    From: nb <n...@n...net>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Zdjecia Tygodnia 2010/5 - fotoplenery.eu
    Date: Wed, 03 Feb 2010 02:27:55 +0100

    at Tue 02 of Feb 2010 10:10, XX YY wrote:

    > dlaczego mialbym klamac piszac wprost ze nie mam pojecia ?
    > przeciez wymienilem kilka tematow/motywow.
    > Nikt nie powiedziel ze panorama musi miec tylko jeden temat.
    >
    > Tematem tej panoramy jest to co pokazuje ona dookola.
    >
    > Jeszeli nie potrafisz tego wyrazic za pomoca slow , to nic zlego sie
    > nie dzieje. nie ma takiej potrzeby.

    I słusznie. Od tego są krytycy.

    > po to sie robi panoramy , zeby opisywanie slowno-pisemne tego co one
    > pokazuje nie bylo potrzebne.
    > Gdybym nie zrobil tej panoramy , a chcial przekazac to co zobaczylem w
    > inny sposob , byloby to przedsiewzieciem niezwykle skomplikowanym ,
    > wrecz niemozliwym.
    >
    > Zatytulowac mozna roznie - np "przy wyciagu narciarskim" , albo
    > "przebieg trakcji elektrycznej w gorach niskich"
    > albo " kolpaki na kolach samochodu " albo i jeszcze inaczej dowolnie.
    > Nie przekladaj panoramy na jezyk slow a na jezyk obrazu.

    A swoją drogą, w tej panoramie nie widzę uzasadnienia
    dla jej sferyczności - oczywiście nie twierdzę, że jakieś
    uzasadnienie _musi_ być - ale wrażenie przerostu formy
    jest dosyć mocne - oczywiście nie twierdzę, że sama gęstość
    formy nie może być głównym tematem...

    --
    nb