-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!ne
wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl
!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Wed, 22 Sep 2010 22:12:18 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100915
Thunderbird/3.1.4
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zginęli jadšc pod pršd
References: <i77ktf$n3d$1@news.onet.pl> <4c975f00$0$27029$65785112@news.neostrada.pl>
<i77t2m$dne$1@news.onet.pl> <i787he$ceu$1@news.onet.pl>
<4c97cbf3$0$22795$65785112@news.neostrada.pl>
<4c9914ca$0$22792$65785112@news.neostrada.pl>
<d...@4...com>
<i...@b...softax.pl>
In-Reply-To: <i...@b...softax.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 63
Message-ID: <4c9a6321$0$20992$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.159.118
X-Trace: 1285186337 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 20992 83.25.159.118:11281
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2312234
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-09-22 10:59, Sebastian Kaliszewski pisze:
> J.F. wrote:
>> Nie bardzo sobie to wyobrazam z osobami ktore zaliczyly 25h jazdy i
>> ledwo kierownice trzymaja.
>
> W rezczy samej. Ba, może mieć skutek wręcz odwrotny. Kiedy już opanuje
> samóchod w prostych czynnościach (czyli przejedzie te perę tysięcy) to
> pomyśli "oh, umiem nawet poślizg kontorlowany bo na kusie PJ miałem"
Takie ćwiczenia powinny mieć miejsce minimum pół roku po ukończeniu kursu.
I najlepiej powtarzane co kilka lat.
>> A pozniej .. niech sie bardziej zorientowani wypowiedza czy to ma sens
>> - czy jak pozlizg zaatakuje czlowieka z zaskoczenia to tylko szybki
>> paciorek pomoze, bo umiejetnosci to juz nie na wiele.
>
> Zależy jaki :)
>
>> IMO - sztuka polega na tym zeby w poslizg nie wpasc.
>
> Doświadczony kierowca często może (choć nie zawsze, wielu doświadczonych
> ginie) wyczuć że warunki są nie tego. I często też potrafi w początkowej
> fazie zareagować prawidłowo. Ale kiedy się taka początkowa faza kończy
> pewnie od kierowcy zależy -- z czego dobry fachowiec może się wyratować
> to pytanie do naszych rajdowców (np. Tomka).
Tak w wyczynowym sporcie (i nie mówię nawet o tym co ja tam sobie
jeżdżę, a rajdach na poziomie WRC czy wyścigach F1 które oglądam) jednak
wygląda to tak, że jak z samochodem dzieje się coś nie po myśli kierowcy
to grzecznie noga w hamulec, cztery bloki, paciorek i czeka się a aż
prędkość spadnie na tyle że da się już coś z samochodem zrobić.
Bardzo często kończy się to po prostu opuszczeniem trasy i zatrzymaniem
samochodu. Jak się jeszcze ma czym, to potem powrót na trasę i dalsza jazda.
Oczywiście są takie rzeczy jak ratowania, gdzie jeżeli sytuacja jeszcze
rokuje, to kierowca wyczynia jakieś ewolucje które pozwolą poradzić
stracić mniej cennych sekund kosztem większego ryzyka.
Bo jeżeli rezygnuje się z awaryjnego wytracania prędkości i mimo manewru
pójdzie coś nie tak, to dzwon będzie dużo poważniejszy i wtedy już jest
po zawodach.
W sporcie takie ryzyko ma sens, bo pozwala ocalić cenne sekundy. Na
drodze raczej nie ma takiej potrzeby.
>>> PS: Wystarczy popatrzyć na kraje skandynawskie.
>>
>> I co - wprowadzic 90 na autostradach ? :-)
>
> He, he. Miałem okazję zobaczyć w akcji taką "dobrze szkoloną" młodą
> kierowniczkę w Finlandii. Bardzo ładnie przytarła w autobus :)
Ale tam wcale nie szkolą mistrzów kierownicy.
Nacisk jest raczej na uzmysłowienie kierowcy jego własnych ograniczeń
tak żeby był w stanie świadomie wybrać sposób jazdy.
Wielu kierowców uważa siebie za nieomylnych na tej podstawie, że jeszcze
nie mieli okazji się pomylić. I dostosowują swój styl jazdy do założenia
tej nieomylności.
Świadomość, że każdego może nagle przerosnąć sytuacja która wydawała się
prosta do opanowania, temperuje fantazję na drodze.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.09.10 22:31 Wojtek M.
- 22.09.10 22:33 Cavallino
- 22.09.10 22:33 Artur Maśląg
- 22.09.10 22:33 Tomasz Pyra
- 22.09.10 22:34 Cavallino
- 22.09.10 22:51 Tomasz Pyra
- 22.09.10 23:17 Tomasz Pyra
- 22.09.10 23:35 Adam 'Chloru' Drzewososki
- 22.09.10 23:59 Adam Płaszczyca
- 23.09.10 00:01 Adam Płaszczyca
- 23.09.10 00:07 Tomasz Pyra
- 23.09.10 00:18 Tomasz Pyra
- 23.09.10 00:21 RadekNet (www.rejsy-czartery.com)
- 23.09.10 00:03 Adam Płaszczyca
- 23.09.10 07:54 Massai
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=