    Date: Tue, 01 Jan 2013 18:53:12 +0100
    From: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Zestaw do edycji video, najchetniej przenosny...

    W dniu 01.01.2013 17:03, Jakub Jewuła pisze:
    > Czesc :)
    >
    > No chyba musze w koncu dokupic komputer...
    >
    > Ma to byc komp. do zastosowan "ogolnych" ale tez do wydajnej edycji
    > video - na obecnym Q...@...4 edycja filmow HDD jest uciazliwa -
    > w praktyce nie ma plynnego podgladu, a i finalne renderowanie trwa...
    chmmm, a czy mógłbyś opisać co dla Ciebie znaczy edycja wideo? Kiedyś
    zajmowałem się (amatorsko) składaniem filmików, dostosowaniem
    rozdzielczości itp. z _praktyki_ wiem że cholernie uciążliwe jest
    czekanie na dysk twardy 10 sekund. Natomiast czy film liczy się na
    kompie za 1000zł 6 godzin (takie czasy były) czy na kompie za 4000
    zaledwie 3 godziny - było mi obojętne. Co do podglądu - włączałem
    wszystkie filtry, przewijałem na krytyczny moment i miałem statyczny
    podgląd. Ta operacja nie trwałą. tzn przewinięcie trwało dłużej niż
    wyświetlenie obrobionej klatki. Może program masz nie taki, a może
    robisz coś, o czym ja nie mam bladego pojęcia. :)

    > Nie chce kupowac maksymalnie szybkiej maszyny bo raczej ceny ponad
    (...)
    > - DYSK systemowy pewnie OCZ Agility 3 AGT3-25SAT3-120G lub podobny
    > 120-180GB
    > - pozniej drugi dysk SSD na dane robocze, lub HDD
    Ja bym postawił nacisk na dyski, nie na procesor. niekoniecznie ssd! na
    dane, obrabiane filmy lepszy będzie raid0. wyraźnie wzrasta szybkość
    przy normalnej cenie napędów, jednocześnie brak szkody w przypadku
    utraty danych.

    Chyba przesadzasz troszkę ze obawami co do płyty głównej. jeśli
    płyta+procesor nie będą miały jakiegoś "babola" to będzie śmigać.
    wybierz coś co jest sprawdzone, nie jest nowością i ciesz się życiem,
    zamiast marnować czas na czytanie testów. :)
    Powodzenia!

    ToMasz

    Ps pamiętaj że wielordzeniowy procesor niekoniecznie będzie liczył jeden
    film wszystkimi rdzeniami.