  • 21. Data: 2023-08-07 18:03:41
    Temat: Re: Zegar na neonach?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Aug 2023 17:07:20 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > A jednak nie. Typowa świetlówka ma moc 40 W. Rozłożoną dookólnie
    > względem rury. Zdecydowanie za mało.

    Na tle nieba?
    na tle czarnej tablicy?

    > Nie podobny, tylko dokładnie ten sam. Telewizor z kineskopem,
    > który świeci w ten sam sposób co świetlówka, na otwartej
    > przestrzeni ma obraz niewidoczny.

    Ale firmy sie lubią bić na kontrast takze w domowych telewizorach.

    > No więc właśnie. Teraz już są. Użyta tam dioda świeci tak jasno,
    > że przy patrzeniu z bliska można wzrok stracić.

    To połowa sukcesu. Chodzi jeszcze o male odbijanie swiatła
    zewnętrznego. Matowe "szkło" nie pomaga, ta najstarsza obudowa
    metalowa z błyszczącym metalem nie pomaga, biały luminofor nie pomaga.
    Filtr kolorowy pomaga ...

    > Jak równo pół
    > wieku temu zobaczyłem pierwszy LED, nie spodziewałem się, że
    > podobnymi rzeczami będzie się oświetlać ulice.

    A to swoją droga. I jasnosc/jaskrawosc, i efektywnosc bardzo sie
    poprawily.

    Aczkolwiek ... uliczne latarnie LED sie pojawiły kilkanascie lat temu,
    jak dobre LED mialy ~50lm/W, a sodowe ponoc 120-150 lm/W, i miały być
    oszczędne, czego nie rozumiem.

    Kolejna sprawa, to małe niebieskie LED, ktore zaczęły swiecic tak,
    że aż "oczy bolą", czego tez nie bardzo rozumiem ...

    J.

  • 22. Data: 2023-08-07 18:04:12
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    ksowany_Wy%C5%9Bwietlacz_Oknowy

    > Niestety można. Były jakieś szaleńcze pomysły wyświetlania reklam
    > przez chmarę sterowanych luster krążących na orbicie Ziemi.

    Tysiącami dronów wyświetlającymi obrazy 3D?
    jest tego na YT dużo...
    ale w sypialni i tak sienie sprawdzi.
    W zmywarce mam wyświetlacz świecący na podłogę z zegarkiem.
    Może zegar projekcyjny na sufit?:
    https://pl.aliexpress.com/item/32967553226.html
    za 50z od chinczyka?
    --
    pzdr, j.r.

  • 23. Data: 2023-08-07 18:15:43
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

> [...]
    > wieku temu zobaczyłem pierwszy LED, nie spodziewałem się, że
    > podobnymi rzeczami będzie się oświetlać ulice.
    Zawsze mechaniczny wyświetlacz z Orlenu można kupić z demobilu:)
    Te 4 cyfrowe wymieniali na 5 cyfrowe a na 4 cyfrach zegar już spokojnie
    zadziała :)
    A na poważnie to taki BIG wyświetlacz lub coś projekcyjnego za > 100zł
    powinno być ok.
    --
    pzdr, j.r.

  • 24. Data: 2023-08-07 18:27:50
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 07.08.2023 o 16:32, Adam pisze:

    > No właśnie.
    > Może ktoś polecić zegar projekcyjny, który jest w miarę OK?

    https://www.kinoportal.pl/jaki-zegary-z-rzutnikiem-l
    aserowym-kupic-ranking-top-20/

    https://youtu.be/gfwdgiEGvOg

    https://www.audiohead.pl/zegary-z-rzutnikiem-na-scia
    ne-ranking/

    + inne rankingi.

    Wybierz sobie, poczytaj, opluj to co Ci nie pasuje i wróć :D

    Nie daj się naciągać na coś, co komuś pasuje ale Tobie nie pasuje :]
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 25. Data: 2023-08-07 18:29:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Aug 2023 18:15:43 +0200, Rutkowski, Jacek wrote:

> [...]
    > zadziała :)
    > A na poważnie to taki BIG wyświetlacz lub coś projekcyjnego za > 100zł

    Orlen, autobusy ... bo juz ich chyba nie produkują.

    Tylko ... one hałasują troche, a tu czlowiek chce spac :-)

    J.

  • 26. Data: 2023-08-07 18:35:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Na tle nieba?
    > na tle czarnej tablicy?

    Obojętne. Wystarczy, że świeci na nie słońce. Nie musi bezpośrednio.

    > Ale firmy sie lubią bić na kontrast takze w domowych telewizorach.

    Tak, bo ludziom zawsze mało. Pierwsze kolorowe telewizory (w Ameryce)
    dało się oglądać tylko w zaciemnionym pokoju.

> [...]
    > zewnętrznego. Matowe "szkło" nie pomaga, ta najstarsza obudowa
    > metalowa z błyszczącym metalem nie pomaga, biały luminofor nie

    Mam taki ekran we firmie. Niby "outdoorowy", ale zamontowany
    w dużym pomieszczeniu. Z tych takich bardziej rozdzielczych,
    małodiodowych, co da się oglądać z małej odległości. Z bliska
    diody wyglądają całkiem biało.

    > Aczkolwiek ... uliczne latarnie LED sie pojawiły kilkanascie lat
    > temu, jak dobre LED mialy ~50lm/W, a sodowe ponoc 120-150 lm/W,
    > i miały być oszczędne, czego nie rozumiem.

    Przecież to oczywista oczywistość. To samo co ze świetlówkami --
    sodówa też wali równo dookoła. Oprawy starają się skupić światło,
    ale słabo im wychodzi. Diody świecą tam, gdzie projektant sobie
    zażyczył.

    --
    Jarek

  • 27. Data: 2023-08-07 18:36:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Rutkowski, Jacek napisał:

    > Zawsze mechaniczny wyświetlacz z Orlenu można kupić z demobilu:)
    > Te 4 cyfrowe wymieniali na 5 cyfrowe a na 4 cyfrach zegar już
    > spokojnie zadziała :)

    Spojrzałem przez okno -- są czerwone diodowe na trzy cyfry. A to stacja,
    na której sam Obajtek wygłasza oświadczenia dla telewizji. Zresztą może
    nic nie trzeba będzie zmieniać, bo wygra Tusk, a wtedy benzyna będzie po
    5 zł. Tak pan prezes mówił, a ja jemu wierzę.

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2023-08-07 18:38:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

> [...]
    [...]
    > Orlen, autobusy ... bo juz ich chyba nie produkują.

    Kiedyś robiłem (to znaczy zleciłem robotę firmie) taką tablicę
    na autobusowych mechanizmach. Tych z odwracaną klapką, z jednej
    strony czarna, z drugiej żarówiasto żółta. W autobusie to działa,
    stacjonarnie ma prolemy. Po zmianie stanu trzeba czasem walnąć
    z piąchy, by klapka się odwróciła. Autobus się telepie cały czas.

    --
    Jarek

  • 29. Data: 2023-08-07 19:21:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Aug 2023 18:35:59 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Obojętne. Wystarczy, że świeci na nie słońce. Nie musi bezpośrednio.

    To przeciez pisalem.
    Ten bialy luminofor jest problemem, tzn nie chodzi o to, ze swieci na
    biało, tylko ze bez zasilania jest biału, i odbija swiatło zewnetrzne.

    > Tak, bo ludziom zawsze mało. Pierwsze kolorowe telewizory (w Ameryce)
    > dało się oglądać tylko w zaciemnionym pokoju.

    Raczej z powodu jasnosci.
    A tu widac jasnosc juz dobra (jak na pokój), to trzeba ludzi czyms
    innym podniecac :-)

    > Przecież to oczywista oczywistość. To samo co ze świetlówkami --
    > sodówa też wali równo dookoła. Oprawy starają się skupić światło,
    > ale słabo im wychodzi.

    IMO calkiem dobrze im to wychodzi.
    Swiecą na drogę.
    Prosty metalowy reflektor, i moze nie takie proste szkło.

    > Diody świecą tam, gdzie projektant sobie
    > zażyczył.

    Tez nie calkiem tak, ale owszem - zasadniczo swiecą w jedna strone,
    dół nam pasuje.

    Tak sie czasem zastanawiam, czy oni nie mierza tej mocy na samej
    lampie, bez dławika.

    J.

  • 30. Data: 2023-08-07 19:55:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > To przeciez pisalem.
    > Ten bialy luminofor jest problemem, tzn nie chodzi o to, ze swieci na
    > biało, tylko ze bez zasilania jest biału, i odbija swiatło zewnetrzne.

    Światła ze świetlówki jest skandalicznie mało. Za to ze słońca dużo.
    Nawet tego odbitego od ciemnej powierzchni. Nie mam na myśli ciała
    doskonale czarnego, tylko rzeczy normalnie dostępne.

    --
    Jarek