  • 71. Data: 2014-07-14 23:19:29
    Temat: Re: Zdjęcie legitymacyjne 35x45 mm [DIY]
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-07-14 01:57, d...@v...pl wrote:
    > Trochę chyba więcej niż 100 ;)

    Nie no... "zmiekszczać" światło to już umieli architekci
    w antyku. Ja to tak zaokrągliłem dla naszego niedowiarka,
    żeby go na starcie nie przytłaczać. :P

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 72. Data: 2014-07-14 23:34:08
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-07-13 12:00, Konspirator wrote:
    > Ja z tym problemu nie mam (nie jestem kucem z tygodniowym zarostem w
    > nieświeżej flaneli). A wymaganie odnośnie zdjęcia jest proste: jak do
    > dowodu osobistego. Czy do DO przeszłoby zdjęcie (półprofilowe, nie
    > biometryczne) w koszuli w kratę? Myślę, że tak.

    Pewnie przeszłoby nawet nago z owłosioną klatą. Zdjęcie w DO jest
    głównie dla Ciebie i dla kogoś kto Cię legitymuje (np. policjanta).
    Funkcja estetyczna jest właściwie marginalna.

    Ze zdjęciami do legitymacji studenckiej jest trochę inaczej.
    Choćby to, że wyrażasz zgodę na jego ograniczoną publikację.
    Będzie widoczne np. w USOSie. Może też zawisnąć na korytarzu
    na uczelni i tak dalej.

    No i jednak trzeba pamiętać, że to uczelnie wyższe są ostoją
    kultury i rozwoju (na tle polskiego Sejmu to już w ogóle...).
    Kto, jeśli nie one, miałby dbać o godne fotki na dokumentach?
    Przecież nie Państwo, które promuje wieszanie godła między
    zegarkiem, symbolami religijnymi i grzybem na tynku. :P

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 73. Data: 2014-07-15 07:27:48
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Montag, 14. Juli 2014 18:12:10 UTC+2 schrieb Konspirator:
    > No i poddałem bitwę. Co najmniej nie wystarczyło czasu. Zdjęcie wyszło
    >
    > niezłe. Wręcz chciałem brać jedno z pierwszych, w samej koszuli, bez
    >
    > marynarki.
    >

    > --
    >
    > ?(??_?)? ? ???

    chcialas robic cos ok 3500 zdjec siebie samego. to byloby godne podziwu.
    wystarczy jedno a dobre.

    jesli wskazesz jakis sklep internetowy z garniturami i zdjecie garnituru , ktory ci
    sie podoba , oraz zamiescisz gdzies swoje zdjecie legitymacyjne w koszuli , to nie ma
    problemu zalozyc Ci garnitur jaki sobie zyczysz - nawet te najdrozsze po 10 000 euro
    / sztuke. ;-)

  • 74. Data: 2014-07-15 12:11:24
    Od: Konspirator <x...@g...com>

    W dniu 2014-07-15 07:27, XX YY pisze:
    > chcialas robic cos ok 3500 zdjec siebie samego. to byloby godne podziwu.
    > wystarczy jedno a dobre.

    Nie. Wspomniałem, że tyle mi się zmieści na karcie, a że mam zewnętrzne
    dyski, to by się zmieściła wielokrotność tej liczby.

    Zdjęcie wyszło. Ale pojawił się cień. Do poprawki w PS. Ale sprawdziłem
    cenę usługi w pinkcie Kodak. 10 zł (dla osób z ważną legitymacją, a 20
    zł dla innych) i stwierdziłem, że się nie opłaca.
    Do tematu z pewnością będę jeszcze podchodził, ale nie tak poważnie,
    jakbym miał zostać pracownikiem punktu, które takie zdjęcia wykonuje
    (zapewne dość automatycznie).

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 75. Data: 2014-07-15 12:21:19
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Dienstag, 15. Juli 2014 12:11:24 UTC+2 schrieb Konspirator:

> [...]
    >
    > Do tematu z pewnością będę jeszcze podchodził, ale nie tak poważnie,
    >
    > jakbym miał zostać pracownikiem punktu, które takie zdjęcia wykonuje

    cienie w tle sie zawsze pojawia jesli sie oswietla jedna lampa.
    ponadto tlo najczesciej jest nierownomiernie oswietlone.
    dlatego nie ma co sobie zawracac glowy tlem. je sie podmienia w pS.
    przy odrobinie wprawy to zabieg paruminutowy.

    jesli masz pare osob w domu i od czasu do czasu ktos potrzebuje nagle zdjecie
    legitymacyjne to juz warta skorka wyprawy , oczywiscie ma sie przy tym troche zabawy.
    cala obrobka trwa krocej niz droga dojazdu do fotografa.

    rzecz moze nie tyle w kosztach , ile w czasie - mozna sobie oszczedzic przygotowan i
    wyprawe do fotografa.

  • 76. Data: 2014-07-15 18:57:09
    Od: d...@v...pl

    W dniu wtorek, 15 lipca 2014 12:21:19 UTC+2 użytkownik XX YY napisał:

    > rzecz moze nie tyle w kosztach , ile w czasie - mozna sobie oszczedzic przygotowan
    i wyprawe do fotografa.

    I tak się musisz udać do fotografa, chyba że masz w domu drukarkę termosublimacyjną.
    Wykonanie 4 zdjęć to jest poza dojazdem jakieś piętnaście minut i dwadzieścia
    złotych.
    Policz sobie ile osób w rodzinie potrzebuje takie zdjęcia i czy opłaca się inwestować
    w termosublimację.
    Pozdrawiam Marcin

  • 77. Data: 2014-07-15 19:03:30
    Od: d...@v...pl

    W dniu wtorek, 15 lipca 2014 12:11:24 UTC+2 użytkownik Konspirator napisał:

> [...]
    >
    > Do tematu z pewnością będę jeszcze podchodził, ale nie tak poważnie,
    >
    > jakbym miał zostać pracownikiem punktu, które takie zdjęcia wykonuje

    No cóż, zdjęcia do dokumentów to nie portret- wykonuje się je zgodnie z wymogami dla
    danego typu zdjęcia. I na przykład przy paszporcie nie ma sensu wykonywać kilku ujęć
    jeżeli na pierwszym mamy twarz w ujęciu biometrycznym. Każde kolejne będzie tu tylko
    powtórzeniem. Natomiast przy zdjęciu dyplomowym, gdzie swoboda jest nieco większa,
    typowo wykonuje się kilka ujęć dając klientowi możliwość wyboru. Przy czym pracownik
    punktu, wykonujący kilkadziesiąt takich zdjęć dziennie zazwyczaj potrafi
    podpowiedzieć najbardziej korzystne ustawienia.
    Pozdrawiam Marcin

  • 78. Data: 2014-07-15 19:25:45
    Od: d...@v...pl

    W dniu poniedziałek, 14 lipca 2014 23:15:25 UTC+2 użytkownik Piotr Kosewski napisał:
> [...]
    powinny być one znane wszem i wobec. PRZED wykonaniem zdjęcia.

    > Myślę, że możesz spróbować pozwać uczelnię za brak tej informacji, co
    >
    > rzeczywiście mogłoby skutkować w opublikowaniu odpowiedniej informacji.
    >
    > Tylko po co?

    Osobiście nie mam takiej potrzeby. Studenci, którzy wykonują kolejny zestaw zdjęć
    ponieważ poprzedni został odrzucony, zapewne by mogli. Tylko że zazwyczaj się
    boją.Nieliczni pyskują fotografowi który zdjęcia wykonał, ale ci są spuszczani po
    brzytwie.

    > Powtarzam: to jest norma kulturowa, a nie przepis prawny. Zapewne
    >
    > nie znajdziesz też w regulaminie uczelni, że nie wolno pluć
    >
    > na podłogę i klepać studentek po pupach. Też będziesz wymagał, żeby
    >
    > Ci to dali na piśmie? :D
    To nie jest norma kulturowa- to jest specyficzny wymóg danej uczelni. Dana uczelnia
    skoro takie wymogi posiada, winna o nich informować z wyprzedzeniem.

    niektórych uczelniach takowe wymogi istnieją. Oficjalnie, i są egzekwowane.

    osobistego", zaś strój jest wymogiem wtórym.

    > Nie słyszałem nigdy o uczelni, która informuje o konieczności
    >
    > odpowiedniego ubrania się do zdjęcia, ale przyznaję, że nie szukałem. :)
    >

    > To jest wiedza (nawyk), którą wynosi się z domu lub ze szkoły.
    >
    > W podstawówce się dzieciom mówi, że mają się ubrać "na galowo".
    >
    > W liceum już zazwyczaj ma się ten nawyk wyrobiony. Jeśli nie, to
    >
    > ma się jeszcze okazję do edukacji. Wszak chyba wolisz zostać
    >
    > odesłanym z dziekanatu niż z rozmowy rekrutacyjnej w wymarzonej
    >
    > firmie...
    U mnie w firmie premiuje się konkretną robotę i wyżej ceni fachowca w powycieranych
    jeansach niż krawaciarza po zarządzaniu który nie potrafi wybić bushinga z raka.

    > Nie o tym mowa. Czym innym jest "dbanie o wygląd", jakie uprawia
    >
    > hipsterska młodzież, a czym innym po prostu umiejętność ubrania się.
    >
    > W ramach "jeden obraz wart więcej niż tysiąc słów" będą 2 obrazy,
    >
    > a właściwie 5.
    >

    > Mężczyzna:
    >
    > http://3.bp.blogspot.com/-4bjLWvHk_ok/TdFGF7R8nJI/AA
    AAAAAAAHI/GBgpYYWXamU/s1600/hughjackman.jpg

    > Typowy maturzysta w klasie humanistycznej w dużym mieście:
    >
    > http://s-ak.buzzfed.com/static/enhanced/web04/2011/7
    /6/16/enhanced-buzz-19073-1309984830-12.jpg

    > Założę się, że to ten drugi więcej czasu poświęca na "wygląd".
    >
    > I mimo to ten pierwszy wyglądem zarabia, a ten drugi się najwyżej
    >
    > publicznie ośmiesza. ;)

    I o to mniej więcej chodzi.
    Pozdrawiam Marcin

  • 79. Data: 2014-07-15 19:29:02
    Od: d...@v...pl

    W dniu wtorek, 15 lipca 2014 07:27:48 UTC+2 użytkownik XX YY napisał:

> [...]
    problemu zalozyc Ci garnitur jaki sobie zyczysz - nawet te najdrozsze po 10 000 euro

    Jest problem- zdjęcia ze sklepu internetowego zazwyczaj mają za małą rozdzielczość do
    wydruku.
    Pozdrawiam Marcin

  • 80. Data: 2014-07-16 21:37:59
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Jest problem- zdjęcia ze sklepu internetowego zazwyczaj mają za małą rozdzielczość
    do wydruku.

    > Pozdrawiam Marcin

    szanujacy sie fotograf kupuje tylko w sklepach , w ktorych oferuje sie garnitury w
    wysokiej rozdzielczosci ;-)