  • 11. Data: 2015-12-17 22:03:40
    Temat: Re: Zestawy "Sekrety elektroniki"
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 17.12.2015 o 01:01, pytajacy pisze:

    > Witam ponownie,
    > a dużo lepszym zakupem dla 7/8 latka/latki jest:
    > http://sklep.smjsport.pl/product-pol-3194-Deskorolka
    -profilowana-SMJ-Sport-CR-3108SA-2015.html

    > lub dla 4 latka/latki:
    > http://sklep.smjsport.pl/product-pol-3189-Deskorolka
    -profilowana-CR2406A-61cm-2015.html

    > Powyższe deski wykonane BARDZO SOLIDNIE, stosunek jakości do ceny: PREMIUM.
    > Frajda dzieciaków, sprawdzona w dwóch przypadkach: NAJWYŻSZA.
    >
    > pytający

    No jasssne. Nie dodają do tego, olejku do opalania?

    --
    Kaczin

  • 12. Data: 2015-12-17 22:33:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    jak chcesz wyprodukowac kolejnego inwalide to zestaw do zabawy przy stole jest w sam
    raz. Zeby dziecko moglo prawidlowo sie rozwijac to deskorolka, rower, rolki i godzina
    cwiczen dziennie na trzepaku sa niezbedne. Olejek do opalania i to z odpowiednim
    filtrem UV to tylko jak swieci Slonce.

  • 13. Data: 2015-12-17 22:44:28
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

> [...]
    godzina cwiczen dziennie na trzepaku sa niezbedne. Olejek do opalania i to z
    odpowiednim filtrem UV to tylko jak swieci Slonce.

    Prostota twojego rozumowania ma siłę rażenia większą niż "Fat Man".

    --
    Kaczin

  • 14. Data: 2015-12-19 13:50:20
    Od: Luke <l...@l...net>

    > Choć niektóre schematy bezużyteczne jak np. odbiornik radiowy
    > fal średnich.

    No nie no, proszę... odbornik fal średnich z tego zestawu działa tak
    wyśmienicie, że byłem zaskoczony ilością odbieranych stacji z tak małego
    urządzenia w stylu "ogólnej chińszczyzny".

    Oczywiście pod warunkiem uruchamiania i testowania w długie zimowe
    wieczory, czyli wtedy, kiedy na tym zakresie są dobrze słyszalne stacje.

    Fale średnie wcale nie umarły. Jakość oczywiście mizerna w porównaniu do
    FM albo cyfry, ale codziennie wieczorem w samochodzie na byle radiu mam
    kilkanaście dobrze słyszalnych stacji do wyboru.

    L.

  • 15. Data: 2015-12-19 14:26:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 19 Dec 2015 13:50:20 +0100, Luke <l...@l...net> wrote:
> [...]
    mam
    > kilkanaście dobrze słyszalnych stacji do wyboru.

    Elektronika samochodowa nie zakłóca? Co to za odbiornik?

    --
    Marek

  • 16. Data: 2015-12-19 15:06:23
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-12-19 o 14:26, Marek pisze:
    > porównaniu do
    > mam
    >
    > Elektronika samochodowa nie zakłóca? Co to za odbiornik?

    Jak ma diesla to co mu zakłóci?
    A co do zestawu to nie jest tak zły jak opisujecie,
    mój syn się dość długo nim bawił, jest tam w zestawie
    silnik z śmigiełkiem co lata, wyłączniki i włączniki
    na np magnes, diody świecące, wzm mcz, w dużym zestawie jest jeszcze
    dodatkowo masa modułów grająco-wyjących + wyświetlacz 7 segmn
    tranzytor potencjometr itd. Jest tego trochę.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 17. Data: 2015-12-19 17:51:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 19 Dec 2015 15:06:23 +0100, janusz_k <J...@o...pl> wrote:
    > Jak ma diesla to co mu zakłóci?

    A jakie to ma znaczenie jak każdy samochód ma zakłócającą
    elektronikę? Miałem od nowości benzyniaki i diesle, w każdym na
    średnich i długich był jazgot, który się modulował w zależności od
    obrotów silnika. Na silnych stacjach dało się wytrzymać ale na
    słabszych zakłócenia nie dawały nic usłyszeć.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2015-12-19 18:31:15
    Od: Luke <l...@l...net>

    > Elektronika samochodowa nie zakłóca? Co to za odbiornik?

    Nienajnowszy opel, diesel. Radio firmowe. Oryginalna antenka.

    Nic mi nigdy nie trzeszczało na AM.

    Codziennie wieczorami w zimie słucham sobie obcojęzycznych wiadomości.

    L.

  • 19. Data: 2015-12-19 18:40:52
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-12-19 o 17:51, Marek pisze:

> [...]
    > był jazgot, który się modulował w zależności od obrotów silnika. Na
    > silnych stacjach dało się wytrzymać ale na słabszych zakłócenia nie
    Marne radio miałeś, cała Ameryka do lat 80 jeździła na falach średnichi
    radia dawały radę. IMHO chyba Azja podobnie.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 20. Data: 2015-12-21 00:07:31
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-12-16 o 19:50, badworm pisze:

    > Warte to jest uwagi? Macie jakieś doświadczenia?
    > Jak z jakością wykonania?

    Kupiłem kiedyś taki zestaw. Jest raczej mało edukacyjny,
    bo składa się "coś" na podstawie obrazków bez wyjaśnień.
    Tzn. dlaczego tak to ma wyglądać i co jest w gotowych
    klockach, które się łączy.

    Użycie zatrzasków do ubrań jako łączników nie było dobrym
    pomysłem. Zatrzaski nadają się do elastycznych materiałów,
    a nie sztywnych płytek i długich łączników. Lekkie potrącenie
    albo wygięcie elementów względem siebie powoduje rozpadanie się
    zmontowanego układu. W dodatku łączniki z zatrzaskami
    są bardzo grube, co utrudnia łączenie w jednym węźle
    kilku gałęzi. Taki węzeł jest "piętrowy" i łatwo się rozpada.
    Zmusza też do pilnowania, aby łączniki były na tym samym
    poziomie w obu sąsiadujących węzłach. Lepszym rozwiązaniem
    byłyby zatrzaski na zwykłych kabelkach i dodatkowo jakieś
    kilkuzatrzaskowe "pola łącznikowe". Albo bananki zamiast
    zatrzasków (ale wtedy dałoby się łatwo podłączyć układ
    do 230 V...)

    Szukałem konkurencyjnych zestawów, ale nie znalazłem.

    P.