  • 281. Data: 2018-03-22 10:46:01
    Temat: Re: Zielone światło dla madrych inaczej.
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-03-19 o 19:03, Cavallino pisze:

    > Nie da się, jeśli za dużo chce skręcać w lewo na za małym rondzie.

    Wtedy ustawia się światła biorąc pod uwagę powyższe czynniki, a nie bawi
    w jakieś partyzantki. Rondo jest ewidentnie niewydolne to się je
    przerabia. Ty zdaje się zaczynasz się bawić w adwokata diabła, banda
    oszołomów wydaje krocie na zmienianie nazw ulic, a brak funduszów na
    usprawnienie ruchu na rondzie ma usprawiedliwienie - brak funduszów..

    > Jest odpowiednio oznaczone.
    > Tylko Ty i Tobie podobni nie mają pojęcia o przepisach.
    > Czego ta dyskusja jasno dowodzi.
    >
    > Jarek nie miał problemów ze zrozumieniem jak powinien zachować się na
    > takim rondzie, mimo że po nim nie jeździ.

    Widzę że wzorem owego Jarka czysto teoretyzujesz. Jaki przepis każe mi
    na zielonym świetle ostro hamować aby przepuścić auta jadące z kierunków
    kolizyjnych?

    > Nie gadaj głupot - tak tam nie jest i nigdy nie było.
    > Tam są tylko wieczne korki na tym kierunku, które powodują, że
    > wjeżdżając na swoim zielonym zazwyczaj nie zdążysz na nim zjechać.
    >
    > I tak jak na każdym innym skrzyżowaniu o ruchu nieregulowanym, masz
    > psi obowiązek ustąpić pierwszeństwa tym z prawej.

    Tu muszę wyjaśnić - opisuje sytuację która obowiązywała na tym
    skrzyżowaniu w latach minionych, być może teraz wszystko jest tam jasne
    i przejrzyste,. Tym bardziej że podczas moich dwu ostatnich wizyt w
    Poznaniu na Śródce nic nie zaskakiwało.

    Oczywista sprawa, ale nie na skrzyżowaniu na którym znaki drogowe (w tym
    sygnalizacja świetlna) stanowią inaczej,. - Tu mamy do czynienia ze
    skrzyżowaniem o ruchu regulowanym.

  • 282. Data: 2018-03-22 17:57:52
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 22-03-2018 o 10:46, Trybun pisze:

    > Wtedy ustawia się światła biorąc pod uwagę powyższe czynniki, a nie bawi
    > w jakieś partyzantki. Rondo jest ewidentnie niewydolne to się je
    > przerabia.

    Oby nie.
    Wyjdzie jak na Kaponierze czy Starołęce.
    Taka przeróbka to idealny sposób żeby zrobić mało wydajnego ronda, coś
    totalnie niewydolnego.

    Ty zdaje się zaczynasz się bawić w adwokata diabła, banda
    > oszołomów wydaje krocie na zmienianie nazw ulic, a brak funduszów na
    > usprawnienie ruchu na rondzie ma usprawiedliwienie - brak funduszów..

    Nie - po prostu mam świadomość czym to się może skończyć, wyciągam
    wnioski z podobnych inwestycji w przeszłości.

    Tak jest jest, jest 100 razy lepiej niż wszystko co tam się da zrobić.
    Nie licząc skrzyżowania wielopoziomowego na które nie ma szans.

    > Widzę że wzorem owego Jarka czysto teoretyzujesz. Jaki przepis każe mi
    > na zielonym świetle ostro hamować aby przepuścić auta jadące z kierunków
    > kolizyjnych?

    Nie masz zielonego światła na zjeździe na którym nie ma W OGÓLE świateł
    zjazdowych.
    Jeśli nadal nie rozumiesz różnicy, to problem nadal jest w Tobie i Tobie
    podobnych, a nie w organizacji ruchu.

    > Tu muszę wyjaśnić - opisuje sytuację która obowiązywała na tym
    > skrzyżowaniu w latach minionych,

    Za wiele się tam nie zmieniło, światła są te same.
    Co najwyżej program sygnalizacji mógl być modyfikowany.

    Niemniej - jeżdżę tam dwa razy dziennie i nie widzę problemów.

    > Oczywista sprawa, ale nie na skrzyżowaniu na którym znaki drogowe (w tym
    > sygnalizacja świetlna) stanowią inaczej,. - Tu mamy do czynienia ze
    > skrzyżowaniem o ruchu regulowanym.

    Nie.
    Regulowany jest tylko wjazd na rondo, zielone oznacza że możesz wjechać.
    Cały dalszy ruch po rondzie NIE JEST regulowany.

