  • 41. Data: 2011-07-11 23:49:06
    Temat: Re: Zdziwko - Vectra diesel
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 11 Jul 2011 23:40:25 +0200, DoQ napisał(a):

    > Nie mierzyłem kubatury. Ale patrząc na całokształt Twojego podejścia -
    > dobrze wiedzieć, że jadąc P607 2.7HDI jestem postrzegany jako palący
    > gumę wałkoń...

    Jak często masz szanse skorzystać z większej mocy w porównaniu np. z 2.0
    HDi? Przez "masz szanse" rozumiem okazję do normalnej jazdy w której taki
    silnik wykaże wyższość. Lekko licząc, to najbliższą okazję masz jakieś 500
    km od siebie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 42. Data: 2011-07-11 23:58:16
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 11-07-2011 23:49, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > silnik wykaże wyższość. Lekko licząc, to najbliższą okazję masz jakieś 500

    Chyba nie do końca rozumiesz. Jazda samochodem z mocniejszym silnikiem
    nie wiąże się z okazywaniem wyższości tylko z komfortem podróżowania.
    Zanim zanegujesz powyższe twierdzenie, zastanów się czy 54KM 1.6D
    będziesz jezdził tak samo komfortowo jak 2.0HDI 136KM. Skoro 54KM
    wystarcza do przekroczenia ograniczeń to po co aż 2.0?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 43. Data: 2011-07-12 00:08:05
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 11 Jul 2011 23:58:16 +0200, DoQ napisał(a):

> [...]
    > będziesz jezdził tak samo komfortowo jak 2.0HDI 136KM. Skoro 54KM
    > wystarcza do przekroczenia ograniczeń to po co aż 2.0?

    Z fizyki proszę pana, z fizyki. Wtedy w szkole podstawowej, jak mało kto
    chodził to mówili, że dwukrotnie większa masa oznacza konieczność
    czterokrotnie wyższej mocy, żeby takie samo przyśpieszenie uzyskać.
    Wiem, powszechny deficyt wiedzy panuje...
    607 jest cięższy o 600 kg od wspomnianej Jetty, 1,6 raza cięższy.
    Czyli musi mieć 2,56 raza większą moc.
    54 x 2,56 = 138 KM. Niespodzianka..

    W ogóle ta dyskusja ma coraz mniej wspólnego z pytaniem, schodzi
    niebezpiecznie na poziom szturchania się penisami.

  • 44. Data: 2011-07-12 00:14:13
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 12-07-2011 00:08, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > Wiem, powszechny deficyt wiedzy panuje...
    > 607 jest cięższy o 600 kg od wspomnianej Jetty, 1,6 raza cięższy.

    Ale po co uzyskiwać TAKIE przyśpieszenie? Żeby walić gruchę przy jaraniu
    opon?? 54KM w 607 też pojedzie, bez zbędnego, nadmiernego
    tfu..przyśpieszenia.

    > W ogóle ta dyskusja ma coraz mniej wspólnego z pytaniem, schodzi
    > niebezpiecznie na poziom szturchania się penisami.

    No, jak ktoś ma małego to chwali się że potrafi lepiej niż ten co ma
    dużego. Ale tak już jest skonstruowany ten świat :)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 45. Data: 2011-07-12 00:20:43
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-07-12 00:08, Waldek Godel pisze:

    > Z fizyki proszę pana, z fizyki. Wtedy w szkole podstawowej, jak mało kto
    > chodził to mówili, że dwukrotnie większa masa oznacza konieczność
    > czterokrotnie wyższej mocy, żeby takie samo przyśpieszenie uzyskać.

    No to pojeździłeś sobie po fizyce i szkołach podstawowych, a tymczasem
    to co napisałeś jest nieprawdą.

    Żeby nadać takie samo przyspieszenie 2x wyższej masie, trzeba dostarczyć
    2x wyższej mocy.

    Zresztą to co piszesz zupełnie nie trzyma się kupy - inaczej ważący
    650kg maluch z silnikiem 24KM, przyspieszałby porównywalnie jak ważący
    1300kg samochód o mocy 96KM.

  • 46. Data: 2011-07-12 00:50:41
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Waldek Godel"

> [...]
    > W ogóle ta dyskusja ma coraz mniej wspólnego z pytaniem, schodzi
    > niebezpiecznie na poziom szturchania się penisami.

    a=F/m bo widzę, że akurat na tej lekcji nie byłeś :)

  • 47. Data: 2011-07-12 01:04:05
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 12 Jul 2011 00:14:13 +0200, DoQ napisał(a):

    > Ale po co uzyskiwać TAKIE przyśpieszenie? Żeby walić gruchę przy jaraniu
    > opon?? 54KM w 607 też pojedzie, bez zbędnego, nadmiernego
    > tfu..przyśpieszenia.

    Nie czytasz zbyt dokładnie. Szkoda

  • 48. Data: 2011-07-12 01:13:29
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 12 Jul 2011 00:50:41 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):

    > a=F/m bo widzę, że akurat na tej lekcji nie byłeś :)

    Byłeś, ale miałeś długi dzień. Faktycznie, przepraszam.

    No to mamy 110 KM do 607 (pustej), żeby przyśpieszała tak samo jak
    20-letnia Jetta. I miała taką samą prędkość maksymalną (niedużą), nawet na
    niemieckich autostradach, co lekko nie przystoi.
    Czyli tak jak pisałem - do miasta 110 wystarczy, do miasta plus
    sporadycznie autostrada - 136 KM będzie w sam raz, mieszkając w Niemczech
    przy autostradzie to się i V6 z 190-210 przyda. Bo będzie gdzie
    wykorzystać.

  • 49. Data: 2011-07-12 10:25:38
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 12-07-2011 01:13, Waldek Godel pisze:
> [...]

    > sporadycznie autostrada - 136 KM będzie w sam raz, mieszkając w Niemczech
    > przy autostradzie to się i V6 z 190-210 przyda. Bo będzie gdzie

    No patrz, wywołałeś kłótnię tylko po to żeby w zasadzie teraz przyznać
    mi rację.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 50. Data: 2011-07-12 10:56:00
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Nigdzie nie byłem, po prostu interesowałem się bardziej samochodami a nie
    > teutońskimi furmankami.

    a szkoda, podróże kształcą, może czegoś nowego byś się dowiedział,

    brat