  • Data: 2009-02-07 12:58:03
    Temat: Re: Zdjęcia samochodów
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    adam pisze:

    > "Zdjęcie wykonywano z bliskiej odległości, co dodatkowo skróciło głębię.
    > Nie bez znaczenia był też aparat - pełnoklatkowy Nikon D3. Przy tej
    > samej wartości przysłony w kompakcie ostre byłyby wszystkie elementy." -
    > to zdanie jest całkowicie prawdziwe (choć i D60 dałoby się uzyskać
    > niewiele słabszy efekt) i jeśli zastanawiasz się czy identyczne efekty
    > dałoby się uzyskać kompaktem to istotnie byłoby ciężko.

    Ja tam nie widzę zdjęcia, którego nie dałoby się wykonać kompaktem (może
    z wyjątkiem tego z zoomowaniem, ale to też zależy od kompaktu, bo
    lustrzanką ze stałką też się nie da). Nie mogę też znaleźć zdjęcia do
    którego odnosi się ten cytat, ale jeśli chodzi o pierwsze zdjęcie, to
    rozmycie w tle jest raczej przy okazji niż jako zamierzony efekt,
    chociaż może nie powinienem wypowiadać takich sądów nt. zdjęcia
    zawodowego fotografa (chociaż mam podejrzenia, że mógł nie chcieć psuć
    zdjęcia dużą wartością przysłony, a Canona G9, czy Nikona P6000 jakoś
    nie wypadało mu wyciągnąć :P )
    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79