  • Data: 2009-02-11 06:46:08
    Temat: Re: Zdjecia Tygodnia 2009/06 - fotoplenery.eu
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mariusz [mr.] napisał(a):

    > Przypomniał mi się jeszcze jeden stosowny cytat z jakiegoś
    > podręcznika: "Nigdy nie rób zdjęć pod słońce"... Rety! Co ja czytałem?
    > (sam robię mnóstwo zdjęć pod słońce...) Chyba w tej samej książeczce
    > (obcego autorstwa) była rada, żeby do portretu zawsze mieć słońce za
    > plecami... :))
    >
    > Ale tak wyglądały czasem rady dla absolutnie początkujących w dobie
    > fotografii analogowej - zdjęcie nie musi być piękne, grunt żeby
    > cokolwiek było widać (bo drugiego nie zrobisz, a po pierwszym nie
    > dowiesz się, że sknociłeś). Ech... Inna epoka...

    Rada wygląda mi na pisana przez fotoreportera :). W sumie ma praktyczne
    zastosowanie do tej pory. Swoją drogą wiele osób robiło zdjęcia metodą,
    pstryknę, nieważne z jakimi ustawieniami i potem były tony zdjęć
    przedstawiające ciemnoszare cienie w ciemnoszarym otoczeniu. Po
    upowszechnieniu się fotografii kolorowej, były rozmyte mdłe plamy na
    rozmytym mdłym tle.

    wer