    Subject: Re: Zgrywanie plików z MCU po UART
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Date: Fri, 15 Jan 2016 00:06:50 +0100

    W dniu 2016-01-14 o 19:25, Marek pisze:

    > Dokładnie tak jest w Telitach. Teraz spojrzałem jak to się robiło. Tam
    > nawet nie było protokołem zmodem tylko ascii, wysyłało się polecenie:
    > AT#WSCRIPT="nazwa_pliku",rozmiar_w_bajtach\r
    > pojawiał się prompt >>> i można było w terminalu wybrać "send file as
    > ascii" i poszło. Moduł przyjmował strumień danych o zadeklarowanej
    > długości do zadeklarowanej nazwy pliku.

    Coś takiego już kiedyś robiłem. Tyle tylko, że w tamtym projekcie nie
    było systemu plików, a zawartość jednego większego pliku (próbki PCM)
    była ładowana do "surowej" pamięci AT45DBxx. Program po przyjęciu
    odpowiedniej komendy zmieniał tryb pracy UART-a w taki sposób, że
    zamiast oczekiwać na komendy ładował on każdy przychodzący bajt do
    bufora, a gdy uzbierała się z tego pełna strona zapisywał ją we flashu.

    Teraz jednak przydałoby mi się coś, co pozwoli nie tylko wrzucić plik do
    pamięci, ale także go stamtąd wyciągnąć, najlepiej przy pomocy jakiegoś
    standardowego oprogramowania, bez potrzeby pisana własnego softu na PC.
    Już nawet mogę zrezygnować z przeglądania systemu katalogów - niechby i
    był tylko jeden katalog główny, do którego byłyby wrzucane pliki i z
    którego można by wyciągnąć plik o konkretnej nazwie.

    > Moim zdaniem kombinujesz. Jeśli "w mcu" mają znalezc się pliki (dane)
    > albo z niego trzeba je pobrać to eleganckim rozwiązaniem jest udawanie
    > pendrive.
    > Tylko ciężko jest zrobić system fat o rozmiarze rzędu kilobajtów
    > (limituje rozmiar flash mcu), mi używając mkfs.msdos udało się
    > minimalizując opcje zejść do fs size ok 38kB.

    Miałem na myśli pamięć flash podłączaną przez SPI, np. AT45DB, gdzie do
    zagospodarowana mogę mieć nawet kilka MB. Wiem, że można użyć karty SD
    albo USB MSD, ale w tym wypadku zależy mi na tym, żeby usunięcie nośnika
    w trakcie pracy urządzenia było fizycznie niemożliwe.
    A kwestię montowania urządzenia jako PD na PC na razie pominąłem z
    prostej przyczyny - teoretycznie zastanawia mnie implementacja takiego
    rozwiązania w jednym ze starszych projektów na AVR, który nie ma w ogóle
    interfejsu USB.