    From: Cavallino <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zielone światło.
    Date: Fri, 9 Mar 2018 16:53:50 +0100

    W dniu 09-03-2018 o 10:48, Trybun pisze:

    > Korek, owszem był. Jednak ja wjeżdżałem na krzyżówkę na jego początku,
    > jako trzeci czy czwarty,

    Ale wjeżdżałeś czy wpełzywałeś w korku?
    Bo to ostatnie wiele by wyjaśniało, czerwone dla kierunku poprzecznego
    nie będzie się świecić tak długo jak wszyscy zjadą skrzyżowania na które
    wpełzli na swoim zielonym.

    > No i już po tym widać jak to niemądrze wygląda. Krzyżówka z sygnalizacją
    > świetlną na której trzeba nie można(nie wolno!) się trzymać zasad ruchu
    > dla takiego skrzyżowania.

    Wręcz przeciwnie - trzeba.
    Problem mają tylko ci, którzy ich nie znają.
    Jak widać - należysz do nich.

    > Bo co to za zielone światło skoro za chwilę po
    > wjeździe muszę mocno hamować, aby nie zostać staranowanym przez auta
    > jadące z prawej?

    Nie musisz.
    Tylko Ty znowu mówisz o wpełzywaniu i postoju na rondzie, tak długo aż
    Ci z poprzecznej dostaną zielone.

    Codziennie jeżdżę przez Śródkę, najczęściej dwa razy dziennie i nigdy
    jeszcze nie zdarzyło mi się, żebym miał tego typu problem.
    Poza sytuacją że na środku ronda jest korek i nie zdążysz zjechać na
    swoim zielonym -i o tym piszesz w obu przypadkach.

    Dodam jeszcze że na tym rondzie gdy nie działają
    > światła to auta będące na skrzyżowaniu mają pierwszeństwo.

    > Przed każdym pewnie nie - ale na tych o ruchu okrężnym to już tak, u nas
    > ogólnie przyjęło się że auta będące na rondzie mają pierwszeństwo,

    Chyba Ty sobie tak przyjąłeś.
    Generalnie na rondach zasada jest odwrotna niż piszesz.

    A to że u nas najczęściej występuje rondo z pierwszeństwem dla
    zjeżdżajacych, to przypadek szczególny i kwestia oznakowania na tym
    konkretnym skrzyżowaniu.

    Sam też się na to naciąłem kiedyś we Francji, gdy wydawało mi się że
    jest tak jak piszesz.

    ale
    > nie zawsze jest to regułą. Ale w sumie nie o to przecie chodzi, tu
    > sprawa dotyczy czegoś innego - jest działająca sygnalizacja świetlna.

    Ale tylko na wjazdach.
    Na zjazdach nie ma, bo państwo zakazało powtarzaczy.
    Wiesz już komu możesz dziękować?