  • 11. Data: 2010-03-04 19:50:04
    Temat: Re: Zdjecia Tygodnia 2010/09 - fotoplenery.eu
    Od: "maniooo (z domu)" <m...@g...com>

    Witek Kaszkin pisze:
    > Znów Tatry...
    >
    > http://przewodnicy.zakopane.pl/rozne/100302/pano_3_m
    .jpg

    Świetny sztafaż. Skąd to?

    Teraz nieco poza tematem grupy, ale mam nadzieję, że Tomek się nie
    obrazi: jakie należałoby przedsięwziąć kroki, aby zacząć uprawiać
    turystykę w Tatrach w formie nieco bardziej zaawansowanej, niż amator.
    Bywam czasem w Tatrach, również zimą, ale trzymam się raczej takich
    tras, które z założenia nie nastręczą pracy ratownikom. Czasem jednak
    miałbym ochotę pójść gdzieś nieco wyżej, założyć raki, nauczyć się
    korzystać z czekana itp.. Jak należałoby to zrobić dobrze? Widzę, że są
    kursy, ale pewnie i tu należy mieć pewne rozeznanie. Co polecasz?

    --
    pozdrawiam, Marian

    GIMP tutoriale: http://www.maniooo.pl
    Turystycznie: http://turysta.maniooo.pl

  • 12. Data: 2010-03-04 19:51:06
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    A kto nie lubi ''dumajców'', zapraszam w Gorce:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/10/20/1.htm
    i dalsze

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 13. Data: 2010-03-04 20:08:35
    Od: "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>

    Użytkownik "maniooo (z domu)" <m...@g...com> napisał
    .jpg
    > Świetny sztafaż. Skąd to?

    gdzieś na grani między Kasprowym W. a Czerwonymi Wierchami,
    okolice Suchych Czub.

> [...]
    > itp.. Jak należałoby to zrobić dobrze? Widzę, że są kursy, ale pewnie i tu
    > należy mieć pewne rozeznanie. Co polecasz?

    Jeśli masz pieniadze na to, to kurs np. na Hali Gasienicowej będzie
    bardzo dobrym wyjsciem. Tu masz wszystko
    na raz i nie rozwleczone w czasoprzestrzeni, że tak sie wyrażę,
    na miejscu, praktyka, teoria, w grupie, itd..
    To więcej może dać, niz samemu po troszku, po troszku...
    No a jeśli finanse to problem, to pozostają krótkie wypady z kimś,
    kto coś więcej potrafi i jest w miarę odpowiedzialny :)

    pozdrawiam
    Witek

  • 14. Data: 2010-03-04 22:34:52
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    Pożegnanie zimy na Podlasiu:

    http://fotografie.siedlce.cc/fotografie/2010/12.jpg

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 15. Data: 2010-03-05 04:02:07
    Od: nb <n...@n...net>

    at Thu 04 of Mar 2010 20:51, Janko Muzykant wrote:

    > A kto nie lubi ''dumajców'', zapraszam w Gorce:
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/10/20/1.htm

    Technicznie super, łagodnie leży na oku, poza tym średnio.

    > i dalsze

    2.htm - za mocno naciągane
    3.htm - maksymalna ocena (kompozycja, szczególiki, ludkowie z prawej!)

    --
    nb

  • 16. Data: 2010-03-05 08:31:08
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "maniooo (z domu)" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    .jpg

    > Świetny sztafaż. Skąd to?

    Podpowiedz, bo nie mogę znaleźć,
    gdzie tam jest człowiek?

    JD

  • 17. Data: 2010-03-05 10:53:20
    Od: maniooo <m...@g...com>

    On 5 Mar, 09:31, "JD" <j...@g...com> wrote:

    > Podpowiedz, bo nie mogę znaleźć,
    > gdzie tam jest człowiek?

    Hmmm, no tak... Zawsze sztafaż odbierałem jako coś wzbogacającego,
    coś, co buduje głębię, pozwala wyodrębnić plany, pokazuje skalę. I
    wcale nie musi to być człowiek. Z tego co czytam w siec, mój pogląd
    nie jest odosobniony (nie mówię tu o definicjach). W takim razie skoro
    już rozpoczęliśmy ten wątek, jak Ty byś nazwał tę skałę i sople po
    lewej (pewnie pierwszy plan)? Moim zdaniem jest to bez wątpienia
    pierwszy plan, ale sztafaż również. I do pozostałych: czy nazwa
    sztafaż jest tu nadużyciem/błędem?

    --
    Pozdrawiam,

    Marian

  • 18. Data: 2010-03-05 11:24:04
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "maniooo" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    > lewej (pewnie pierwszy plan)? Moim zdaniem jest to bez wątpienia
    > pierwszy plan, ale sztafaż również. I do pozostałych: czy nazwa

    Czyli taka licentia poetica :),
    Może gdyby sztafaż był w cudzysłowiu?
    Ja zawsze spotykałem się z tym określeniem w odniesieniu do człowieka.
    Osobiście nie mam potrzeby szukania nazwy dla elementów na pierwszym planie,
    są one sciśle i nierozerwalnie związane z tym krajobrazem
    (w przeciwieństwie do człowieka), poprostu zostały wydobyte
    i budują potęgę gór. Nawet kozicę w tym miejscu nazwałbym "sztafażem"
    bo to jej naturalne miejsce.

    Też chętnie poznam zdanie innych na takie rozszerzenie tego określenia.

    JD

  • 19. Data: 2010-03-05 18:00:42
    Od: "maniooo (z domu)" <m...@g...com>

    JD pisze:
    > Czyli taka licentia poetica :),
    > Może gdyby sztafaż był w cudzysłowiu?

    Tam zaraz w cudzysłowiu. W cudzysłowie - niech będzie ;-) .

    > Też chętnie poznam zdanie innych na takie rozszerzenie tego określenia.

    Ja również, choć chyba nie ma o co kruszyć kopii. Tak czy owak wydaje mi
    się, iż w wielu dyskusjach słowo to było stosowane do różnych elementów
    (kamień, krowa, rower). Nie istotne, na drugi raz użyję innego zwrotu
    :-) .

  • 20. Data: 2010-03-05 22:42:52
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    A to jeszcze, krajobraz miejski z rurą:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/10/21/1.htm
    Polecam pstrykanie tego, co nudne bo na miejscu. Widoczki z drogi do
    pracy czy co kto tam ma wokół siebie w dzień ''nieświęty''. W takich
    warunkach można znaleźć naprawdę mnóstwo fajnych tematów.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /dobrze łączyć przyjemne z pożytecznym, jeszcze lepiej przyjemne z
    przyjemnym/