    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Zepsułem telefon.. potrzebny nowy
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Date: Sat, 28 Dec 2019 20:25:43 +0100

    Dnia Sat, 28 Dec 2019 17:41:38 +0100, heby napisał(a):

    > "Od zawsze" to np. były telefony z 256MB RAMu i działało to całkiem do
    > rzeczy na starych OSach.

    I juz wtedy bylo takie zalozenie.

    > No właśnie, skąd producenci laptopów wiedzą że do suwerenowaego laptopa
    > trzeba wsadzić 4BG RAMu? Nie mogli by od razu 2^64B na zaś?

    Bo im dzial marketingu mowi "ma byc tani" ?

    > No więc oceniają to i stwieradzja "adresat tego sprzętu potrzebuje
    > wygenerować kod do Lidla, sprawdzić sefie koleżanki na face i czasem
    > odpalić mapę. 2GB styknie aż nadto".

    Ja tam szukam 16GB, bo 8 to muli.

    > Łatwo to sprawdzić. Zrób reboota i zobacz ile zjadło RAMu. Nie zjadło 2GB.

    Przeciez od razu startuje pare aplikacji.

    > Nie. To tylko bezpiecznik z powodu braku swapu. Bak swapu zaś z powodu
    > dziadostwa produentów flash (małe prędkości, żałosne interfejsy,
    > uszkodzenia przy zapisach).

    Swap to jakby nie patrzec - stwierdzenie, ze klient dojdzie do sciany
    i pojdzie dalej :-)

    > Ja nie mam. Ale kilka dni temu miałem taki w ręce. Odpalanie chroma
    > zajmowało z minutę. To nie była zabawka, to był taki zeszłoroczny flagowiec.

    Byc moze. Ale to przeciez raz na 3 miesiace sie robi :-)

    > "muli" bo długo wstaje. Z resztą słowo "muli" jest rozumiane w dość
    > interesujący sposób przez suwerena. Np. ostatnio trafiłem na hasło że
    > się komuś muli youtube. Byłem przekonany że przerywa a tu się okazało że
    > imbecyl włączył odtawrzanie na 0.75x i tak mu zostało...

    Ale kto imbecyl - klient, czy programista w google ...

    > Zamykam kiedy już nie potrzebuje. Podobnie jak wyrzucam papier toaletowy
    > po zużyciu. To naturalny odruch.

    I nigdy nie zostawiasz karty "na pozniej"?

    A jak zamykasz - przeciez to sie prawie nie da ...

    > Nie, ledwo kilka ponad waniliowy android.

    Doinstalowac trzeba swiadomie.
    Ale co te aplikacje wyprawiaja - to juz niekoniecznie swiadomie.

    > Zdecydowana większośc ludzi
    > poza doinstalowaniem whatsappa, face i messengera w zasadzie nic innego
    > nie wrzuca. Co bardziej świadomi dorzucą jeszcze jakieś badziewie do
    > lidla i tyle. Oczywiście nie wliczam dzieci, mówie o "zdrowej tkance
    > narodu".

    Mowisz o jakis wapniakach wykluczonych cyfrowo,
    dzieci zaraz zostana "zdrowa tkanka" :-)

    > Nie, trzeba tyle ile obecnie sie zaleca.

    Tez mi sie tak wydaje, ale glowy nie dam. Szczegolnie ze ja face nie
    mam :-)

    > 2GB to jest i tak poniżające dla rozwoju informatyki,

    tu sie zgodzimy,

    > całośc tych duperelowatych aplikacyjek
    > wyświatlajacych obrazki z przyciskami wyłacznie z powodu dziadowstaw
    > programistów potrzebuje *aż* tyle.

    Tu tez.
    Ale co zrobic - napisac samemu pare aplikacji, i pokazac,
    ze moga miec 50kB ?

    > Zależy z której półki. Obecnie w telefonach za 500-600zł następuje
    > przejście z 2GB na 3GB.

    I dlatego pisze ze dzis to 3-4.

    >Osobiście kupiłem pół roku temu telefon z 2GB,

    A jakis nowy model, czy juz wycofany z produkcji ?

    > używam ponadprzeciętnie i nie widzę potrzeby posiadania wiecej RAMu.
    > Nijak nie obserwuje problemów o których mówią internetowe wyrocznie
    > (czyli przygłupy z "recenzji" youtubowych).

    I tu sie tez zgadzamy, uzywalem jeszcze niedawno S4 z 1.5GB,
    i nie na RAM narzekalem.

    Ale ... moze ja to nietypowy uzytkownik ...

    > Nie liczyłbym na to sądząc po ciągłej popularności śmieciowych telefonów
    > 1G RAM/8G Flash. Istnieje duża grupa ludzi którzy nigdy nic na nich nie
    > odpalą. Głównie z powodu ograniczeń intelektualnych.
    >
    > Bilion razy ważniejsze jest mieć dożu flasha niż dużo ramu.

    Tez sie zgodzimy, ale ... 0.75GB RAM przestalo wystarczac.
    A ze producenci rozwijaja rowno, to teraz mam 4/64.
    RAM mi chyba dlugo nie zabraknie.

    > Mój stary LG
    > K8 w dniu zakupu miał wolnego koło 2GB flash, obecnie ma zawalone po
    > sufit po resecie, pełnej aktualizacji systemu i braku jakichkolwiek
    > ściągniętych aplikacji. To jest dopiero skandal.

    Kupilo sie tani model, to co sie dziwic, ze szybko zabraklo :-)

    J.