    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zegarki w AGD
    Date: Mon, 12 Mar 2018 21:29:46 +0100

    W dniu 2018-03-11 o 19:27, Zbych pisze:

    > Wystarczy pojedynczy rezystor, który i tak jest tańszy niż kwarc.

    Ok, a teraz popatrz na to od strony praktycznej. Mówi się iż "ułamek
    dolara x miliony urządzeń" robi różnicę. Zgoda. Niech średniej klasy
    piekarnik kosztuje 1200zł. Jeden rezystor SMD to np. 1gr. Kwarc jest
    1000x droższy. Niby dużo. To niech k...wa producent sprzeda mi ten
    piekarnik za 1201zł. Czy sądzisz, że jeśli złotówka różnicy będzie, to
    zrobi mi to różnicę jako potencjalnemu klientowi? Ba, nawet niech
    napisze na szybie tego piekarnika, że to innowacja, zegar niezależny od
    50Hz z sieci, a cena będzie tej "innowacji" 10x wyższa: czyli 1210zł w
    sumie. Czy to naprawdę robi różnicę Twoim zdaniem?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek