-
Data: 2010-01-30 13:52:27
Temat: Re: Zielone oko w akumulatorze - pytanie
Od: "piotrek" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> Taka mała uwaga:
> 14,4 to jest napięcie ładowania w samochodzie, gdzie alternator daje
> parędziesiąt amper. Ładując prostownikiem akumulator kwasowy (ale tylko
> kwasowy) robi się to nieco inaczej, koniec ładowania jest przy znacznie
> większym napięciu (praktycznie koło 15,6 nawet 15,8), przy czym płynący
> wtedy prąd jest rzędu paruset miliamperów. I wcale żadne gazowanie nie
> ma prawa występować.
Nie do końca. 14,4v to jest napięcie ładowania w samochodzie - prawda. Jak się
ładuje prostownikiem akumulator kwasowy, to są dwie sytuacje:
1. ładowanie akumulatora obsługowego - z korkami
2. ładowanie bezobsługowego - szczelnego.
Ad. 1 się ładuje tak jak mówisz. Prostownikiem który nie ma stabilizacji
napięcia. Wtedy pod koniec faktycznie rośnie napięcie nawet do 16,8v, ale
gazowanie występuje jak najbardziej bo zachodzi elektroliza wody. I trzeba ją
potem uzupełnić wodą destylowaną. No i prąd ładowania jest wtedy też większy
niż te kilkaset miliamperów. Własnie dlatego akumulator obsługowy da się
naładować szybciej niż bezobsługowy
Ad. 2 Przy bezobsługowym akumulatorze prostownik musi mieć stabilizację
napięcia w zakresie 13,8 - 14,4 v - jak w samochodzie. Powyżej 14,4 v zajdzie
elektroliza wody i zacznie gazować, co przy bezobsługowym akumulatorze jest
szkodliwe bo nie ma jak wody uzupełnić. Dlatego właśnie alternator też ma
regulator napięcia, żeby to zjawisko nie wystąpiło. Niestety w tym przypadku
choć tak alternator jak i prostownik są w stanie dać o wiele większy amperaż to
akumulator przyjmuje właśnie tylko te kilkaset miliamper przy końcu ładowania i
dlatego zielone oczko tak wolno wychodzi.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=