eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowegoRe: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
  • Data: 2014-05-12 21:25:48
    Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2014-05-12 19:40, Pszemol pisze:
    > "LEPEK" <g...@w...pl> wrote in message
    > news:lkqrru$ubl$1@speranza.aioe.org...
    >> W dniu 2014-05-12 13:34, Pszemol pisze:
    >>
    >>> To co się dzieje powyżej określonej liczby obrotów?
    >>> Coś się otwiera? Coś się dodaje?
    >>
    >> Wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika turbo "produkuje" coraz
    >> większe ciśnienie - coraz bardziej spręża powietrze wysyłane do
    >> cylindrów. A im więcej tego powietrza (i rzecz jasna - odpowiednio
    >> więcej paliwa), tym silnik jest w stanie wytworzyć więcej mocy.
    >
    > No właśnie nie jest to liniowy przyrost - w tym passacie CC
    > którym jechałem, silnik 2 litra z turbo, był SKOKOWY przyrost
    > mocy powyżej pewnego progowego poziomu obrotów.

    Aspekt 1.
    Turbina może być ze stałą geometrią lub zmienną.
    Zmienna geometria tak "macha" łopatkami, aby przy zadanych obrotach mieć
    maksymalną skuteczność. Stałe łopatki natomiast obliczone są na pracę w
    określonym zakresie obrotów.

    Aspekt 2.
    Jeśli turbina daje już odpowiednie ciśnienie, sterownik silnika może
    podać zwiększoną dawkę paliwa, adekwatną do tzw. "dynamicznej pojemności
    skokowej" - czyli "geometryczna" pojemność skokowa powiększona o
    "ściśnięte" powietrze.
    Bardzo duże uproszczenie: jeśli jakiś Hemi Big Block ma powiedzmy ok.
    5,7L pojemności, to po "dopompowaniu" go ciśnieniem 1,5 atm liczy się,
    jakby miał ok. 8,5L

    Są silniki, które mają istotnie mocnego "kopa", tak, jak starsze
    konstrukcje po uruchomieniu mechanicznego kompresora (vide: Mad Max). O
    ile się nie mylę, dotyczy to raczej silników o geometrii podkwadratowej.
    Silniki o dłuższym skoku są bardziej elastyczne - ale w tym temacie nie
    siedzę, może ktoś sporostuje.

    Przemol: sporo Subaru w USA ma uturbione silniki - porozmawiaj z kimś,
    przejedź się. Tyle, że Subaru to stare, dobre konstrukcje, i nie oddają
    dobrze charakteru nowszych, wysilonych silniczków.

    Ja tam jednak wolę Harleya, który przy prędkości 120km/h robi
    ckum-ckum-ckum, niż japońską "wiertarkę" ;)


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: