    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Zepsułem telefon.. potrzebny nowy
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Date: Sat, 28 Dec 2019 22:24:05 +0100

    Dnia Sat, 28 Dec 2019 20:56:28 +0100, heby napisał(a):

    > Używam na codzień maszyny z 4GB, daleko bardziej zaawansowanie niż
    > suweren i nie muli.

    Otworz 50 stron w przegladarce :-)

    www.msn.com - te sa fajne, szczegolnie pod Edge :-)

    > Na telefonach też, tylko że to jest oszustwo. Kiedyś śmiali się że w
    > linuxie kernel ubuja przypadkowe aplikacje kiedy kończy się pamięć (i
    > taka i siaka). Pstryk myk i ci wszyscy weseli experci mają identyczne
    > zachowanie w kieszeni i już widzą to jako "ficzer", "tak ma być", "a jak
    > miało by być inaczej", "to bardzo wygodne", "oszczędza baterię" itd itp.
    > Applizm.

    No ale w telefonie "tak ma byc".

    > Jak się rozładuje bateria to niekoniecznie.

    To sie laduje wczesniej :-)

    Poza tym zanim sie naladuje, to juz ta minuta nie przeszkadza :-)

    > Oglądacz. Uznał zwolnione tempo odtwarzania jako mulenie. Sam
    > przestawił, ba, sam zainstalował dodatek do tego, w pełni świadomie.

    Bywa, ale tez widac dodatki jakos wyraznie nie informowaly, ze
    zwalniaja.

    > Czasem dodaje do ulubionych.

    > Kartę można zamknąć.

    Sprytne.

    >Aplikację można znacząco zwolnić z pamięci.

    nie rozumiem - chcesz ubic "z systemu" ?

    > Podobno ta "zdrowa tkanka narodu" to własnie ludzie używający telefonów
    > do dzwonienia. Do robienia innych rzeczy z telefonami to nerdy i lewaki.
    > Mniej więcej taki tekst usłyszałem od montera elektryki ;)

    No mowie - wykluczony cyfrowo.
    W tym roku mu przejdzie :-)

    > Zauważyłem też że ta zdrowa tkanka w celu dzwonienia kupuje ajfony :)

    > Kiedyś nie miałem. A potem się okazało że jako jedyny rodzic w klasie
    > dziecka MAM emaila i NIE MAM facebooka. I nie można się ze mną
    > skontaktować, nijak.

    I co biedny elektryk zrobi ?

    > Nic nie można zrobić. To taka lawina dziadostwa, jedyne co można zrobić
    > to kupić popcorn i patrzeć jak kretyni do wyświetlenia napisu potrzebują
    > miliona biblitek i baz danych w chmurach.

    No nie, przeciez rozne OpenProjekt sa :-)

    > Moto G5. Szukałem długo i namiętne. W końcu zrozumiałem że jak mam mieć
    > szybki i wygodny android to ma być to możlwie waniliowa wersja. Chwilowo
    > uważam ten telefon za najlepsze co mogłem kupić w tych pieniądzach.
    > Barkuje mi tylko ładowania bezprzewodowego, ale przy NFC cieżko to
    > zrobić dobrze, więc może lepiej że nie ma.
    >
    > 2GB. Zaiwania. Nie muli. Używam ponadprzeciętnie. Szok i niedowierzanie.
    > Ale faktycznie, ikonki się nie animują i nie mam śmiesznych buzi w smsmach.

    A ja patrze na swojego ulefona: srednia zajetosc pamieci z 3h:
    1.5GB - system operacyjny Android
    459MB - system Android.
    6.5MB -Gboard.

    To ile on potrzebuje tego RAM tak naprawde ?
    bo watpie w te liczby :-)

    > Zapytaj nastolatek. Byłem zaskoczony że 64GB flasha dało radę zapełnić w
    > jeden wieczór.

    Dlatego ja o RAM.
    Ale nastolatki ... zdolne. Chyba, ze po prostu film z imprezy ...

    > Tani nie był.

    Widac byl :-P

    > Zastanawiam się jak tu wyglada gwarancja. Kupujesz telefon
    > z określoną ilością miejsca. Po 2 latach ktoś cie z niego okrada. Z

    Po 2 latach rekojmia sie konczy :-P

    > update zrezygnować nie można bo niebezpiecznie. Odinstalować śmieci nie
    > można bo producent zabronił. Roota zrobic nie można bo zabezpieczone
    > skutecznie.

    Roota ci nie obiecali, wiec rekojmi to nie narusza :-)

    > PS. Miałem w rękach telefulken F1 czy jakoś podobnie. On miał, uwaga,
    > 4GB flasha. Nie żartuje. Wcisneli do środka androida który z trudem

    Ale ktorego, bo kiedys byly telefony z 2GB, i jeszcze sporo wolnego
    zostawalo :-)

    > mieścił się na 8GB. Mistrzostwo świata. Właczenie wifi powodowało że po
    > godzinie telefon się zawieszał i nie bootował. Aktualizacja *byleczego*
    > go zabijała.

    J.