    From: "Leszek K." <l...@n...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Zestaw komputerowy
    Date: Tue, 13 Jan 2009 21:11:54 +0100

    Dnia Tue, 13 Jan 2009 20:15:11 +0100, Marcin Wasilewski napisał(a):

    > Użytkownik "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> napisał w wiadomości

    > Drugi ignorant się znalazł. Masz macierz RAID5 przykładowo z 4 dysków
    > vs jeden duży dysk.
    > Teoretycznie w przypadku 4 dysków masz czterokrotnie większą szansę na pad
    > dysku, jednakże jeśli "poleci" 1 dysk w macierzy RAID5 to nie utracisz
    > żadnych danych, jeśli to samo stanie się z twoim jednym dużym dyskiem, to
    > utracisz wszystkie dane.

    Piszesz bzdury. RAID nie służy do zabezpieczenia przed utratą danych.
    Bezpieczeństwo danych na RAID5 jest zbliżone do pojedynczego dysku. Do
    zabezpieczenia danych służy backup. Po awarii jednego dysku w macierzy
    zamazanie istotnych danych na innych jest bardzo mocno prawdopodobne.
    Jedynie przed czym uchroni to kompletny pad jednego z dysków w macierzy.
    RAID ma zwiększyć prawdopodobieństwo dalszej pracy systemu po wystąpieniu
    błędów na jednym z dysków (a raczej po kompletnym padzie jednego z nich bo
    jak się zachowa macierz po bardziej dyskretnych błędach to sprawa bardziej
    dyskusyjna).