  • Data: 2010-01-27 22:08:25
    Temat: Re: Zielone oko w akumulatorze - pytanie
    Od: Piotrek <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 27 Jan 2010 19:56:12 +0100, Przemolo napisał(a):

    > W swoim Punto2 od ponad roku mam nowy akumulator Centra+ 44Ah. Akumulator
    > nie stwarza żadnych problemów - nawet przy obecnych mrozach rzędu od -20
    > do -10C auto zapala. Jednak dziś otworzyłem maskę i zobaczyłem, że "zielone
    > oko" nie jest zielone. Podpiąłem więc aku do prostownika (taki zwykły z
    > automatyczną regulacją prądu); na początku prąd sięgnął tylko 1A, po 2
    > godzinach spadł do 0,5A. Odłączyłem aku z prostownika ale nadal zielone oko
    > jest co najwyżej tylko w części zielone.
    > Czy to normalne? czy duży mróz może "zaburzać" wskazania tego wynalazku?

    Bo w przypadku aku bezobsługowego przy stabilizowanym prostowniku po
    naładowaniu w 90-95% spada natężenie prądu do kilkuset miliamper. A wtedy
    naładowanie pozostałej reszty akumulatora trwa jeszcze ze 2-3 dni.
    Potrzymaj akumulator pod prostownikiem tyle czasu to zielone oczko wylezie
    na bank. Sprawdzałem to niejeden raz. Zdarza się też czasem tak że oko jest
    czarne pomimo nałądowania do pełna jak się kuleczka gdzieś zawiesi,
    jednakże w tym wypadku na 100% tak nie jest.