    From: "Adam Koltowski" <a...@u...interia.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Zdalne wlaczanie zasilania urzadzen
    Date: Mon, 7 May 2012 16:16:00 +0200

    Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości
    news:jo8jhr$ejk$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    trol.html

    > Zależy jakie urzadzenia, generalnie każdego peceta/laptopa można obudzić
    > przez LAN (Słowo kluczowe: Wakeup On Lan). Nie jest to idealne
    > rozwiązanie, bo np. część sieciowa infrastruktury musi być aktywna
    > (router), ale w Twoim przypadku tak czy owak na to samo wychodzi.
    >
    > Zaletą jest na pewno szerokie wsparcie i brak dodatkowych kosztów. Domowy
    > serwerek sam mi się wyłącza w przypadku braku aktywności (prosty
    > skrypcik, który obserwuje to co ja chce), w dzień gdy potrzeba się do
    > niego dostać śle przez internet pakiet WOL, który router puszcza na LAN i
> [...]

    Tak tak - wiem, ze komputery mozna budzic po sieci, ale tez nie do konca
    chodzi mi o komputery a jesli juz to nie tylko. Generalnie chodzi mi o
    wlaczanie zasilania jakis tam urzadzen. Chocby przyslowiowego expresu do
    kawy. Ktos pisal, ze sa ukladziki podlaczane do COM i prosty soft aktywujacy
    COMA w odpowiedni stan i uklad przekaznikowy. Jakies 100 lat temu bylo cos
    takie opisane w Linusowym HowTo - jakos Coffee How To - czyli czy Linux moze
    zaparzyc kawe :) wlasnie takie cos bylo opisane i sekwencja sterujaca na
    COMA.

    No i fajnie. I to by moglo wystarczyc. Ale teraz pokazcie mi gdzies produkt,
    ktory moza kupic i zainstalowac.

    Na chwile obecna po poszukiwaniach znalazlem rowniez to:
    http://www.ambery.com/reposw.html - nieco tanszy odpowiednik. I calkiem
    mozliwe, ze na to padnie wybor.

    Zapraszam jednak do kontynuacji watku.

    Adam