  • 71. Data: 2013-03-04 14:44:47
    Temat: Re: Zbliża się wyłączenie analogowej i...
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    wiadomości news:1449931410.20130304140642@pik-net.pl.invalid...

    > Videofilskiej raczej. Koniecznie z wielką plazmą 480 linii.
    > Ewentulanie Szmaragd 901 dla prawdziwych miłosników. O ile znajdą EY86
    > ;)

    Trzeba powymyślać serię sformułowań podkreślających przewagę obrazu
    "lampowego" nad obrazem "tranzystorowym" tak jak ma to miejsce z dźwiękiem.
    P.G.

  • 72. Data: 2013-03-04 15:13:39
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    > Przenosi, o ile ma się odpowiednią instalację antenową -- z fiderami
    > z miedzi kierunkowej i zwrotnicami na kondensatorach z masy perłowej.

    Ty siebie uważasz za elektronika, czy za jakiegoś jełopa? W ogóle
    rozumiesz czym jest sygnał analogowy? Czy potrafisz uzasadnić zdanie, że
    sygnał analogowy jest _szczególnym_przypadkiem_ sygnału cyfrowego?

  • 73. Data: 2013-03-04 15:18:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Monday, March 4, 2013, 3:13:39 PM, you wrote:

    [...]

    > Ty siebie uważasz za elektronika, czy za jakiegoś jełopa?

    Dość tego.

    *PLONK!*

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 74. Data: 2013-03-04 15:58:33
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    > Hello Tomasz,
    >
    > Monday, March 4, 2013, 3:13:39 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Dość tego.
    >
    > *PLONK!*

    RoMan najwyraźniej nie potrafi uzasadnić.

  • 75. Data: 2013-03-04 17:47:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Ty siebie uważasz za elektronika, czy za jakiegoś jełopa?

    To, za kogo ja sam siebie uważam, nie niesie zbyt wiele istotnych
    informacji. W każdym razie mniej, niż wiadomość, kto mnie uznaje
    za "jakiegoś jełopa".

    > W ogóle rozumiesz czym jest sygnał analogowy?

    Załóżmy, że rozumiem (choć znów trzeba dodać, że ktoś może to inaczej
    oceniać).

    > Czy potrafisz uzasadnić zdanie, że sygnał analogowy jest
    > _szczególnym_przypadkiem_ sygnału cyfrowego?

    Nie potrafię. Z tego powodu, że to nieprawda. Fakt ten jest jest jasny
    dla każdego, kto rozumie pojęcie "sygnał". I potrafi je odróżnić od
    zbliżonych, ale jednak nie tożsamych, takich jak na przykład "przbieg".

    Jarek

    --
    Kto się za ten wiersz obraża
    ten się sam za gówniarza uważa.

  • 76. Data: 2013-03-04 17:51:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > Trzeba powymyślać serię sformułowań podkreślających przewagę obrazu
    > "lampowego" nad obrazem "tranzystorowym" tak jak ma to miejsce z dźwiękiem.

    Jeśli to ma iść w kierunku szmaragdów, to tylko transmisja czarnobiała.
    Teraz nie ma nawet gdzie obejrzeć i porównać, więc wielu nie ma o tym
    zielonego pojęcia (takiego w innych kolorach też), ale wporowadzenie
    nadawania programu w kolorze oznaczało wyraźne pogorszenie jakości
    obrazu odbieranego na czarnobiałych telewizorach.

    --
    Jarek

  • 77. Data: 2013-03-04 19:02:03
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 3 marca 2013 22:31:48 UTC+1 użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:

> [...]
    >

    > DVB-T nadawane w Polsce ma bitrate 29.029 MBit/s. Przyjmując 12-bitowe
    >
    > kodowanie piksela (jakość 4:2:0), daje to jakieś 2.5 mln pikseli na
    >
    > sekundę, dzielone na wszystkie programy w danym multipleksie. Pozostałe
    >
    > piksele dla obrazu SD czy HD są dorysowywane przez dekoder MPEG4, który,
    >
    > owszem robi to bardzo ładnie, dlatego obraz jest miły dla oka, a w
    >
    > wersji HD sprawia wrażenie posiadającego więcej szczegółów, ale podobno
    >
    > nie rozmawiamy o jakości artystycznej tylko technicznej, no to masz -
    >
    > DVB-T jest 4x gorsze od analogu jeśli chodzi o przepływ pikseli.

    Z tymi dwudziestoma dziewięcioma megabitami wychodzi że jest trochę inaczej. Może i
    mogą tyle przepuścić tylko co z tego jak prawie cały materiał jaki wypuszczają ma
    4MBit/sek. Wiem to od kogoś kto pracuje w firmie przygotowującej część materiałów dla
    telewizji. Dla zagranicznych telewizji też to robią i tam maja wymóg minimum
    10MBit/sek. Z własnych informacji praktycznych. Mam aparat co kreci filmy. I to nie
    byle jakie bo w FHD. Przy pięćdziesięciu klatkach na sekundę bez przeplotu i
    rozdzielczości poziomej 1080 zapisuje po kompresji 28MBit/s. A podgląd na telewizor
    albo monitor wypuszcza z kodowaniem 4:2:2. Różnica pomiędzy obrazem z aparatu a tym
    co nadaje telewizja jest ogromna na korzyść aparatu. Na dodatek różnicy pomiędzy
    4:2:2 a 4:2:0 nie da się w telewizorze zauważyć. Wychodzi ze pomimo dużego
    poprawienia jakości nadawanych programów polskiej telewizji do FHD jeszcze jest
    bardzo daleko.

  • 78. Data: 2013-03-04 21:31:58
    Od: Tomasz Szczesniak <t...@s...pl>

    Dnia Mon, 4 Mar 2013 09:50:38 +0100 na fali pl.misc.elektronika stacja RoMan
    Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> nadala:

    > Niewiele większą niż to, co potem wychodzi z nadajników.

    W studio? SD? zapewne w okolicach 50Mb/s, a praca bezkompresyjna jest bez
    problemu dostępna, ale w praktyce niestosowana, gdyż najpopularniejszy
    format zapisu (Digital Betacam) też kompresuje AFAIR do 80Mb/s. Daj Boże,
    aby ktokolwiek nadawał z taką prędkością nawet HD. Konsumencki sygnał
    cyfrowy, zarówno SD jak i HD jest paskudny, choć MPEG4 z długim GOPem
    rzeczywiście sporo daje.

    --
    Tomasz Szcześniak

    t...@s...pl
    FIDO: 2:480/127.134 HYDEPARK moderator
    http://www.stareradia.pl - wszystko o przedwojennej radiotechnice

  • 79. Data: 2013-03-04 21:53:35
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    > Nie potrafię. Z tego powodu, że to nieprawda. Fakt ten jest jest jasny
    > dla każdego, kto rozumie pojęcie "sygnał". I potrafi je odróżnić od
    > zbliżonych, ale jednak nie tożsamych, takich jak na przykład "przebieg".

    W tej sytuacji musiałbym Cię prosić o podanie definicji pojęcia sygnał.
    Ale to nieważne.

    Wracając do tego, co uważasz za nieprawdę, otóż reprezentacja cyfrowa
    oznacza przedstawienie informacji za pomocą symboli z umówionego zestawu
    znaków zwanego alfabetem. Alfabet jest zbiorem skończonym, w
    najprostszym przypadku 2-elementowym.

    Natomiast analogowa reprezentacja to odwzorowanie informacji na ciągły
    odcinek [Amin, Amax], gdzie A oznacza wartość wymuszenia. Matematycznie
    można by powiedzieć, że [Amin, Amax] jest zbiorem nieskończonym, z uwagi
    chociażby na gęstość zbioru liczb wymiernych, ale to jest tylko
    matematyczne uproszczenie. W rzeczywistości, z uwagi chociażby na
    kwantową naturę świata w którym żyjemy, odcinek [Amin, Amax] składa się
    ze skończonej liczby elementów, jest on zatem alfabetem w sensie
    cyfrowym. Dla przykładu analogowy przesył sygnału w złączu VGA dzieli
    odcinek [Amin, Amax] na 256 dyskretnych wartości. Tak więc nie ma tej
    zakładanej przez matematykę ciągłości, ergo sygnał analogowy jest
    rodzajem sygnału cyfrowego.

    Inną cechą sygnału analogowego jest to, że |dA/dt| < q, gdzie q oznacza
    maksymalną stromość narastania sygnału i jest wielkością
    charakterystyczną dla danego kanału transmisji. Oznacza to tyle, że w
    sygnale analogowym następny nadawany symbol będzie w promieniu q od
    poprzedniego, więc sygnał analogowy nie ma takiej elastyczności jak
    ogólnie wzięty sygnał cyfrowy. Choć z drugiej strony na przykład w
    płycie CD przy kodowaniu EFM też nie każda sekwencja zer i jedynek jest
    prawidłowym słowem kodowym.

    Oczywiście, jeśli Twoje spojrzenie na sygnał cyfrowy jest na poziomie
    montera wind z lat 50. - jak mu przekaźnik cyknie to jest jedynka
    logiczna, jak nie cyknie to zero; w nowszym wersji na gigahercowych
    częstotliwościach z użyciem łoscyloskopu, to pewnie że nie przyjmiesz do
    wiadomości powyższych faktów. I w takim rozumieniu, to pewnie -
    prostokąt na oscyloskopie - cyfra, zaokrąglenie - analog. Tylko że to
    jest pojęcie na poziomie encyklopedii dla dzieci z podstawówki, gdzie
    tak to właśnie narysowano. Natomiast akademickie pojęcie o sygnałach to
    raczej takie jak ja przedstawiłem.

  • 80. Data: 2013-03-04 21:54:59
    Od: Leming Show <l...@g...com>

    > Jeśli to ma iść w kierunku szmaragdów, to tylko transmisja czarnobiała.

    Jesli to pojdzie tak jak w fotografii to niewielu bedzie na to stac.
    Klasyka kosztuje tak w audio jak i foto, zakladam ze w TV moze byc
    podobnie :):) Nie, nie pomylili sie, liczba zer jest odpowiednia.

    http://www.leicastore.pl/Leica_M_MONOCHROM-1446.html