    From: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Zestawienie wad WP 7.5
    Date: Tue, 7 Feb 2012 16:19:36 +0100

    AL <a...@s...tam> wrote:

    > czasami jedna cecha moze calkowicie skreslic dany produkt w oczach -
    > ale Tobie ciezko to pojac.
    > I nie mam wcale na mysli ikonek, kolorow czy ilosci programow w
    > markecie.
    > Jedna z wad (w moich oczach) - wymienie te najwieksze (przeboleje np.
    > brak portu kart SD - choc to jesnak jest przydatne):
    > - wymagany dod. program (Zune) by cokolwiek wgrac na telefon

    A ajfonie to nikomu nie przeszkadzało.

    > - aby wgrac plik trzeba dod. konwertowac plik (dod. strata czasu)

    Same się konwertują w tle. Nobody gives a shit.

    > - ograniczona obsluga roznych formatow

    Nie ma w przyrodzie rzeczy niegraniczonych.

    > - brak flesha czy silverlight (czyli ogranicza w poruszaniu sie po
    > www)

    To akurat polityka celowa a nie niedoróbka.

    > - brak jakiegokolwiek managera plikow (ciekawe czy jest dostepna choc
    > usluga dropbox)

    Być może jakieś aplikacje do dropbox są. Ale po co, jak jest SkyDrive?

    > - czy jest obsluga drukarek sieciowych? (anroid ma to swietnie
    > rozwiazane) - jak znam zycie - pewnie nie

    W życiu by mi nie przyszło do głowy, żeby z telefonu coś drukować.
    To taka standardowa technika marketingowa androidziarzy: wymyśleć absurdalne
    ekstremalne zastosowanie i gardłować jakież ono koniecznie i niezbędne.

    > - brak sensownego przegladacza plikow PDF (toz to niemal standard)

    Reader firmy Adobe jest bezsensowny? U mnie działa, znaczy PDFy wyświetla.
    To może napiszta lepszy, linuksiarze, skoro tak kochacie ten standard?

    > - brak mozliwosci wczytania ebooka (WP7 będzie traktował e-książki
    > jako obce, wrogie plik)

    Jako.. wrogie? Cóż to za brednie jakiegoś paranoika?

    Jakieś programy do tego są. Nie interesowałem się, bo do czytania wolę
    kindla.

    > - Smartfony z WP7 nie pozwalają na wymianę plików przez Bluetooth.

    W telefonach pozwalających i tak mało kto używa.

    > - Bez odblokowania urządzenia nie jest możliwe instalowanie aplikacji
    > spoza Marketplace

    Ba. Nihili novi.

    > - Aplikacje w menu wyświetlane są jako lista ikon z opisem. Gdy jest
    > ich więcej niż kilkanaście, znalezienie potrzebnej aplikacji jest
    > trudne - albo trzeba się ,,naprzewijać", albo szukać w wyszukiwarce,
    > albo korzystać z kratki z literami.

    Strasznie trudne, faktycznie :)

    > A przecież można by było wprowadzić
    > sprawdzony układ siatki, jak w Androidzie, iOS czy Symbianie.

    I zjebać w ten sposób cały design. Jasne.
    Nie po to kupiłem WP by wyglądał jak jakieś stare gówno.

    > - A Polaków i inne białe niedźwiedzie mamy gdzieś...

    Biznes to nie działalność charytatywna. Polaczki-biedaczki to kiepski rynek.

    > - Brak szyfrowania danych, brak VPN. Zero poważny zastosowań
    > korporacyjnych !!!

    A jakież to poważne zastosowania koproracyjne będą linuksiarze uprawiać w
    piwnicy u rodziców?

    > - Brak funkcji smart dialing (inteligentnego wybierania po nazwie
    > kontaktu lub numerze telefonu)

    Jakie tam ono inteligentne. Wodotrysk zbędny. Normalnym ludziom się to nie
    podoba.
    Zdrowy człowiek dzwoni poprzez wybranie kontaktu z rejestru ostatnich
    połączeń (klasycznie pod zieloną słuchawką) lub z listy kontaktów, a nie
    klepiąc numery. Tak samo na klasycznych telefonach jak i na "smartfonach".

    Jak zwykle próbujecie publice wmówić, że jakiś foch jest obowiązkowym i
    powszechnym zastosowaniem.

    > jest jeszcze pare wad - ale glownie programowej (glosnosc, dzwonki,
    > zalaczniki do emaili - ale to zakladam, ze wczesniej czy pozniej
    > zostanie poprawione)

    Tak, to jest system wciąż rozwijany, bo istnieje raptem od roku.

    > to ustosunkuj sie prosze do punktow, ktore wymienilem wyzej.

    To ty się ustosunkuj do tych wad androida:
    - jest brzydki, niespójny i tworzony bez gustu zupełnie
    - wymaga dualcorów do płynnego działania
    - ma gorszą klawiaturę ekranową niż WP
    - nie obsługuje Xbox Live

    Być może gdyby takie rzeczy dopisać do artykułu, to uczyniłoby go bardziej
    rzetelnym. Czytający miałby wtedy świadomość, że android nie jest wcale
    lepszym rozwiązaniem tylko innym. I że wybór androida to kompromis a nie
    żaden sukces.

    No ale wam religia każe twierdzić iż jesteście lepsi, nawet wbrew dowodom.

    > Jak dla mnie te punkty sa dyskwalifikujace, by ten telefon nazwac
    > 'smartfonem'.

    j.w.

    Nie może być tak, żeby jeden głupi minus przysłaniał wszystkie plusy.

    Dlatego sensowna recenzja powinna zawierać nie tylko wady ale i zalety -
    wtedy dopiero publika może podjąć w miarę rozsądną decyzję.

    ^^ Nie, no ten fragment jest po prostu przepiękny. :>

    No nas stać na ładne rzeczy, drogie dziecko, i nie do przerabiania je
    kupujemy.

    > po Twojej wypowiedzi mam jeden wniosek: na sile chcesz by Twoj telefon
    > nazywal sie 'smartfon' nie majac jego cech.

    Nie. To dzieci marnujące życie na modowanie chcą by tylko ich telefony
    nazywano smartfonami.

    > Ty chcesz po prostu telefonu z ograniczeniem jak 'sterownik pralki
    > automatycznej' (to cytat ktoregos z przedpiscow) i nie chcesz w nim
    > nic zmieniac, personalizowac.

    Chcę personalizować i personalizuję. Ale personalizacja ma swoje rozsądne
    granice.

    > Chcesz byc grzecznym podwaldnym producenta sprzetu i oprogramowania,

    Czy ty masz jakąś paranoję? Zniewolony się czujesz przez Onych?

    Ja po prostu wybieram takie urządzenie, jakie mi się najbardziej z
    dostępnych podoba. Po to żeby z niego korzystać, nie po to żeby go modować.

    > jednak w towarzystwie chcialbys
    > uchodzic za 'ynteligentnego', znawce i bystrzaka.

    Ja? To nastoletni androidziarze uzurpują sobie wyłączność na słowo
    "smartfon", co jest pociesznie głupie.

    Ja tam mówię że mam telefon. Na Nokię E50 i BlackBerry też mówiłem telefon.

    > Tak - telefony z WM7 beda dla ludzi, ktorzy potrzebuja ograniczonego
    > systemu

    oraz ładnego, szybkiego, wygodnego i stabilnego. Zamiast przestarzałego
    ajfona i przereklamowanego androida.

    > marketingowcy zrobili bom na smartfon (takie madre slowa podnoszace u
    > wlasciciela IQ ;) - ale uwazam, ze nieslusznie.

    W sensie boom na androidy? Tak.