  • 1. Data: 2009-12-18 09:57:30
    Temat: Zdechł zasilacz?
    Od: Fuhrer <v...@g...com>

    Witam,

    W nocy podczas pracy po włączeniu wymagającej operacji w pewnym
    programie wyłączył mi się komputer, chwila zastanowienia i pomyślałem
    że to pewnie chwilowy spadek napięcia (bywało często że wyłączały się
    na ułamek sekundy wszystkie urządzenia w pokoju, ale komputer dziwnym
    trafem nie, chyba napięcie w zasilaczu pozostawało i dlatego się nie
    wyłączał) no więc włączyłem go z powrotem, i wszystko było w porządku,
    zalogowałem się i wróciłem do pracy, odpaliłem program na którym
    pracowałem wcześniej i... komputer znowu się wyłączył - więc znowu
    wstałem i podszedłem do budy by wcisnąć przycisk - a tu ku mojemu
    zdziwieniu i zaskoczeniu komputer po wcisnięciu przycisku "power"
    włącza się na ok. 1sek i następnie się wyłącza, w ciągu tej 1 sekundy
    nie ma żadnych nietypowych dzwięków czy pisków, komputer zachowuje się
    normalnie, wyciągnąłem po kolei kości RAM aby sprawdzić czy to nie one
    są przypadkiem powodem - nie były, odłączyłem wszystkie zbędne napędy,
    urządzenia USB itp. niestety reakcja za każdym razem jest identyczna -
    jednak komputer "wstaje" czasami na krócej a czasami na dłużej
    (minimalne różnice), typuję zasilacz - czy mam rację? Dodam że
    zasilacz to jakiś chińczyk (zmieniałem mu obudowe więć nie wiem nawet
    jaką miał markę, ale wygląda na noname), który chodził u mnie jakieś
    3lata

    Prosił bym o szybką odpowiedź, pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-12-18 10:35:48
    Temat: Re: Zdechł zasilacz?
    Od: Tom <t...@o...pl>

    > Prosił bym o szybką odpowiedź, pozdrawiam

    moze procesor sie przegrzewa

  • 3. Data: 2009-12-18 10:40:47
    Od: Fuhrer <v...@g...com>

    On 18 Gru, 11:35, Tom <t...@o...pl> wrote:

    > moze procesor sie przegrzewa

    gdzie tam, po 1h, 2h, i 10h jest to samo...

  • 4. Data: 2009-12-18 10:41:43
    Od: Tom <t...@o...pl>

    > gdzie tam, po 1h, 2h, i 10h jest to samo...

    zatem nie dostaniesz pewnego info,
    podmien zasilacz i sprawdz
    byc moze tez plyta glowna jest na wykonczeniu

  • 5. Data: 2009-12-18 11:19:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 18 Dec 2009 01:57:30 -0800 (PST), Fuhrer napisał(a):

    > Dodam że
    > zasilacz to jakiś chińczyk (zmieniałem mu obudowe więć nie wiem nawet
    > jaką miał markę, ale wygląda na noname), który chodził u mnie jakieś
    > 3lata

    Albo podmieniasz zasilacz na inny albo obciążasz podejrzany zasilacz
    sztucznym obciążeniem i mierzysz napięcia. Innej niż te dwie metody nie
    znam :)
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2009-12-18 17:34:04
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    ja bym jeszcze sprawdził bios - możliwe, że są ustawione jakieś
    temeratury na auto reset-wyłączenie. To wygląda jak klasyczny przykład
    przegrzania procesora.
    Jeżeli chodzi o płytę główną - tu mniejsza prawdopodoność, ale jeśli
    dogorywa to sprawdź proszę stan kondensatorów. Jak już będziesz na
    etapie sprzętowym to sprawdź jeszce stan pasty termoprzewodzącej,
    wyczyść radiator (na zeberkach lubi gromadzić się tusz.

    Odpal kompa z wyciągniętą pokrywą boczną obudowy - tak żeby zmniejszyć
    temperaturę we wnętrzu obudowy.

    Jeszce jedno pytanie: czy przy wyłączeniu komputera słyszysz jakieś
    stuknięcie charakterystyczne dla hdd ?

  • 7. Data: 2009-12-18 20:31:44
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Fuhrer pisze:
> [...]
    > 3lata
    >
    > Prosił bym o szybką odpowiedź, pozdrawiam

    Kiedy ostatnio smarowałeś procesor pastą? Zaglądnij tam i daj znać.

  • 8. Data: 2009-12-19 00:23:56
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Kiedy ostatnio smarowałeś procesor pastą?

    ...bo jesli nie przesmarowuje regularnie co rok,
    to mogla wyparowac? :)

  • 9. Data: 2009-12-19 03:11:30
    Od: Chichotek <z...@y...cy>

    Był 18 grudzień (piątek) gdy o godz. 21:31 *Nex@pl* napisał(a):

    > Kiedy ostatnio smarowałeś procesor pastą? Zaglądnij tam i daj znać.

    Kiedy ostatnio czytałeś netykietę? Żeby napisać jedna linijkę własnej
    wypowiedzi nie musisz cytować całej wielowierszowej wypowiedzi
    poprzednika... Miej troche szacunku dla innych.

    --
    Pozdrawiam, Chichotek
    P5Q Pro, E8400@Scythe Ninja, Szafir HD4870 512MB, 4x2GB A-Data Vitesta 800+,