@news.neostrada.pl> <sh48rj$9vl$1@dont-email.me>
    <6135a823$0$530$65785112@news.neostrada.pl> <sh4aka$i67$1@dont-email.me>
    <6135d16a$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <sh4u2f$d7u$1@dont-email.me> <6136f0cc$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <sh6spv$opi$1@dont-email.me> <12fgd9tbps7yu.3yn6kb4ovs0h$.dlg@40tude.net>
    <sh7d6a$lvm$1@dont-email.me>
    Date: Tue, 7 Sep 2021 13:17:21 +0200
    Message-ID: <hvuvsklp7y1z.1ed1xdqxpl38z$.dlg@40tude.net>
    Lines: 88
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.147.176
    X-Trace: 1631013442 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 522 83.30.147.176:64773
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4887
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2697037
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 7 Sep 2021 11:59:32 +0200, heby wrote:
    > On 07/09/2021 11:18, J.F wrote:0
    >>> CO2 globalnie można kontrolować, co czynimi, _Master_ zwijajacy asfalt
    >>> swoim dieslem jest kłopotliwy w kontrolowaniu.
    >> Tylko wiesz - zeby to nie byla kontrola taka, ze zamiast diesla bedzie
    >> elektryk na prad z elektrowni weglowej.
    >
    > Bedzie coraz mniej elektroni węglowych. Co podwójnie miłe, bo też pyłu w
    > powietrzu nie będzie.

    Elektrownie maja ponoc dobre filtry.

    A pylu ... na samochodzie widze, ile tego pylu jest, ale na moj gust,
    to bloto z gruntowych drog i niesprzatanych ulic.

    > U nas tez bedzie coraz mniej. Postępu nie zatrzymają dowolni populiści.
    > To tylko będzie nas dużo więcej kosztować i tyle.

    Wegiel sie kiedys skonczy, wiec jak najbardziej bedzie coraz mniej.
    A czy tak duzo wiecej ... zawsze to nowosci kosztuja wiecej.

    >>> Ogólnie zaryzykuje, że globlana emisja CO2 będzie maleć, co czyni
    >>> argument za spalinowymi mało przyszłościowy.
    >> Ale to w jaki sposob?
    >> Bo jesli nastawiamy OZE ... to fajnie.
    >
    > Globalna emisja będzie maleć, bo politycy dokręcają śrubki. Może nie
    > dzisiaj, ale za kilka lat.

    I bedziesz mial tak, ze zamiast stali z Polski kupisz z Chin.
    No ale emisja CO2 w Chinach nas przeciez nie dotyczy :-P

    > Obecnie się wypłaszcza, więc coś się dzieje, polityka daje jakieś efekty.
    >
    >> Ale jak emisja spadnie, to spaliniaki beda mogly jezdzic :-)
    >
    > Niech sobie jeżdzą. Przecież nie bronie. Staną się po prostu
    > nieopłacalną fanaberią kilku konserwatystów. Coś jak elektrowozy wyparły
    > parowozy, choć konserwatyci marudzili, że te druty to nieekonomicze są.

    Bo parowozy byly nieekonomiczne.
    A druty czesto sa nieekonomiczne ... wiec jedzie lokomotywa z dieslem.

    Zeby bylo ciekawiej, to to jest lokomotywa elektryczna, a diesel
    napedza pradnice...

    >>> Pewnego dnia pojawią się działajaca synteza jadrowa.
    >> Juz jest. Tylko wymaga PV :-)
    >
    > Coś tam się ciekawego dzieje w termojądrowych reaktorach badawczych.
    > Może doczekam pierwszego komercyjnego.

    Ja tam jestem spokojny ... ze jeszcze dlugo nie :-)

    >>> Wtedy zostaną już tylko klocki i opony.
    >>> A PV pojawiło się już, masowo, od 3 lat. Troche ulży tym "węglowozom".
    >> Troche, to malo.
    >
    > Nie widzę przeszkód, aby było więcej. No dobra, widze, marudzenie
    > puskatów z zarządu dystrybucji, którzy traktują przesyłanie prądu jako
    > zło konieczne. Problemy w tym kraju zazwyczaj mają białkowe podłoże.

    No jak - przeciez oni z przesylania zyja.
    Problem jest w bilansie - u nas juz dominuje szczyt wieczorny,
    a wtedy PV nie dziala, a wiaterek cichnie.

    > Oferuje więc rozwiązanie typu konsumpcja lokalna. Czyli mogę podładować
    > z mojego PV samochód pod pracą, 10km dalej. Zapłacę te 20% kary, na
    > "wirtualny przesył", wiadomo.

    Nie taki znow wirtualny. Szczegolnie, jak sie okaze, ze trzeba wam
    wymienic transformator osiedlowy, bo stary jest za slaby.

    > A zimą? Zimą to samo co z ciepłowniami: nikt nie marudzi że się ich nie
    > opłaca budować, bo latem stoją i się marnują.

    Ja tam marudze - przez caly rok place za ogrzewanie bloku.

    A ciepla wode pewnie lubisz.

    > No to niech i elektrownie produkują więćej prądu zimą, a latem sobie
    > beda je remontować dowoli.

    I byloby fajnie, gdyby nie ten zimowy szczyt.
    Trzeba sie bedzie przyzwyczaic do gazu z butli, albo wodoru z
    gazociagu :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: