  • 1. Data: 2013-01-01 17:03:06
    Temat: Zestaw do edycji video, najchetniej przenosny...
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Czesc :)

    No chyba musze w koncu dokupic komputer...

    Ma to byc komp. do zastosowan "ogolnych" ale tez do wydajnej edycji
    video - na obecnym Q...@...4 edycja filmow HDD jest uciazliwa -
    w praktyce nie ma plynnego podgladu, a i finalne renderowanie trwa...

    Nie chce kupowac maksymalnie szybkiej maszyny bo raczej ceny ponad
    4000zl za sam procesor nie przyjmuje do wiadomosci ;) chcialbym kupic
    rozsadnie mocny komputer ktory bedzie wyraznie szybszy od obecnego...

    Wymyslilem taki <> zestaw:

    - Win7 64bit

    - i7 3770K.
    Myslalem jeszcze o 2700K i 3930K ale chyba 3770K bedzie najlepszym wyborem.

    - RAM 16GB

    - DYSK systemowy pewnie OCZ Agility 3 AGT3-25SAT3-120G lub podobny 120-180GB
    - pozniej drugi dysk SSD na dane robocze, lub HDD

    - uklad graficzny w procesorze.

    - plyta - nie wiem (patrz dalej).

    - zasilacz, obudowa - cokolwiek byle sprawdzone (patrz dalej).

    No i wlasnie tu pojawia sie pytanie o plyte - chcialbym procesor
    krecic tak, zeby kompresja video trwala mozliwie krotko, a sama
    edycja z podgladem byla komfortowa.

    Nie chce jednak robic z tego doktoratu - chcialbym kupic plyte, ktora
    z odpowiednim softem wspiera overclocking tak, zeby mogl jednym suwakiem
    "zwiekszyc moc" procesora do maksimum przy absolutnej stabilnosci.
    Najlepiej jeszcze jakby dalo sie okreslic maksymalna predkosc do jakiej
    procek bedzie podciagany a konkretny mnoznik bylby regulowany dynamicznie
    - po prostu kiedy trzeba. Wiekszosc czasu jednak robie proste rzeczy
    do ktorych Q6600 jest az nadto wydajny, brakuje mocy tylko przy video HD.

    Poczytalem troche w sieci, np tu:
    http://blog.techvortal.pl/index.php/2012/poradnik-po
    dkrecanie-procesorow-sandy-brigde-cz-1/
    http://www.purepc.pl/procesory/test_core_i73770k_vs_
    core_i72700k_ivy_bridge_vs_sandy_bridge?page=0,0

    W testach przewija sie plyta DZ77GA-70K jednak w lokalnych sklepach jej
    nie ma chyba, a wolalbym kupic zlozony komputer wg mojej specyfikacji
    niz bawic sie w skladanie - nie mam po prostu na to czasu.

    Z rzeczy ktorych oczekuje od plyty to video (z 3770K), siec gigabit,
    kilka USB 2/3, e-sata, najchetniej wyjscie na dwa monitory.
    Jakiekolwiek wbudowane audio.

    Pytania mam wiec dwa:

    1. jaka _sprawdzona_ plyte polecicie do absolutnie stabilnego OC?
    Nie musi gwarantowac 5GHz, jesli dostane bez problemow 4.3-4.4GHz
    bede zadowolony,

    2. wynika z checi przewozenia od czasu do czasu komputera.
    Czy moze calosc daloby sie wepchnac do mniejszej niz typowe obudowy?
    DVD nie potrzebuje, dysk wystarczy jeden, ew. dwa SSD. karty video
    moze nie byc. Czy ktos robi mniejsze obudowy z odpowiednim zasilaczem
    i chlodzeniem?

    Cala zabawa ma dac komputer _znacznie_ szybszy niz obecny Q6600.

    Z gory dzieki za podpowiedzi...

    Jakub

  • 2. Data: 2013-01-01 17:08:54
    Temat: Re: Zestaw do edycji video, najchetniej przenosny...
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Ps. Jeszcze test plyt - doczytam jutro ;)

    http://pclab.pl/art49616-35.html

  • 3. Data: 2013-01-01 18:53:12
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 01.01.2013 17:03, Jakub Jewuła pisze:
> [...]
    > video - na obecnym Q...@...4 edycja filmow HDD jest uciazliwa -
    > w praktyce nie ma plynnego podgladu, a i finalne renderowanie trwa...
    chmmm, a czy mógłbyś opisać co dla Ciebie znaczy edycja wideo? Kiedyś
    zajmowałem się (amatorsko) składaniem filmików, dostosowaniem
    rozdzielczości itp. z _praktyki_ wiem że cholernie uciążliwe jest
    czekanie na dysk twardy 10 sekund. Natomiast czy film liczy się na
    kompie za 1000zł 6 godzin (takie czasy były) czy na kompie za 4000
    zaledwie 3 godziny - było mi obojętne. Co do podglądu - włączałem
    wszystkie filtry, przewijałem na krytyczny moment i miałem statyczny
    podgląd. Ta operacja nie trwałą. tzn przewinięcie trwało dłużej niż
    wyświetlenie obrobionej klatki. Może program masz nie taki, a może
    robisz coś, o czym ja nie mam bladego pojęcia. :)

> [...]
    > 120-180GB
    > - pozniej drugi dysk SSD na dane robocze, lub HDD
    Ja bym postawił nacisk na dyski, nie na procesor. niekoniecznie ssd! na
    dane, obrabiane filmy lepszy będzie raid0. wyraźnie wzrasta szybkość
    przy normalnej cenie napędów, jednocześnie brak szkody w przypadku
    utraty danych.

    Chyba przesadzasz troszkę ze obawami co do płyty głównej. jeśli
    płyta+procesor nie będą miały jakiegoś "babola" to będzie śmigać.
    wybierz coś co jest sprawdzone, nie jest nowością i ciesz się życiem,
    zamiast marnować czas na czytanie testów. :)
    Powodzenia!

    ToMasz

    Ps pamiętaj że wielordzeniowy procesor niekoniecznie będzie liczył jeden
    film wszystkimi rdzeniami.

  • 4. Data: 2013-01-01 19:55:55
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > chmmm, a czy mógłbyś opisać co dla Ciebie znaczy edycja wideo? Kiedyś

    Spraw jest kilka - najpierw przegladniecie zgranych ujec i wybranie
    / wyciecie interesujacych fragmentow. Tu problemu w zasadzie nie ma
    moze poza szybkim przewijaniem z podgladem - tego zwyczajnie procesor
    nie daje rady w locie zdekompresowac.

    Potem dosc prosty montaz ale czesto 2-3 czy 4 strumienie HD w jedno
    - znowu procek nie daje rady wyswietlic podgladu w dobrej jakosci
    i pelnej ilosci klatek na sekunde.

    Korekt wielkich nie robie, ew. zmiana balansu bieli, czy jasnosci.

    No i finalnie rendering w HD, to niestety trwa...
    Niby mozna puscic na noc i isc spac, ale wolalbym miec material
    gotowu po kiku minutach (zakladam ze film trwa max 5min).

    > zajmowałem się (amatorsko) składaniem filmików, dostosowaniem
    > rozdzielczości itp. z _praktyki_ wiem że cholernie uciążliwe jest czekanie
    > na dysk twardy 10 sekund. Natomiast czy film liczy się na

    To byla jak sadze era SD i dyskow lupanych ;-)

    Teraz nie ma problemu z odczytem materialu z dysku - problem w tym,
    ze strumien HD trzeba zdekompresowac niestety przed wyswietleniem.
    Jesli takich strumieni jest kilka a w dodatku trzeba cos z nimi
    zrobic - np. policzyc slow-motion czy przenikanie, to po prostu
    brakuje procesora.

    > (...)

    > Ja bym postawił nacisk na dyski, nie na procesor.

    Niestety - to przede wszystkim kwestia mocy obliczeniowej -
    nieraz wrzucam material na RAM-DYSK i z niego pracuje co troche
    pomaga, ale tylko przy pojedynczym strumieniu.

    Mozna jeszcze teoretycznie zatrudnic do czesci operacji karte
    graficzna z CUDA, ma dawac dopal przy renderowaniu np.
    Niestety nie wspomaga juz samej pracy - czyli np. nie generuje
    podgladu przy przenikaniach etc. Przynajmniej w Sony Vegas.
    Sa chyba filtry korzystajace z GPU ale to w sumie mnie nie
    bardzo interesuje - pracuje glownie na czystym materiale
    nie bawiac sie w efekty etc.

