  • 1. Data: 2012-02-06 15:44:04
    Temat: Zegar na MC1210
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Mam zegar wskazówkowy na MC1210.
    http://obrazki.elektroda.net/75_1258995802.jpg
    Taki duży wskazówkowy, warsztatowy.
    W ciągu 1 h przesuwa się wskazówka minutowa o 17 min.

    Mogę kupić nowy moduł zegarka, ale... ktoś coś doradzi?
    Kwarc ze starości umarł? Mam oscyloskop, ale czy na coś się przyda?

    Robert

  • 2. Data: 2012-02-06 16:07:18
    Temat: Re: Zegar na MC1210
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Robert Wańkowski pisze tak:

    > Kwarc ze starości umarł?

    podmień kwarc w ciemno

    --
    Piter

  • 3. Data: 2012-02-06 17:06:16
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 06.02.2012 16:44, Robert Wańkowski wrote:

    > W ciągu 1 h przesuwa się wskazówka minutowa o 17 min.
    [...]
    > Kwarc ze starości umarł?

    Jeśli "cyka" rzadziej niż raz na sekundę to niewątpliwie kwarc. Jeśli
    raz na sekundę, a mimo to spóźnia się to mechanika, silnik albo kondensator.

    Mirek.

  • 4. Data: 2012-02-06 17:58:58
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Mirek"

    > Jeśli "cyka" rzadziej niż raz na sekundę to niewątpliwie kwarc.

    Tak, cyka wolniej.

    Szkoda, że w marketach jeszcze nie ma podzespołów elektronicznych. Bo
    chętnie bym już dziś wlutował.
    A może gdzieś znajdę taki? Mam płyty główne, karty grafiki, modemy, TV,
    magnetowid, tuner SAT... gdzieś może być ten
    4,194304 MHz

    Robert

  • 5. Data: 2012-02-06 18:08:11
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 06.02.2012 18:58, Robert Wańkowski wrote:

    > magnetowid, tuner SAT... gdzieś może być ten
    > 4,194304 MHz

    To jest 2^22 Hz
    Tylko w układach zegarowych... czyli może być w czymś co ma zegar.

    Mirek.

  • 6. Data: 2012-02-06 18:21:39
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał(a):
    Wpisać w google
    4,194304 MHz
    Wyskoczy m.in.

    http://www.elektroniksc.com.pl/?sGrupa=KWARCE&str=2

  • 7. Data: 2012-02-06 18:23:38
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2012-02-06 16:44, Robert Wańkowski pisze:
> [...]
    >
    > Mogę kupić nowy moduł zegarka, ale... ktoś coś doradzi?
    > Kwarc ze starości umarł? Mam oscyloskop, ale czy na coś się przyda?

    sprawdź co masz na nóżce nr 4 - powinien tam być sygnał testowy 4096Hz.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 8. Data: 2012-02-06 20:39:19
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik " Wmak"
    > Wpisać w google
    > 4,194304 MHz
    > Wyskoczy m.in.
    >
    > http://www.elektroniksc.com.pl/?sGrupa=KWARCE&str=2

    Ale do czego to odnieść?
    Wiem gdzie kupić. Ale ja chcę ten kwarc teraz zaraz o 21:00. :-)

    Robert

  • 9. Data: 2012-02-06 21:17:55
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-02-06 21:39, Robert Wańkowski wrote:
    > Wiem gdzie kupić. Ale ja chcę ten kwarc teraz zaraz o 21:00. :-)

    CPLD, DDS i syntezuj z innego kwarcu :) Ostatecznie może być też AVR -
    puszczasz kilka tysięcy impulsów i idziesz spać budzony przez timer. Jak
    prawidłowo dobierzesz ilości to dostaniesz średnio te ~4MHz.

    Robota na 30 minut :)

  • 10. Data: 2012-02-10 22:40:58
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Nie znalazłem kwarcu.
    To też kupiłem (3 zł). I nadal to samo. A może nawet jeszcze wolniej chodzi.

    Czy trymer, który stracił pojemność może tak rozjechać częstotliwość?
    A może to ten 47p?

    Sprawdzę jeszcze co jest na tej nóżce nr 4.

    Robert