-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!ne
wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl
!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Wed, 22 Sep 2010 22:12:18 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100915
Thunderbird/3.1.4
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zginęli jadšc pod pršd
References: <i77ktf$n3d$1@news.onet.pl> <4c975f00$0$27029$65785112@news.neostrada.pl>
<i77t2m$dne$1@news.onet.pl> <i787he$ceu$1@news.onet.pl>
<4c97cbf3$0$22795$65785112@news.neostrada.pl>
<4c9914ca$0$22792$65785112@news.neostrada.pl>
<d...@4...com>
<i...@b...softax.pl>
In-Reply-To: <i...@b...softax.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 63
Message-ID: <4c9a6321$0$20992$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.159.118
X-Trace: 1285186337 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 20992 83.25.159.118:11281
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2312234
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-09-22 10:59, Sebastian Kaliszewski pisze:
> J.F. wrote:
>> Nie bardzo sobie to wyobrazam z osobami ktore zaliczyly 25h jazdy i
>> ledwo kierownice trzymaja.
>
> W rezczy samej. Ba, może mieć skutek wręcz odwrotny. Kiedy już opanuje
> samóchod w prostych czynnościach (czyli przejedzie te perę tysięcy) to
> pomyśli "oh, umiem nawet poślizg kontorlowany bo na kusie PJ miałem"
Takie ćwiczenia powinny mieć miejsce minimum pół roku po ukończeniu kursu.
I najlepiej powtarzane co kilka lat.
>> A pozniej .. niech sie bardziej zorientowani wypowiedza czy to ma sens
>> - czy jak pozlizg zaatakuje czlowieka z zaskoczenia to tylko szybki
>> paciorek pomoze, bo umiejetnosci to juz nie na wiele.
>
> Zależy jaki :)
>
>> IMO - sztuka polega na tym zeby w poslizg nie wpasc.
>
> Doświadczony kierowca często może (choć nie zawsze, wielu doświadczonych
> ginie) wyczuć że warunki są nie tego. I często też potrafi w początkowej
> fazie zareagować prawidłowo. Ale kiedy się taka początkowa faza kończy
> pewnie od kierowcy zależy -- z czego dobry fachowiec może się wyratować
> to pytanie do naszych rajdowców (np. Tomka).
Tak w wyczynowym sporcie (i nie mówię nawet o tym co ja tam sobie
jeżdżę, a rajdach na poziomie WRC czy wyścigach F1 które oglądam) jednak
wygląda to tak, że jak z samochodem dzieje się coś nie po myśli kierowcy
to grzecznie noga w hamulec, cztery bloki, paciorek i czeka się a aż
prędkość spadnie na tyle że da się już coś z samochodem zrobić.
Bardzo często kończy się to po prostu opuszczeniem trasy i zatrzymaniem
samochodu. Jak się jeszcze ma czym, to potem powrót na trasę i dalsza jazda.
Oczywiście są takie rzeczy jak ratowania, gdzie jeżeli sytuacja jeszcze
rokuje, to kierowca wyczynia jakieś ewolucje które pozwolą poradzić
stracić mniej cennych sekund kosztem większego ryzyka.
Bo jeżeli rezygnuje się z awaryjnego wytracania prędkości i mimo manewru
pójdzie coś nie tak, to dzwon będzie dużo poważniejszy i wtedy już jest
po zawodach.
W sporcie takie ryzyko ma sens, bo pozwala ocalić cenne sekundy. Na
drodze raczej nie ma takiej potrzeby.
>>> PS: Wystarczy popatrzyć na kraje skandynawskie.
>>
>> I co - wprowadzic 90 na autostradach ? :-)
>
> He, he. Miałem okazję zobaczyć w akcji taką "dobrze szkoloną" młodą
> kierowniczkę w Finlandii. Bardzo ładnie przytarła w autobus :)
Ale tam wcale nie szkolą mistrzów kierownicy.
Nacisk jest raczej na uzmysłowienie kierowcy jego własnych ograniczeń
tak żeby był w stanie świadomie wybrać sposób jazdy.
Wielu kierowców uważa siebie za nieomylnych na tej podstawie, że jeszcze
nie mieli okazji się pomylić. I dostosowują swój styl jazdy do założenia
tej nieomylności.
Świadomość, że każdego może nagle przerosnąć sytuacja która wydawała się
prosta do opanowania, temperuje fantazję na drodze.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.09.10 22:31 Wojtek M.
- 22.09.10 22:33 Cavallino
- 22.09.10 22:33 Artur Maśląg
- 22.09.10 22:33 Tomasz Pyra
- 22.09.10 22:34 Cavallino
- 22.09.10 22:51 Tomasz Pyra
- 22.09.10 23:17 Tomasz Pyra
- 22.09.10 23:35 Adam 'Chloru' Drzewososki
- 22.09.10 23:59 Adam Płaszczyca
- 23.09.10 00:01 Adam Płaszczyca
- 23.09.10 00:07 Tomasz Pyra
- 23.09.10 00:18 Tomasz Pyra
- 23.09.10 00:21 RadekNet (www.rejsy-czartery.com)
- 23.09.10 00:03 Adam Płaszczyca
- 23.09.10 07:54 Massai
Najnowsze wątki z tej grupy
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- Tesla to wóz dla mnie
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
Najnowsze wątki
- 2024-07-01 W-wa naklejki wjazd do centrum
- 2024-07-01 ładowarka zmarła
- 2024-07-01 Koder szuka pracy. Koduję w j.: Asembler, C, C++ (z Qt) i D.
- 2024-07-01 Kraków => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-07-01 Białystok => Full Stack Web Developer (.Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-01 Berlin => Technical Rollouter (Radio Systems Software Installation and
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-07-01 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Bielsko-Biała => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-07-01 Mini Netykieta polskich grup dyskusyjnych
- 2024-07-01 Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- 2024-07-01 Re: Powtórne wezwanie na PO-komisję uzdrowi Ziobrę już w 10 dni
- 2024-07-01 CA -- problem z logowaniem