  • Data: 2012-12-10 13:31:14
    Temat: Re: Żeliwo ZlCr1,5 - obróbka cieplna
    Od: "Michał Sz." <m...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał;

    > A jesteś pewien że popularne tabele porównawcze dla twardości w różnych
    > skalach
    > mają zastosowanie do takiego materiału? Czy jednak mierzyłeś w HB?
    > Konrad

    Co do tabeli porównawczych, to owszem dysponuje tylko takimi, które odnoszą
    się do stali surowych i po ulepszaniu cieplnym, natomiast tak, jak pisałem
    na początku, mam jedynie detal wykonany na "gotowo" i nie mogę nigdzie
    zrobić odcisku kulki, mogę jedynie liczyć (może dosyć naiwnie ;) ), że
    odstępstwa przy tym porównaniu nie będą za wielkie.
    Porównując tabele stali surowej i po OC dla przykładowo 30HRC różnica w HB
    wynosi 2 jednostki.

    Michał