  • Data: 2024-07-15 19:13:06
    Temat: Re: Zgody na przetwarzanie danych
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 14 Jul 2024 23:30:01 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > Nie tyle naiwna, co niedoinformowana. Co to są pliki cookie?
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/HTTP_cookie
    >
    > Kiedyś, kiedy strony nie były zaawansowane, pojęciem "cookie" nie bardzo
    > się przejmowano i nie było komunikatów ale cookies były.

    Kiedys, jeszcze dawniej, ich nie było.
    Netscape wymyślił.

    > Gdyby UE nie
    > wymusiła tego komunikatu, to by go nie było i nie miałabyś problemu z
    > zastanowieniem/podejrzeniem.

    O ile pamiętam, to stosowny komunikat był, a raczej - dało się włączyc
    w przeglądarce.
    Jak sie upowszechniły, to włączanie nie miało sensu - za dużo ich było

    > Inna sprawa, to rozumienie "danych osobistych". Dzisiaj głównie, są to
    > ustawienia "profilowania" dla użytkownika danej przeglądarki.
    >
    > Jeśli ktoś sobie zmieni czcionkę na danej stronie, ustawi stronę tak jak
    > mu się podoba, kliknie jakąś reklamę, robi ruchy myszą (każdy ma inne) i
    > wykonuje operacje na danej stronie, zapisywane jest to w cookies JEGO
    > przeglądarki na JEGO komputerze/smartfonie i po ponownym wejściu na
    > stronę, nie ma komunikatu a ustawienia już SPERSONALIZOWANE pozostają.

    Albo jest zapamiętany tylko unikalny identyfikator
    przeglądarki/użytkownika, a reszta na serwerze/serwerach.

    Ewentualnie model hybrydowy - takie nieistorne jak rozmiar czcionki to
    na jego przeglądarce, a takie istotne jak zainteresowania, to na
    serwerach reklamodawcĂłw :-)

    A bywa, ze firmy z Big Data żyją, i sprzedają dane :-)

    > Nie ma to jednak nic wspĂłlnego z tym, co odbiera strona i sobie tworzy
    > swoje algorytmy bazując na kliknięciach/wpisach na danej stronie. To nie
    > należy już do Ciebie a do właściciela danej strony i robi sobie z tym co
    > chce, łącznie ze zbieraniem statystyk, odwiedzinach itd/itp. Tego mu nie
    > skasujesz i jest to jego "wiedza".

    No chyba, ze jest UE, i przepisy zabraniają gromadzic.

    > Brak zgody na "cookies" czyli braku zapisywania SWOJEGO profilu w
    > SWOJEJ przeglądarce, powoduje tyle, że po skonfigurowaniu "pod siebie"
    > danej strony, cała "jazda" zaczyna się od zera po ponownym wejściu na
    > stronę. Chyba bym ochujał, jakbym nie wyrażał zgody na PROFILOWANIE i za
    > każdym razem miałbym sobie ustawiać od nowa.

    Ten brak zgody powinien zostać gdzieś zapisany :-)

    > Wracając do tematu, interpretujesz "dane osobiste" tak, jakby Ci ktoś
    > zaglądał do dowodu. To czyste nieporozumienie. Proponuję doczytać z w/w
    > linka co zawierają "cookies" i przestań to mylić. Obowiązek o
    > komunikacie wprowadziła UE tak samo, jak ostrzeżenie przed "wypiciem
    > wrzątku czy kwasu"...Normalny człowiek posiada wiedzę w tym zakresie a
    > komunikat jest "dla debili" :)

    Normalny człowiek to raczej nie wie jak to działa.

    A potem ździwienie, ze wiadomo jakie porno strony oglądał :-)

    J.