    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Zepsułem telefon.. potrzebny nowy
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    <5e06736a$0$548$65785112@news.neostrada.pl> <qu60c8$pr4$1@dont-email.me>
    <5e068758$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e06a1a1$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e075595$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e0763f9$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e076f30$0$17343$65785112@news.neostrada.pl>
    <1v0bxl50nxdz5$.idniuy01rozb$.dlg@40tude.net>
    <5e078fa2$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sat, 28 Dec 2019 19:58:03 +0100

    Dnia Sat, 28 Dec 2019 18:23:37 +0100, Akarm napisał(a):

    > Nietrafiony przykład.
    > Gdyby miał odpowiadać idiotyzmowi z tysiącami tysięcznych jednostki, to
    > powinien wyglądać jakoś tak: 0,2 Tmm.

    O tyle trafiony, ze dlugo bedziesz myslal nad 0.2Gm,
    dlugo nad 200Mm, a wcale nad 200kkm :-)

    > To nie ma nic wspólnego z niewłaściwym stosowaniem przedrostków, z
    > idiotyzmem dzielenia jednostki prze tysiąc i podawania wartości w
    > tysiącach tysięcznych.

    No jak nie ? Tona to 1000kg, 1kkg czy 1Mg ?

    a J to 1 kgm/s^2 czy 1000 gm/s^2 ?
    a 5kJ to ile ?

    > Jakoś trudno jest spotkać wagę ziemniaków np. 2000000 mg. A to byłoby
    > odpowiednikiem podawania tysięcy miliamperogodzin.

    witamine C w tabletkach po 1000mg widzialem.
    Powod dokladnie ten sam.

    > Zdaje się, że nadal nie dotarło.
    > Przecież 80 mAh jest wygodnym zapisem. Wygodniejszym, niż 0.08 Ah. Po
    > to, żeby było wygodniej, łatwiej, krócej, stosuje się odpowiednie
    > przedrostki.

    No i dlatego uzywamy mAh do bateryjek telefonicznych.
    Do bateryjek po 4000 tez ...

    To jest druga czesc wygody, zeby nie mieszac jednostek.
    Dla czlowieka, dla programisty www.

    > Cały czas podawane są wartości Ah. Tylko niektórzy, mocno ułomni, nie
    > wiadomo dlaczego najpierw dzielą Ah przez tysiąc, a następnie podają ile
    > tysięcy tysięcznych części Ah ma ogniwo.
    > Chińczyków rozumiem. Oni dzięki debilom notują sporą sprzedaż. Bo debil
    > woli kupić 4000 mAh, niż jakieś, pożal się Boże, słabiutkie 4 Ah.
    > Ale i niektórzy Chińczycy już piszą normalnie, bez dzielenia przez tysiąc.

    Chinczyk ma szacunek dla klienta - jak klient woli kupic 5000, to mu
    tyle napisze.
    Albo 6000, 8000, 10000 - i nie wazne ze ma 1.5Ah :-)

    J.