  • 11. Data: 2011-01-18 18:13:50
    Temat: Re: Zdalne sterowanie na duże odległości
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    W wiadomości:ih4kbs$rpc$...@m...internetia.pl,
    Gejzero SQ3OGX <g...@p...onet.pl> nastukał:
    > Użytkownik "VSS" <v...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Wiem, to najbardziej profesjonalne podejście ale chyba ostatnie na
    > mojej liście.
    > Chciał bym potestować jednak jakieś moduły ale najlepiej żeby były
    > sprawdzone i o maksymalnym zasięgu jaki można uzyskac w tych
    > technologiach. Szybkość oczywiście nie ma dla mnie znaczenia.

    próbowac możesz oczywiście ile dusza zapragnie :) ja podałem najprostsze i
    najpewniejsze rozwiązanie. APRS nie jest dobrym rozwiązaniem. na nodułach na
    433 lub 868M to nie poleci. musiałbyć uzyć normalnych TRXów, czyli mieć
    włączone urządznei 24h na dobę. je to duzo prądu i nie pewności czy nadal
    działa.

    --
    VSS

  • 12. Data: 2011-01-18 19:42:05
    Od: "Piotrek_P" <p...@o...pl>

    > Potrzebuję zbudować sieć urządzeń, które będzie można zdalnie załączyć lub
    > wyłączyć.
    [..]

    Ja tak z przymrużeniem oka podlinkuję takie rozwiązanie:
    http://www.ecn.net.au/~lynndonh/tonescada.htm

    Ale w paśmie CB to nie wiem czy to legalne.

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 13. Data: 2011-01-18 19:47:13
    Od: Andrzej Augustynowicz <a...@c...pl>

    W dniu 2011-01-18 18:49, Gejzero SQ3OGX pisze:

    > Sterowanie po IP odpada bo co mi odbierze tą transmisje po IP ?
    > To ma być najprostsze bez zbednych wymagań z obróbką pakietów, poprostu
    > odbiera ciąg pasujący do wzorca to wyłacza zasilanie na określony czas i
    > po robocie.
    > Z reguły sa to stacje przekaźnikowe wifi.

    Moze wystarczy to:
    http://www.elproc.com.pl/index.php?option=com_conten
    t&task=view&id=206&Itemid=205

    Stosowalem tego typu urzadzenia i sprawdzaja sie. Nie pamietam czy
    dokladnie tego producenta.
    Pinguje urzadzenie, jak zadeklarowana ilosc pingow zniknie to reboot :)

    --
    Pozdrawiam,
    AA

  • 14. Data: 2011-01-18 20:57:03
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Augustynowicz" <a...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dokladnie tego producenta.
    > Pinguje urzadzenie, jak zadeklarowana ilosc pingow zniknie to reboot :)
    Niby też tak można ale często bywa tak że zawiesi sie jedna z 3 kart np.
    pingi i tak będą szły na reseter a urządzenie nie będzie poprawnie pracować.
    Druga sprawa w tym przypadku szkoda portów eth, bo ich tam poprostu nie
    zbywa a wstawiac switcha to kolejne ogniwo do padnięcia.
    Także będę drążył temat od strony bezprzewodowej. Nic chyba muszę przekopać
    się przez opisy modułów i wybrać coś co moim skromnym zdaniem będzie
    najlepsze, a jak nie podpasuje to następne.

    Piotr sq3ogx

  • 15. Data: 2011-01-18 21:49:35
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    W wiadomości:ih4v6o$n8k$...@m...internetia.pl,
> [...]
    > przekopać się przez opisy modułów i wybrać coś co moim skromnym
    > zdaniem będzie najlepsze, a jak nie podpasuje to następne.

    jakbys miał zasięg pagerów metrobipu to kiedyś zmajstrowałem takie coś:

    http://vss.info.pl/reseter_routera

    i działało ekstra, koszt pager, drobiazgi za kilka złotych + godzina
    dłubania

    --
    VSS

  • 16. Data: 2011-01-19 11:13:08
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > się przez opisy modułów i wybrać coś co moim skromnym zdaniem będzie
    > najlepsze, a jak nie podpasuje to następne.

    Ja nie wiem dokładnie, jak to działa, ale czy taka liczba reseterow jak liczba
    kart, nie załatwi sprawy?
    Ogólnie temat wszelkich reseterów sieci jest często poruszany i znany, więc
    pewnie są dobre rozwiązania.
    Inna kwestia, to twierdzenie niektórych, że dobry sprzęt się nie zawiesza
    nigdy...
    --
    Pozdr
    EM

  • 17. Data: 2011-01-20 15:00:34
    Od: TomaszB <b...@g...pl>

    W dniu 19.01.2011 12:13, EM pisze:
    > Inna kwestia, to twierdzenie niektórych, że dobry sprzęt się nie
    > zawiesza nigdy...

    Kwestia podejścia. sieciowanie okolicy sprzętem z poziomu cenowego
    TPLink czy inny D-Link ciągnie za sobą takie a nie inne przyjemności :)

  • 18. Data: 2011-01-20 20:36:20
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TomaszB" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Kwestia podejścia. sieciowanie okolicy sprzętem z poziomu cenowego TPLink
    > czy inny D-Link ciągnie za sobą takie a nie inne przyjemności :)
    Tu akurat się mylisz to nie te sprzęty.

    Piotr sq3ogx

  • 19. Data: 2011-01-24 23:46:39
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    Gejzero SQ3OGX wrote:

    > Witam,
    > Potrzebuję zbudować sieć urządzeń, które będzie można zdalnie załączyć lub
    > wyłączyć.

    zauwaz jedna ciekawa rzecz, jesli zresetujesz router od tak np. raz w
    tygodniu, w losowym momencie, to zwyczajnie nikt tego nie zauwazy (o ile nie
    robi on rowniez za NAT ) .

    oczywiscie dla 'bardziej wymagajacych' linkow lepiej uzywac dedykowanego
    restartera (ot chocby zeby sprzet nie wisial caly tydzien ;) , ale dla wielu
    polaczen taka 'brute force' metoda jest po prostu ok, i wymaga raptem
    przekazniczka z mikrokontrolerkiem ;) a oszczedza duzo pieniedzy i siwych
    wlosow...

    druga metoda - jesli jest widocznosc 'optyczna' to po prostu czujniczek
    podczerwieni TSOP z mikrokontrolerkiem, czuwajacy na jakas prosta sekwencje,
    ew fotodioda i wskaznik laserowy... elektronika moze byc mega prymitywna,
    np. po prostu filtr gornoprzepustowy na 1khz i tyle.

  • 20. Data: 2011-01-25 01:00:47
    Od: "Bienvenue" <...@d...have>

    "Piotr "Curious" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp> wrote in
    message news:4d3e0f2b$0$2506$65785112@news.neostrada.pl...