    Zreszta zakup karty biore pod uwage, ale najpierw chce kupic
    mozliwie silny procesor. Dlatego mysle tez o 3930K.

    > Ps pamiętaj że wielordzeniowy procesor niekoniecznie będzie liczył jeden
    > film wszystkimi rdzeniami.

    Vegas z czterech rdzeni korzysta czy z wiekszej ilosci to nie wiem.

    Poszperalem w sieci i ciagnie rowno nawet 12 watkow :)
    To argument za 3930K...

> [...]
    > płyta+procesor nie będą miały jakiegoś "babola" to będzie śmigać. wybierz
    > coś co jest sprawdzone, nie jest nowością i ciesz się życiem, zamiast

    No wlasnie - co jest sprawdzone ;) Nie sledze niusow z branzy PC -
    po prostu uzywam komputera. A chcialby nie miec problemow z gratami
    ani bawic sie w wymienianie co pol roku. Nie mam na to czasu :)

  • 5. Data: 2013-01-01 20:10:42
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Poszperalem w sieci i ciagnie rowno nawet 12 watkow :)
    > To argument za 3930K...

    Ps.

    http://www.legitreviews.com/article/1501/15/

  • 6. Data: 2013-01-02 07:05:49
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Zmień go na Samsunga 830/840 PRO albo na INTELA 520

    OK. Uwzglednie 840 PRO 128GB na systemowy.

    > ASRock Z77 Fatal1ty Z77 Professional
    > http://pclab.pl/art49616-7.html

    OK. Wstepnie dodane.

  • 7. Data: 2013-01-02 22:12:02
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > Wiekszosc czasu jednak robie proste rzeczy
    > do ktorych Q6600 jest az nadto wydajny, brakuje mocy tylko przy video HD.

    Może użyj (zamiast CUDA w GPU) Quick Sync? Oferuje szybkie kodowanie video
    (szybsze niż na CUDA, choć nie wiem jak wygląda wydajność specjalizowanego
    kodera video w najnowszych Geforce 6xx i Radeon 7xxx).

  • 8. Data: 2013-01-03 06:47:42
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "maX" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > video (szybsze niż na CUDA, choć nie wiem jak wygląda wydajność
    > specjalizowanego kodera video w najnowszych Geforce 6xx i Radeon 7xxx).

    Te "proste rzeczy" to mialem na mysli prace biurowe, problem
    z video HD czyli skladaniem i generowaniem. Nie samym generowaniem.

  • 9. Data: 2013-01-03 19:17:29
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Zostalo w zasadzie wybrac obudowe...

    Na oko (z wygladu) podobaja mi sie np:
    SilentiumPC Regnum L50 Pure Black, CM STORM SCOUT II Black.

    Nie chce zadnej wiejskiej dyskoteki typu swiecace wentylatory,
    za to chce zeby wentylatory pracowaly przez przynajmniej kilka
    lat a nie padly po pol roku ;)

    Prosty, estetyczny wyglad. Chetnie czarna.

    Z wymagan - z przodu / u gory porty USB 2/3, chetnie czytnik
    kart SD ale to w zasadzie mozna na kablu wiec sie nie upieram.

    Z fanaberii ew. wyswietlacz pokazujacy temperature procesora...
    Bo takiej z wyswietlaczem pokazujacym zajetosc procesora to
    chyba nie znajde? ;)

    Cena - a tak do 700zl bez zasilacza. A co ;)

    Polecicie cos?

  • 10. Data: 2013-01-04 08:46:23
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Jakub Jewuła nabazgrał(a):

> [...]
    > Bo takiej z wyswietlaczem pokazujacym zajetosc procesora to
    > chyba nie znajde? ;)
    > Cena - a tak do 700zl bez zasilacza. A co ;)

    Obecnie jedna z najlepszych firm obecnie:

    OBUDOWA FRACTAL DESIGN DEFINE R4 - USB3.0 - TITANIUM

    Oczywiście możesz poszukać inych modeli wizualnie.