  • 31. Data: 2023-08-07 20:03:30
    Temat: Re: Zegar na neonach?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Aug 2023 19:55:03 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Światła ze świetlówki jest skandalicznie mało.

    Jaskrawosc istotnie niezbyt duza.

    A swoją drogą - te CCFL do podswietlania telewizorow LCD nie były
    lepsze?
    Bo skupic swiatla to sie chyba nie da, termodynamika zabrania.
    A tu cały ekran TV ma byc dosc jasny.

    > Za to ze słońca dużo.
    > Nawet tego odbitego od ciemnej powierzchni. Nie mam na myśli ciała
    > doskonale czarnego, tylko rzeczy normalnie dostępne.

    Vanta Black?

    A to ponoc jeszcze lepsze
    https://www.youtube.com/watch?v=JoLEIiza9Bc

    Tylko jak to zaswiecic? Bez podgrzewania do 3000K :-)

    J.

  • 32. Data: 2023-08-07 21:38:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

> [...]
    > lepsze?
    > Bo skupic swiatla to sie chyba nie da, termodynamika zabrania.

    Ma być, ale nie był. Z telewizorami rzadko bywam blisko, ale na
    laptopie z CCFL mało co było widać w plenerze.

    Raczej farba olejna.

    --
    Jarek

  • 33. Data: 2023-08-07 22:23:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Aug 2023 21:38:26 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Ma być, ale nie był. Z telewizorami rzadko bywam blisko, ale na
    > laptopie z CCFL mało co było widać w plenerze.

    Ale popatrz na powierzchnie ekranu i na powierzcnie rurki.
    Rurka musi byc sporo jasniejsza.

    Ale taka "naprawde czarna" :-)

    J.

  • 34. Data: 2023-08-07 22:52:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Ale popatrz na powierzchnie ekranu i na powierzcnie rurki.
    > Rurka musi byc sporo jasniejsza.

    Albo ekran sporo ciemniejszy. Świetlówka jest na tyle jasna, by w nią
    nie było fajnie patrzeć wprost, ale nie aż tak, by porównywać z dziennym
    oświetleniem.

    > Ale taka "naprawde czarna" :-)

    Bardzo mi się spodobała nazwa tego produktu:

    https://rapta.pl/17027-sniezka-emalia-olejna-czarny-
    mat-f105-10l-farba-ftalowa-supermal-czarna

    --
    Jarek

  • 35. Data: 2023-08-07 23:00:43
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:uaq1iv$ecu$1$bosch@news.chmurka.net>
    user ąćęłńóśźż pisze tak:

    > Mam zegar (radio Panasonic z budzikiem) z cyframi ok. 25 mm w
    > kolorze czerwonym, ale w środku nocy bardzo nieostro te cyfry
    > widzę

    zmniejsz prąd, zrob fotorezystor albo wsadź grubo filtrów czerwonych

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 36. Data: 2023-08-08 21:25:50
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Radio ma jakąś syntezę, czy analog?

    -----

  • 37. Data: 2023-08-10 01:25:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-08-07, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Pot%C4%99%C5%BCny_Inde
    ksowany_Wy%C5%9Bwietlacz_Oknowy

    Na PG, akademiku elektroniki, gdzieś na początku lat 90. już tak
    kombinowali. Z tym, że nie było żadnej automatyki, za to duzy wk..rw,
    jak się jakiś pokój wyłamywał. Ktoś tam później latał po pietrach i
    debugował.

    --
    Marcin

  • 38. Data: 2023-08-10 06:33:17
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Soczewki starają się skupić światło, ale słabo im wychodzi.
    W przyszłości będą wyświetlacze inteligentne, świecące wyłącznie w kierunku
    oglądającego oka (skoro aparat foto wie gdzie oko, to co
    za problem dla telewizora, a już szczególnie telefonu).

    -----

  • 39. Data: 2023-08-10 06:38:41
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Lata temu w amazonowym Kindlu był wyświetlacz typu Biały Papier, na dodatek nie
    pobierał energii.
    Jak to było zrobione i dlaczego się nie upowszechniło?

  • 40. Data: 2023-08-10 06:41:15
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    OIDP były takie zegary "kartkowe" w radiach domowych ;-)

    -----