  • Data: 2014-07-13 01:01:28
    Temat: Re: Zdjęcie legitymacyjne 35x45 mm [DIY]
    Od: d...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 12 lipca 2014 08:38:18 UTC+2 użytkownik XX YY napisał:

    > w wielu panstwach w ogole zdjecia robione do paszpotu musza pochodzic od
    certyfokowanego zakladu. tzn w ogole nie przyjma zdjec robionych samocdzielnie.

    Tru. I do żadnych dokumentów urzędowych.

    > to trafi tez kiedys do polski.

    Za Polskę z małej to...

    > ale pytanie jest o zdjecia legitymacyjne do roznych celow , nie wylacznie do
    paszportu.

    > to moze byc zdjecie roniowz do karty wedkarskiej , albo operatora wozka widlowego
    , czy tez na interentowa randke.

    > takie zdjecia sie robi , sa potrzebne a czesto robione samodzielnie sa lepsze od
    tych jakie zrobi certyfikowany zaklad w postaci wydzielonej kanciapy w skleie,
    taniej polaroid-passcamera z operatorem w wytartych jeansach , ktory wlasnie dostal
    prace u fotografa poprzez urzad pracy.

    Większość dobrych fotografów jakich znam ( a trochę tego jest) nosi mniej lub
    bardziej wytarte jeansy. Reszta nosi spodnie od rozmaitych mundurów polowych. To
    wbrew pozorom jest dosyć brudna praca. Natomiast nie pamiętam już jak dawno nie
    widziałem w użyciu aparatów na ładunki Polaroida- może dlatego że trudno dostępne
    wkłady ? I drogie jak djabli ? W dodatku zdjęcia mało trwałe- emulsja spływa nawet w
    przepoconej mocniej kieszeni. Dziś zdjęcia robi się albo na printerach albo na
    termosublimacji. Oczywiście są zakłady gdzie "operator aparatu" niekoniecznie jest
    doświadczonym fotografem, ale wtedy takiego delikwenta szkoli się tak długo aż
    opanuje materię do głębi.

    > Dla wielu celow w zupelnoesci wystarczaja robione samodzielnie.

    Do profilu na portalu nadają się. Choć dobry portrecista i tak zrobi lepsze.

    > Maja to przewage , ze w odroznieniu do biometrycznych od fotografa niekoniecznie
    wygladasz jak rasowy przestepca.

    Zdjęcia biometryczne robi się w określonym celu- do paszportu. I nie mają być one
    ładne a idealnie wierne plus współgrać z programami do identyfikacji twarzy. To jest
    praktycznie to samo co policyjne zdjęcia sygnalityczne.

    > Zreszta robiac sobie zdjecia do legitymacji , mozna pozniej wpisac na optycznych
    charakteryzujac sprzet " zastosowanie polprofesjonalne" . To juz robi lepsze wrazenie
    niz " amatorskie" :-))))

    :))