  • 1. Data: 2011-05-04 15:57:16
    Temat: Zestaw do naprawy plastikow
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Minionej zimy mialem biskie spotkanie z zaspa, w ktorej zostawilem spory
    kawalek tylnego zderzaka z dolnym spojlerem. Biorac pod uwage wartosc
    samochodu, nie mam specjalnie ochoty inwestowac w naprawe. Wole to pokleic
    sam, dajac ewentualnie pod spod siatke szklana i zywice. Czy ktos ma
    doswiadczenie z zestawami chemii do klejenia i szpachlowania takich
    elementow i moze cos polecic?

    --
    Maciek

  • 2. Data: 2011-05-04 16:27:49
    Temat: Re: Zestaw do naprawy plastikow
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "Maciek"

> [...]
    > sam, dajac ewentualnie pod spod siatke szklana i zywice. Czy ktos ma
    > doswiadczenie z zestawami chemii do klejenia i szpachlowania takich

    Jeśli nie ma dużych ubytków i da się sensownie złożyć to skutecznie
    naprawisz to w domu za pomocą zwykłej lutownicy lub kolby.

    Mój przepis

    Dopasuj elementy jak najdokładniej się da i zgrzej punktowo nadtapiając
    plastik od wewnętrznej strony lutownicą ( dość głęboko, jednak nie na
    tyle, aby się przebić na drugą stronę - myślę, że 3/4 grubości materiału
    będzie ok) tak sklejony element już się dość mocno trzyma i resztę
    sklejania można wykonać kolbą nadtapiając plastik raz przy razie od
    wewnętrznej strony - po takim spawaniu ja dodatkowo za pomocą kolby
    wtapiam w miejsce sklejenia taką metalową (mosiężną)siatkę wzmacniającą.
    Zaletą metody jest prostota wykonania, niezła trwałość połączenia i
    jeśli elementy zostały perfekcyjnie dopasowanie połączenie od zewnątrz
    jest prawie lub wcale niewidoczne.

  • 3. Data: 2011-05-04 16:41:35
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 4 May 2011 16:27:49 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):

    > Mój przepis

    Hmmm... pomysl dobry. Gdzie sie mozna zaopatrzyc w taka siatke?

    --
    Maciek

  • 4. Data: 2011-05-04 16:56:41
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Maciek"

    > Hmmm... pomysl dobry. Gdzie sie mozna zaopatrzyc w taka siatke?

    Tak myślę, że to nawet nie musi być siatka mosiężna, stalowa również się
    nada, gdzie to kupić nie wiem, ja rozbroiłem takie starodawne sito do
    przesiewania mąki

  • 5. Data: 2011-05-05 07:19:20
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Uzytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > sam, dajac ewentualnie pod spod siatke szklana i zywice. Czy ktos ma
    > doswiadczenie z zestawami chemii do klejenia i szpachlowania takich

    Moje doswiadczenie jest takie ze tego zaden klej nie klei. Najlepiej to
    zdobyc drugi kawalek zderzaka, nadkola itp. (ogólnie cos z polipropylenu) i
    uzyc tego jako spoiwa. Na to mozesz dac jeszcze mate z zywica od spodu
    zderzaka.

  • 6. Data: 2011-05-05 10:45:06
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    W dniu 2011-05-05 07:19, Agent pisze:
    > Moje doswiadczenie jest takie ze tego zaden klej nie klei.

    A takim klejem do pistoletu? Bo ja tym kleje (a dokładniej - obklejam)
    wszystko plastikowe jesli tylko nie musi "wygladać".

  • 7. Data: 2011-05-05 14:05:20
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Adampio" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A takim klejem do pistoletu? Bo ja tym kleje (a dokładniej - obklejam)
    > wszystko plastikowe jesli tylko nie musi "wygladać".

    Nie wiem. Kleiłem u teścia który kupił sobie klej amerykański :) co to
    wszystko klei. Jeszcze zanim posmarował to wyczytałem że owszem wszystko ale
    oprócz polipropylenu. Jak Twój klei polipropylen to zderzak też sklei ale i
    tak sposób na klejenie na gorąco jest najlepszy bo spoiwem jest to samo co
    materiałem bazowym.