  • Data: 2011-07-22 22:26:26
    Temat: Re: Zestaw uruchomieniowy z dotykowym LCD i Linuksem
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org> szukaj wiadomości tego autora

    On 07/22/2011 05:19 PM, Pawel wrote:
    [...]
    > Kumpel mi polecil beagleBoard.org. Co o tym sadzisz? Dosc drogie, ale
    > sprzet widac calkiem niezly. Orientujesz sie, czy chcac podlaczyc jakis
    > zewnetrzny sprzet(chodzi mi tu o podlaczanie glownie przez ethernet,
    > usb, Wifi, Bluetooth) do tego typu sprzetu (z linuksem na pokladzie), to
    > bedzie trzeba cos grzebac niskopoziomowo w C/asemberze, tak jak to sie
    > robi przy programowaniu atmeg itp.

    Bardzo fajny system, ze sporymi możliwościami rozbudowy. Na XM masz
    wbudowany port ethernetowy i 4 porty USB i dodatkowo jeden USB OTG,
    który możesz wykorzystać albo jako host, albo jako urządzenie.
    Poza tym na płycie masz gniazdka audio, DVI i interface do podłączenia
    kamery. Do podłączenia "gołego" panela lcd potrzebujesz prosty bufor i
    serializer. Taką płytkę możesz albo sobie zrobić sam, albo kupić gotową.
    Na liście beaglowej kilka dni temu pojawiła się informacja że niedługo
    powinno być dostępne rozszerzenie z panelem dotykowym.
    Bardzo podobne funkcjonalnie, ale mniejsze wymiarami (i niestety
    droższe) są moduły Gumstix Overo. Podobny procesor co na Beaglu, w
    najbardziej rozbudowanej wersji masz zintegrowane wifi i bluetooth.
    Zerknij też na Pandaboard. Wymiarowo większa od beagle, trochą droższa,
    ale ma mocniejszy procesor i zintegrowane wifi i bluetooth. Wadą może
    być brak jakiejkolwiek dokumentacji do DSP.

    Wszystkie te systemy są bardzo dobrze wspierane pod linuksem, jest też
    przeportowany android.

    pzdr.
    j.