  • 11. Data: 2009-08-09 21:52:29
    Temat: Re: Zenit cyfrowo-cenowo rewolucja
    Od: "TheGuru" <t...@o...pl>

    >gdyby byl jakis zoom powiedzmy 70-200 / 3,5 -4,0 w cenie do 4000 pln
    > to moznaby powalczyc .

    chyba za dużo zer się tobie kliknęło

  • 12. Data: 2009-08-10 06:25:33
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 9 Aug., 23:52, "TheGuru" <t...@o...pl> wrote:

    > chyba za dużo zer się tobie kliknęło

    raczej kliknela mie sie za mala jasnosc
    brakuje mi zooma do tego systemu np 70-200 /2,8 gdyby kosztowal 4000
    zl byloby super.i np 15-50 /2,8

    jesli zobaczysz na ceny obiektywow leici czy zeissa podchodzace pod
    4/3 to osiagaja one lekko ceny 2000 euro , a wiec powyzej 8000 pln.
    To hamuje rozwoj tego systemu.
    Dla mnie osobiscie zakup systemu z obiektywem /zoomem std 5,6 nie
    wchodzi w rachube - i mysle ze pod tym wzgledem nie stanowie wyjatku.

  • 13. Data: 2009-08-10 06:53:36
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:

> [...]
    > Dla mnie osobiscie zakup systemu z obiektywem /zoomem std 5,6 nie
    > wchodzi w rachube - i mysle ze pod tym wzgledem nie stanowie wyjatku.

    szczerze mówiąc gdybym miał kupić coś mikro 3/4 to tylko z jakąś jasną
    szeroką skałką albo nawet ze standardem.

    bo to sa wymarzone aparaty jako zamienniki dalmierza.

  • 14. Data: 2009-08-10 06:56:02
    Od: "TheGuru" <t...@o...pl>

> [...]

    Dla mnie osobiscie zakup systemu z obiektywem /zoomem std 5,6 nie
    wchodzi w rachube - i mysle ze pod tym wzgledem nie stanowie wyjatku.

    nie wątpię że może tyle kosztować ;-) ale tyle kasy za obiektyw do aparatu
    który ma wypełnić przestrzeń między lustrem a kompaktem może świadczyć o tym
    ze sami projektanci się pogubili w tym co i dla kogo chcą produkować.

    bo na powielenie schematu sprzedaży leici chyba nie liczą....???

  • 15. Data: 2009-08-10 08:49:29
    Od: mt <t...@i...pl>

    XX YY pisze:

    > raczej kliknela mie sie za mala jasnosc
    > brakuje mi zooma do tego systemu np 70-200 /2,8 gdyby kosztowal 4000
    > zl byloby super.i np 15-50 /2,8

    No przecież masz Zuiko 50-200 f/2.8-3.5 w cenie poniżej 4000 zł. Przy
    jego gabarytach dołożenie przejściówki z 4/3 do m4/3 już wiele nie
    zmienia. Podobna sytuacja jest z Zuiko 14-54 f/2.8-3.5. Generalnie ani
    Olympus ani Panasonic nie wypuszczą raczej takich obiektywów z
    mocowaniem m4/3 gdyż raczej nikt nie będzie kupować obiektywów w takim
    rozmiarze po to, aby je podpinać pod np. EP-1 a ci, co mają już te szkła
    z jakimś lustrem Olka mogą skorzystać z przejściówki.

    --
    marcin

  • 16. Data: 2009-08-10 09:01:52
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 10 Aug., 10:49, mt <t...@i...pl> wrote:

> [...]
    > rozmiarze po to, aby je podpinać pod np. EP-1 a ci, co mają już te szkła
    >   z jakimś lustrem Olka mogą skorzystać z przejściówki.

    no tak , to jest rozwiazanie o tym obiektywie - adapter nie
    pomyslalem.

    dzialaja te obiektywy bez ograniczen np z G1 po zastosowaniu
    przejsciowki ?- AF jest rownie szybki ?

  • 17. Data: 2009-08-10 09:19:24
    Od: mt <t...@i...pl>

    XX YY pisze:

    > no tak , to jest rozwiazanie o tym obiektywie - adapter nie
    > pomyslalem.
    >
    > dzialaja te obiektywy bez ograniczen np z G1 po zastosowaniu
    > przejsciowki ?- AF jest rownie szybki ?

    50-200 będzie bez AF (póki co), natomiast 14-54 w wersji II działa w
    pełnym zakresie. Ciekawe kiedy Olek wypuści update firmware do
    większości swoich szkieł, aby działały z AF na kontrast.

    --
    marcin

  • 18. Data: 2009-08-10 09:35:14
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > 50-200 będzie bez AF (póki co), natomiast 14-54 w wersji II działa w
    > pełnym zakresie.

    o wlasnie - o to chodzi - af nie dziala , czyli nie ma co kupowac pod
    ten system .
    podchodzic to podejda prawei wszystkie i industary tez .
    nalezy jeszcze sie upewnic czy ten drugi obiektyw dziala z ta sama
    szybkoscia jak inne oryginalne pod m4/3.
    tutaj moga wystapic ograniczenia

    Ciekawe kiedy Olek wypuści update firmware do
    > większości swoich szkieł, aby działały z AF na kontrast.

    zapowiadane sa juz od ok roku.

  • 19. Data: 2009-08-10 20:28:51
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    XX YY napisał:
    > dzialaja te obiektywy bez ograniczen np z G1 po zastosowaniu
    > przejsciowki ?- AF jest rownie szybki ?

    W Panasonicu działają wybiórczo, pod Olympusem działa wszystko.

    m.
    --
    "Oprócz zastrzeżonych terminów wojskowych istnieje też mowa
    potoczna, choć wiem, że trudno w to uwierzyć." - (c) PWC

  • 20. Data: 2009-08-11 06:28:43
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 10 Aug., 22:28, Mikolaj Machowski <m...@w...pl> wrote:

    > W Panasonicu działają wybiórczo, pod Olympusem działa wszystko.

    i tu jest problem

    do tej bezlustrowej lustrzanki , a ktorej mowimy okazuje sie ze jednak
    wybor jak do tej pory jest mocno ograniczony.