eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowegoRe: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
  • Data: 2014-05-13 00:18:00
    Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    news:lkr77t$6a9$1@usenet.news.interia.pl...
    >> No właśnie nie jest to liniowy przyrost - w tym passacie CC
    >> którym jechałem, silnik 2 litra z turbo, był SKOKOWY przyrost
    >> mocy powyżej pewnego progowego poziomu obrotów.
    >
    > Aspekt 1.
    > Turbina może być ze stałą geometrią lub zmienną.
    > Zmienna geometria tak "macha" łopatkami, aby przy zadanych obrotach mieć
    > maksymalną skuteczność. Stałe łopatki natomiast obliczone są na pracę w
    > określonym zakresie obrotów.

    Niech sobie będzie jak chce - mi się ten kop przy 2500 rpm nie podobał.

    > Aspekt 2.
    > Jeśli turbina daje już odpowiednie ciśnienie, sterownik silnika może podać
    > zwiększoną dawkę paliwa, adekwatną do tzw. "dynamicznej pojemności
    > skokowej" - czyli "geometryczna" pojemność skokowa powiększona o
    > "ściśnięte" powietrze.
    > Bardzo duże uproszczenie: jeśli jakiś Hemi Big Block ma powiedzmy ok. 5,7L
    > pojemności, to po "dopompowaniu" go ciśnieniem 1,5 atm liczy się, jakby
    > miał ok. 8,5L
    >
    > Są silniki, które mają istotnie mocnego "kopa", tak, jak starsze
    > konstrukcje po uruchomieniu mechanicznego kompresora (vide: Mad Max). O
    > ile się nie mylę, dotyczy to raczej silników o geometrii podkwadratowej.
    > Silniki o dłuższym skoku są bardziej elastyczne - ale w tym temacie nie
    > siedzę, może ktoś sporostuje.
    >
    > Przemol: sporo Subaru w USA ma uturbione silniki - porozmawiaj z kimś,
    > przejedź się. Tyle, że Subaru to stare, dobre konstrukcje, i nie oddają
    > dobrze charakteru nowszych, wysilonych silniczków.

    Nie będę rozmawiał o turbo bo mnie to nie rajcuje.
    Mam 286 HP w wolnossącym V6 3.5 litra i mi to wystarczy, turbo zbędne.

    > Ja tam jednak wolę Harleya, który przy prędkości 120km/h robi
    > ckum-ckum-ckum, niż japońską "wiertarkę" ;)

    I szafa gra... niech każdy ma to co lubi...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: