    From: Janko Muzykant <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Zdjęcia samochodów
    Date: Sat, 07 Feb 2009 13:22:04 +0100
    Sender: j...@b...neoplus.adsl.tpnet.pl

    radoslaw pisze:
    > http://republika.onet.pl/34220,37,1,,fabryka.html
    > piszą że zdjęcia były robione Nikonem D3 i z użyciem kliku lamp SB800 -
    > sprawdziłem i to bardzo drogi sprzęt, czy naprawdę nie da się uzyskać takich
    > efektów w tańszy sposób?

    ''W tym przypadku oprócz fotografa i kierowców niezbędny był przyjazd na
    plan makijażystki, która na miejscu zajęła się przygotowaniem modelek.''
    He, to jest niezbędne w każdym wypadku, czy się robi zdjęcia z ludźmi do
    playboya, czy do gazetki tesco. Więc jaki tu ''ten przypadek''? :)
    Bywa, że makijażystką jest modelka - jeśli potrafi to robić dobrze, nie
    widzę problemu.

    Fragment ''sztuczki z lampami'' - popularną metodą jest składanie dwóch
    ujęć, - błyskowego i zastanego przy mocnym niedoświetleniu pasywnych
    (nieświecących) elementów. Właściwie wszystkie zdjęcia z elementami
    świecącymi tak robię i wyglądają fajnie.

    Reszta to nieprzemęczająca blabla z poprawnymi podstawami dla
    czytelników gazetek z autkami. Oczywiście nie trzeba do tego D3,
    wystarczy jakakolwiek lustrzanka i odpowiedni obiektyw, lampy mogą być
    przewodowe - będzie tylko niewygoda. Takie zdjęcia wymagają lamp
    manualnych więc wszystkie superhiper wynalazki błyskowe można sobie darować.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl