  • Data: 2012-05-09 08:53:02
    Temat: Re: Zdalne wlaczanie zasilania urzadzen
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    > Ja juz jakies 100 lat temu przerabialem bawienie sie przekaznikami I
    > brameczkami sterowanymi przez LPT. Moi koledzy robili prace dyplomowa i

    100 lat temu? Zdolny gość...

    > poszczegolnych pinow na zadanie. No i wszystko bylo by fajnie. Natomiast to
    > wszystko glupialo gdy np. trzeba bylo przeladowac PC I szedl RESET na LPT.
    > Wowczas wszystko zachowywalo sie nieprzewidywalnie. Kolesie robili jakies
    > zabezpieczenia, ale to I tak byla prowizorka. Wiec takie rozwiazanie odpada.

    To jest do obejścia z palcem w tyłku (przerzutniki, timer,
    najbanalniej nawet rezystor+dioda+kondensator), ale jak
    Ci się nie chce (bo nie posądzam Cię o brak wiedzy przy 100-letnim
    doświadczeniu), to nie namawiam.

    > Swoja droga dziwi mnie to, ze nie ma takich urzadzen w sprzedazy
    > (przynajmniej nie znalazlaem zadnych prostych urzadzen bo profesjonalne sa
    > na pewno), gdyz potencjalne zastosowanie bylo by spore - w sensie jakis
    > przyzwoity sterownik urzadzen sterowany przez LPT

    LPT jest coraz rzadsze w nowych komputerach. Ale na przykład
    interfejs USB<->1-wire plus to:
    http://www.maxim-ic.com/datasheet/index.mvp/id/3818
    i już sterujesz czym chcesz i jak chcesz.

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.