eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowegoRe: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
  • Data: 2014-05-12 19:48:26
    Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "Pepek" <p...@i...pl> wrote in message
    news:lkqt6k$g69$1@usenet.news.interia.pl...
    > W dniu 2014-05-12 15:00, RadoslawF pisze:
    >
    >> Ewidentnie coś spaprał przy wkręcaniu filtra.
    >> Osobiście i nie raz wymieniałem filtry w dużym fiacie
    >> i polonezie, zawsze dokręcałem tylko ręką, przy odkręcaniu
    >> trzeba było się wspomóc kluczem lub wkrętakiem.
    >> Stawiam na suchą uszczelkę którą powykręcało.
    >
    > czy mnie pamięc myli, czy na filtrach lub opakowaniach filtrów
    > jest informacja zeby montować (dokręcać) ręcznie?

    Oczywiście! I jak uważnie będziesz stosował się do tej
    instrukcji to nie będziesz potrzebował przy odkręcaniu
    go potem żadnego klucza ani śrubokręta.
    Wiedzą to Ci, którzy ZAWSZE serwisują auto samemu
    i nie dają go do warsztatu, gdzie ZAWSZE zakręcają
    wszystko bez wyczucia i za mocno - począwszy od
    korka spustowego, który u mnie był tak dokręcony
    że aluminiowa podkładka/uszczelka była zmiażdzona
    do cieniutkiej blaszki (mimo że producent daje tam
    torque tylko 14-20 foot-pounds, czyli lekkie dociśnięcie!)
    aż do dokręcenia filtra na takiego chama, że nawet
    kluczem/nakładką trzeba się mocno natrudzić aby go
    odkręcić.

    Niestety niektórzy mechanicy do grupy najbystrzejszych
    ludzi nie należą albo abstrakcyjny "strach przed cieknięciem",
    wyrażany tu niestety przez niektórych w komentarzach
    przeciw podanemu przeze mnie kranikowi, bierze u nich
    górę nad rozumem i przestrzeganiem punktów instrukcji.
    Producent filtrów naprawdę nie robi nic innego i dobrze
    wie jak nalezy dokręcać ich własne filtry - jak piszą aby
    dać tylko 3/4 obrotu po zetknięciu się uszczelki z silnikiem
    to znaczy że tyle wystarczy do pełnego i szczelnego dokręcenia.
    Dokręcanie filtra bardziej tylko może pogorszyć tą szczelność
    gdy uszczelkę zdeformujemy poza jej użyteczną granicę pracy
    a już na pewno zrobimy totalne piekło następnemu który
    będzie na tym aucie pracował i to musiał odkręcić, ale zwykle
    tym się żaden mechanik nie martwi bo ma przypadkowych
    klientów i nigdy nie ma tak że nie można "zwalić winy" na
    kogoś innego. Co innego jak się samemu pracuje na tym
    samym aucie w 100% wtedy pretencje masz do siebie samego.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: