  • 41. Data: 2019-12-28 18:23:37
    Temat: Re: Zepsułem telefon.. potrzebny nowy
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2019-12-28 o 16:36, J.F. pisze:

    > A 0.2Gm przebiegu samochodu to duzo czy malo ?

    Nietrafiony przykład.
    Gdyby miał odpowiadać idiotyzmowi z tysiącami tysięcznych jednostki, to
    powinien wyglądać jakoś tak: 0,2 Tmm.

    > Najpierw to sie powinni ogarnac tworcy ukladu SI, bo kto to slyszal,
    > zeby jednostka podstawowa byl kg.

    To nie ma nic wspólnego z niewłaściwym stosowaniem przedrostków, z
    idiotyzmem dzielenia jednostki prze tysiąc i podawania wartości w
    tysiącach tysięcznych.
    Jakoś trudno jest spotkać wagę ziemniaków np. 2000000 mg. A to byłoby
    odpowiednikiem podawania tysięcy miliamperogodzin.

    > Mozna, ale 0.08 Ah troche uciazliwe, a dopoki w bateriach nie bedzie
    > znaczacego postepu, to moze trzymajmy sie tych mAh w telefonach,
    > bedzie wygodniej.

    Zdaje się, że nadal nie dotarło.
    Przecież 80 mAh jest wygodnym zapisem. Wygodniejszym, niż 0.08 Ah. Po
    to, żeby było wygodniej, łatwiej, krócej, stosuje się odpowiednie
    przedrostki.

    > Tylko te powerbanki po 20000 mAh ... hm, moze wlasnie czas przejsc na
    > Ah :-)

    Cały czas podawane są wartości Ah. Tylko niektórzy, mocno ułomni, nie
    wiadomo dlaczego najpierw dzielą Ah przez tysiąc, a następnie podają ile
    tysięcy tysięcznych części Ah ma ogniwo.
    Chińczyków rozumiem. Oni dzięki debilom notują sporą sprzedaż. Bo debil
    woli kupić 4000 mAh, niż jakieś, pożal się Boże, słabiutkie 4 Ah.
    Ale i niektórzy Chińczycy już piszą normalnie, bez dzielenia przez tysiąc.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 42. Data: 2019-12-28 18:48:50
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 28.12.2019 o 17:31, z pisze:
    > Dajcie spokój
    >
    > Redmi 6 4/64 GB
    >
    > https://www.ceneo.pl/67528448

    O co Ci chodzi? Po co mi ten link?

    --
    Czarek

  • 43. Data: 2019-12-28 18:59:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Robert Wańkowski r...@w...pl ...

    > No i właśnie zadzwonili z Plusa.
    > Pan wywnioskował, że potrzebuję Samsung Galaxy A50.
    > Wierzyć mu? :-)

    Nie podałes zadnych wytycznych do czego potrzebujesz telefon wiec skąd
    ktokolwiek ma wiedziec...?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."

  • 44. Data: 2019-12-28 19:34:11
    Od: collie <c...@v...pl>

    > Tak jak pisałem w pierwszej wiadomości, abonament już mam. I wezmę coś z tego co
    > mają.
    >
    > Ale co?

    Xiaomi. Najdroższy jaki dają. Każdy model w swojej
    klasie cenowej jest lepszy od pozostałych marek.
    I tylko dwa warunki minimalne do spełnienia: 4 GB
    RAM i 4000 mAh bateria.

  • 45. Data: 2019-12-28 19:37:48
    Od: z <...@...pl>

    Nie bierz do siebie.
    Albo inaczej.
    Świat się nie toczy wokół Ciebie ;-)

    Podałem nazwę i główne parametry
    oraz link do ceny dla leniwców.
    Dyskutujecie tu o 2 GIGA kiedy w zasięgu cenowym jest lepszy sprzęt.

  • 46. Data: 2019-12-28 19:58:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Dec 2019 18:23:37 +0100, Akarm napisał(a):

    > Nietrafiony przykład.
    > Gdyby miał odpowiadać idiotyzmowi z tysiącami tysięcznych jednostki, to
    > powinien wyglądać jakoś tak: 0,2 Tmm.

    O tyle trafiony, ze dlugo bedziesz myslal nad 0.2Gm,
    dlugo nad 200Mm, a wcale nad 200kkm :-)

    > To nie ma nic wspólnego z niewłaściwym stosowaniem przedrostków, z
    > idiotyzmem dzielenia jednostki prze tysiąc i podawania wartości w
    > tysiącach tysięcznych.

    No jak nie ? Tona to 1000kg, 1kkg czy 1Mg ?

    a J to 1 kgm/s^2 czy 1000 gm/s^2 ?
    a 5kJ to ile ?

    > Jakoś trudno jest spotkać wagę ziemniaków np. 2000000 mg. A to byłoby
    > odpowiednikiem podawania tysięcy miliamperogodzin.

    witamine C w tabletkach po 1000mg widzialem.
    Powod dokladnie ten sam.

    > Zdaje się, że nadal nie dotarło.
    > Przecież 80 mAh jest wygodnym zapisem. Wygodniejszym, niż 0.08 Ah. Po
    > to, żeby było wygodniej, łatwiej, krócej, stosuje się odpowiednie
    > przedrostki.

    No i dlatego uzywamy mAh do bateryjek telefonicznych.
    Do bateryjek po 4000 tez ...

    To jest druga czesc wygody, zeby nie mieszac jednostek.
    Dla czlowieka, dla programisty www.

> [...]
    > woli kupić 4000 mAh, niż jakieś, pożal się Boże, słabiutkie 4 Ah.
    > Ale i niektórzy Chińczycy już piszą normalnie, bez dzielenia przez tysiąc.

    Chinczyk ma szacunek dla klienta - jak klient woli kupic 5000, to mu
    tyle napisze.
    Albo 6000, 8000, 10000 - i nie wazne ze ma 1.5Ah :-)

    J.

  • 47. Data: 2019-12-28 20:05:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Dec 2019 17:48:52 +0100, heby napisał(a):

    > Jednostka pojemności to informacja ile energii może zgromadzić
    > akumulator.

    Pojemnosci to pojemnosci, a nie energii :-)

    > W dobie przetwornic J jest istotna po pokazuje ile
    > *naprawdę* tam jest energii.

    To juz bylo w dobie roznych napiec.
    Np akumulator 12V, 6V, 24V, 1.2V.
    Tyle, ze wtedy sie nie mieszalo ludziom.

    W telefonach tez sie nie miesza - wszystkie maja to samo napiecie :-)

    A z tymi przetwornicami to ostroznie, bo sliski temat :-)

    > Natomiast jednostka Ah to typowy przykład małpowania samochodziarzy.
    > Wymyślili sobie debilną jednostkę która silnie zależy od charakterystyki
    > rozładowania akumulatora kwasowego i jakoś tak przeszła na resztę

    No to chyba nie dlatego, ze silnie zalezy

    > produktów beteryjnych mimo że nie ma tam nawet śladu sensu bo to inna
    > chemia i lipoly o x mAh to coś zupełnie innego niż Pb x mAh.

    Owszem, ale pojemnosc nadal ma sens, i to duzy.

    > Na całe szczęscie coraz częsciej na bateriach/akku widuję dopisek J albo
    > Wh. Coś mi się wydawało że ktoś (UE?) nakazała takiej informacji.

    Pewnie po to, zeby podatek nalozyc odpowiedni :-P

    J.

  • 48. Data: 2019-12-28 20:25:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Dec 2019 17:41:38 +0100, heby napisał(a):

    > "Od zawsze" to np. były telefony z 256MB RAMu i działało to całkiem do
    > rzeczy na starych OSach.

    I juz wtedy bylo takie zalozenie.

    > No właśnie, skąd producenci laptopów wiedzą że do suwerenowaego laptopa
    > trzeba wsadzić 4BG RAMu? Nie mogli by od razu 2^64B na zaś?

    Bo im dzial marketingu mowi "ma byc tani" ?

    > No więc oceniają to i stwieradzja "adresat tego sprzętu potrzebuje
    > wygenerować kod do Lidla, sprawdzić sefie koleżanki na face i czasem
    > odpalić mapę. 2GB styknie aż nadto".

    Ja tam szukam 16GB, bo 8 to muli.

    > Łatwo to sprawdzić. Zrób reboota i zobacz ile zjadło RAMu. Nie zjadło 2GB.

    Przeciez od razu startuje pare aplikacji.

    > Nie. To tylko bezpiecznik z powodu braku swapu. Bak swapu zaś z powodu
    > dziadostwa produentów flash (małe prędkości, żałosne interfejsy,
    > uszkodzenia przy zapisach).

    Swap to jakby nie patrzec - stwierdzenie, ze klient dojdzie do sciany
    i pojdzie dalej :-)

    > Ja nie mam. Ale kilka dni temu miałem taki w ręce. Odpalanie chroma
    > zajmowało z minutę. To nie była zabawka, to był taki zeszłoroczny flagowiec.

    Byc moze. Ale to przeciez raz na 3 miesiace sie robi :-)

    > "muli" bo długo wstaje. Z resztą słowo "muli" jest rozumiane w dość
    > interesujący sposób przez suwerena. Np. ostatnio trafiłem na hasło że
    > się komuś muli youtube. Byłem przekonany że przerywa a tu się okazało że
    > imbecyl włączył odtawrzanie na 0.75x i tak mu zostało...

    Ale kto imbecyl - klient, czy programista w google ...

    > Zamykam kiedy już nie potrzebuje. Podobnie jak wyrzucam papier toaletowy
    > po zużyciu. To naturalny odruch.

    I nigdy nie zostawiasz karty "na pozniej"?

    A jak zamykasz - przeciez to sie prawie nie da ...

    > Nie, ledwo kilka ponad waniliowy android.

    Doinstalowac trzeba swiadomie.
    Ale co te aplikacje wyprawiaja - to juz niekoniecznie swiadomie.

    > Zdecydowana większośc ludzi
    > poza doinstalowaniem whatsappa, face i messengera w zasadzie nic innego
    > nie wrzuca. Co bardziej świadomi dorzucą jeszcze jakieś badziewie do
    > lidla i tyle. Oczywiście nie wliczam dzieci, mówie o "zdrowej tkance
    > narodu".

    Mowisz o jakis wapniakach wykluczonych cyfrowo,
    dzieci zaraz zostana "zdrowa tkanka" :-)

    > Nie, trzeba tyle ile obecnie sie zaleca.

    Tez mi sie tak wydaje, ale glowy nie dam. Szczegolnie ze ja face nie
    mam :-)

    > 2GB to jest i tak poniżające dla rozwoju informatyki,

    tu sie zgodzimy,

    > całośc tych duperelowatych aplikacyjek
    > wyświatlajacych obrazki z przyciskami wyłacznie z powodu dziadowstaw
    > programistów potrzebuje *aż* tyle.

    Tu tez.
    Ale co zrobic - napisac samemu pare aplikacji, i pokazac,
    ze moga miec 50kB ?

    > Zależy z której półki. Obecnie w telefonach za 500-600zł następuje
    > przejście z 2GB na 3GB.

    I dlatego pisze ze dzis to 3-4.

    >Osobiście kupiłem pół roku temu telefon z 2GB,

    A jakis nowy model, czy juz wycofany z produkcji ?

    > używam ponadprzeciętnie i nie widzę potrzeby posiadania wiecej RAMu.
    > Nijak nie obserwuje problemów o których mówią internetowe wyrocznie
    > (czyli przygłupy z "recenzji" youtubowych).

    I tu sie tez zgadzamy, uzywalem jeszcze niedawno S4 z 1.5GB,
    i nie na RAM narzekalem.

    Ale ... moze ja to nietypowy uzytkownik ...

    > Nie liczyłbym na to sądząc po ciągłej popularności śmieciowych telefonów
    > 1G RAM/8G Flash. Istnieje duża grupa ludzi którzy nigdy nic na nich nie
    > odpalą. Głównie z powodu ograniczeń intelektualnych.
    >
    > Bilion razy ważniejsze jest mieć dożu flasha niż dużo ramu.

    Tez sie zgodzimy, ale ... 0.75GB RAM przestalo wystarczac.
    A ze producenci rozwijaja rowno, to teraz mam 4/64.
    RAM mi chyba dlugo nie zabraknie.

    > Mój stary LG
    > K8 w dniu zakupu miał wolnego koło 2GB flash, obecnie ma zawalone po
    > sufit po resecie, pełnej aktualizacji systemu i braku jakichkolwiek
    > ściągniętych aplikacji. To jest dopiero skandal.

    Kupilo sie tani model, to co sie dziwic, ze szybko zabraklo :-)

    J.

  • 49. Data: 2019-12-28 20:36:17
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/12/2019 20:05, J.F. wrote:
    > Pojemnosci to pojemnosci, a nie energii :-)

    Mało ważna róznica, intreresuje Cie ile J tam się mieści i tyle, to J
    wprost przekłąda się na czas działania urządzenia.

    > W telefonach tez sie nie miesza - wszystkie maja to samo napiecie :-)

    A potem idziesz do jakiegoś pokemona od samochodów RC, tych lepszych. Ma
    dwa akku jedej 2Ah/3.2V i drugi 1Ah/7.4V. I już widzisz że człowiek
    ostatkiem sił stara się "policzyć" który lepszy. Nie, nie żartuje, uznał
    że napięcia przez prąd się nie mnoży i to trzeba jakoś inaczej.
    Poradziłem, w akcie desperacji dydaktycznej, coby zważył.

    > A z tymi przetwornicami to ostroznie, bo sliski temat :-)

    Może i śliski, ale przetwornice z lipoly->uC mamy obcykane wystarczająco.

    > No to chyba nie dlatego, ze silnie zalezy

    Nie, wymyślili sobie bo ktoś stwierdził że podpięcie 12W żarówki i
    patrzenie ile świeci to świetna metoda pomiaru pojemności akku.

    > Owszem, ale pojemnosc nadal ma sens, i to duzy.

    Nie ma. Za chwile pojawią się baterie solid state. Pobąkuje się że będa
    miały inną ch-kę ładowania. Co oznacza że pojemność bateri 1Ah i 1Ah
    będa różne, przy tym samym "napięciu" na ozanczeniu. Game over. Jestem
    jednak przekonany że jednostka przetrwa. Nic nie jest takie stabilne jak
    błedy w inzynierii.

  • 50. Data: 2019-12-28 20:37:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Dec 2019 17:20:35 +0100, heby napisał(a):

    > RAM nie ma związku z ilością zainstalowanych aplikacji. Raczej z kulturą
    > ich używania a sporadycznie z ich jakością.

    > Mylisz RAM z ROM

    To nie ROM :-)

    > albo masz złe metody pomiarowe. Sama instalacjia
    > aplikacji nie powoduje zniknęcia RAMu w takich ilościach. Obsewuje to po
    > wszystkich moich telefonach. Whatsappa nie używam za często, ale na
    > pewno nie konsumuje od 750MB RAMu podczas nicnierobienia.

    Tym niemniej tych czuwajacych aplikacji przybywa.
    WA, FB, GMail, jeden bank, drugi bank, trzeci bank, ... osmy bank,
    janosik, i *** wie co jeszcze :-(

    Czesc czuwajaca jest zazwyczaj mala ...

    > To prawie na pewno nie jest wina RAMu.

    Akurat moze byc ... no ale przeciez nie 2GB ...

    Jeden niuans - zobacz ile wolnej pamieci (tej "dyskowej"/flash/ROM)
    mas w telefonie i wyczysc pliki tymczasowe - gdzies w Ustawieniach
    powinna byc taka funkcja, np
    Ustawienia/Ogolne/Przechowywanie/Pamiec wewnetrzna/Zwolnij miejsce

    Teraz mam np 1GB w pamieci podrecznej, a te androidy takie wredne,
    ze trzymaja rezerwe, i np ostatnie 0.5GB to juz nie kazdy program moze
    uzyc.

    J.