  • Data: 2012-05-06 21:36:25
    Temat: Re: Zewnętrzne akumulatory do smartfonów
    Od: "Sławek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kapsel" napisał w wiadomości grup

    > Widuję na allegro takie małe "zasobniki" na baterie paluszki podłączane do
    > telefonu, które mają przedłużyć mu w domyśle czas pracy.

    > Pytania mam konkretnie trzy:
    > 1. Taki zasobnik ładuje wewnętrzny akumulator, czy całkowicie przejmuje
    > funkcję dostarczania prądu (tj. tel działa jak na ładowarce).

    A jaka to wg ciebie różnica?
    Tel "na ładowarce" działa tak, że ładowarka dostarcza energii do ładowania
    akumulatora ORAZ do pracy telefonu.
    No chyba że ładowarka słaba to może nawet pomimo podłączenia ładowarki
    rozładowywać się wewnętrzny akumulator (ale wolniej)

    > 2. Jeśli mam aku 2500mha, a bateria w moim SGS ma 1500mha, to znaczy że
    > mogę się spodziewać mniej więcej podwojenia czasu pracy przy jednym
    > dodatkowym baterii?

    A ile tych aku po 2500 mAh?
    Bo jeśli jeden to nie możesz się spodziewać cudów
    W teflonie pewnie masz 1500 mAh 3,7 V
    Akumulator ma 2500mAh 1,2V. Żeby podbić napięcie do ponad 4,0V musi pożreć
    więcej prądu.
    Wychodzi na to, że pojedynczy akumulator będzie pracował ok. 4x krócej niżby
    wynikało z jego pojemności

    > 3. Są wersje na 1 i 4 paluszki (takie widziałem) - ta pojedyncza będzie
    > OK?

    Nie będzie.
    Dla rzeczonego SGSa to tylko taka na 4 paluszki

    > I najważniejsze: czy to rozwiązanie w ogóle ma sens? :>

    Z ograniczeniami jak wyżej to ma.
    O ile akceptujesz takie ograniczenia...

    -- Sławek