  • 283. Data: 2018-03-22 17:59:10
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 21-03-2018 o 23:41, r...@k...pl pisze:

    > We Wrocławiu też mamy takie rondo -- najlepiej po nim się jeździ jak
    > sygnalizacja nie działa. Raz po wichurze nie działała przez kilka tygodni -
    > była rewelacja.
    >
    > Może po prostu wyasfaltować to rondo i zrobić normalne skrzyżowanie?

    Nie ma potrzeby - działa całkiem sprawnie.
    Skrzyżowanie o tej wielkości nie ma szans być lepsze.
    Chyba że kilka poziomów, jak w Warszawie w tego typu przypadkach.
    Ale w Poznaniu nie ma na to szans.

  • 284. Data: 2018-03-22 18:00:08
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 22-03-2018 o 10:43, Trybun pisze:
> [...]
    a.pl...

    > Osobiście nie znam prawa

    To prawda.
    I na tym można zakończyć Twój udział w tym wątku, bo i tak nic
    mądrzejszego już nie napiszesz.

  • 285. Data: 2018-03-31 15:21:57
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

> [...]

    > skrzyżowaniu w latach minionych, być może teraz wszystko jest tam jasne
    > i przejrzyste,. Tym bardziej że podczas moich dwu ostatnich wizyt w

    Ostatnio zwróciłem uwagę, że przed wjazdem na rondo doszła informacja na
    specjalnych tablicach, że skręcając w lewo należy ustąpić pierwszeństwa
    tym wjeżdżającym na rondo z przeciwnej strony, którzy mają zielone.

    Ciężko czytelniej pokazać, że nie ma się pierwszeństwa przy zjeżdżaniu z
    ronda.

  • 286. Data: 2018-03-31 15:23:47
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

> [...]

    >mają zielone.

    >Ciężko czytelniej pokazać, że nie ma się pierwszeństwa przy zjeżdżaniu

    Nawet jest link z fotką:
    https://epoznan.pl/news-news-50627-Rondo_Srodka_nowe
    _tablice_informacyjne

  • 287. Data: 2018-03-31 20:10:39
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-03-31 o 15:23, Cavallino pisze:

    > Nawet jest link z fotką:
    > https://epoznan.pl/news-news-50627-Rondo_Srodka_nowe
    _tablice_informacyjne

    Ja tam nic nadzwyczajnego nie widzę. Skrzyżowanie jakich wiele, z wyspą
    pośrodku żeby gamonie mogli łatwiej przejechać. Na przykład tu:
    https://goo.gl/maps/VrYcXgeXDLH2
    jest prawie tak samo (jeśli nie gorzej, bo bez wyspy i z tramwajami w
    różnych kierunkach) a jakoś wypadków nie widuje się za często.
    Sygnalizacja wydaje się identyczna, czyli typowa.
    Niedawno tutaj ktoś pisał, że rondo Śródka jest osobliwe, że na tym
    rondzie zielone światło jest na wszystkich wjazdach. No cóż... Nie każdy
    zdaje sobie sprawę z działania świateł na skrzyżowaniach.
    Bywają i takie przypadki, prawo jazdy za którymś -nastym/-dziestym razem
    delikwent wreszcie otrzymuje i wtedy wydaje mu się, że jest ekspertem.
    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 288. Data: 2018-04-02 15:48:25
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Akarm <a...@w...pl> wrote:

> [...]
    > Bywają i takie przypadki, prawo jazdy za którymś -nastym/-dziestym razem
    > delikwent wreszcie otrzymuje i wtedy wydaje mu się, że jest ekspertem.

    Przede wszystkim jak sa swiatla to rondo przestaje byc rondem i staje sie
    zwyklym skrzyżowaniem jak kazde inne.

  • 289. Data: 2018-04-02 16:00:20
    Od: "Kierwnik" <j...@l...pl>

    > Przede wszystkim jak sa swiatla to rondo przestaje byc rondem i staje sie
    > zwyklym skrzyżowaniem jak kazde inne.

    Obowiązuje znak " ruch okrężny ",
    czyli objeżdżanie w kierunku nakazanym przez znak.

  • 290. Data: 2018-04-04 13:11:36

    Mon, 2 Apr 2018 16:00:20 +0200, w <p9td2i$jm8$1@news.mixmin.net>, "Kierwnik"
    <j...@l...pl> napisał(-a):

    > Obowiązuje znak " ruch okrężny ",
    > czyli objeżdżanie w kierunku nakazanym przez znak.

    Wypadałoby zmienić na nakaz jazdy z prawej strony.