-
Data: 2014-05-12 19:48:26
Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]"Pepek" <p...@i...pl> wrote in message
news:lkqt6k$g69$1@usenet.news.interia.pl...
> W dniu 2014-05-12 15:00, RadoslawF pisze:
>
>> Ewidentnie coś spaprał przy wkręcaniu filtra.
>> Osobiście i nie raz wymieniałem filtry w dużym fiacie
>> i polonezie, zawsze dokręcałem tylko ręką, przy odkręcaniu
>> trzeba było się wspomóc kluczem lub wkrętakiem.
>> Stawiam na suchą uszczelkę którą powykręcało.
>
> czy mnie pamięc myli, czy na filtrach lub opakowaniach filtrów
> jest informacja zeby montować (dokręcać) ręcznie?
Oczywiście! I jak uważnie będziesz stosował się do tej
instrukcji to nie będziesz potrzebował przy odkręcaniu
go potem żadnego klucza ani śrubokręta.
Wiedzą to Ci, którzy ZAWSZE serwisują auto samemu
i nie dają go do warsztatu, gdzie ZAWSZE zakręcają
wszystko bez wyczucia i za mocno - począwszy od
korka spustowego, który u mnie był tak dokręcony
że aluminiowa podkładka/uszczelka była zmiażdzona
do cieniutkiej blaszki (mimo że producent daje tam
torque tylko 14-20 foot-pounds, czyli lekkie dociśnięcie!)
aż do dokręcenia filtra na takiego chama, że nawet
kluczem/nakładką trzeba się mocno natrudzić aby go
odkręcić.
Niestety niektórzy mechanicy do grupy najbystrzejszych
ludzi nie należą albo abstrakcyjny "strach przed cieknięciem",
wyrażany tu niestety przez niektórych w komentarzach
przeciw podanemu przeze mnie kranikowi, bierze u nich
górę nad rozumem i przestrzeganiem punktów instrukcji.
Producent filtrów naprawdę nie robi nic innego i dobrze
wie jak nalezy dokręcać ich własne filtry - jak piszą aby
dać tylko 3/4 obrotu po zetknięciu się uszczelki z silnikiem
to znaczy że tyle wystarczy do pełnego i szczelnego dokręcenia.
Dokręcanie filtra bardziej tylko może pogorszyć tą szczelność
gdy uszczelkę zdeformujemy poza jej użyteczną granicę pracy
a już na pewno zrobimy totalne piekło następnemu który
będzie na tym aucie pracował i to musiał odkręcić, ale zwykle
tym się żaden mechanik nie martwi bo ma przypadkowych
klientów i nigdy nie ma tak że nie można "zwalić winy" na
kogoś innego. Co innego jak się samemu pracuje na tym
samym aucie w 100% wtedy pretencje masz do siebie samego.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.05.14 19:49 Pszemol
- 12.05.14 21:25 Adam
- 13.05.14 00:18 Pszemol
- 13.05.14 01:10 Marek Dyjor
- 13.05.14 01:39 Pszemol
- 13.05.14 13:50 Adam Wysocki
- 13.05.14 13:52 Adam Wysocki
- 13.05.14 13:55 Adam Wysocki
- 13.05.14 13:56 Adam Wysocki
- 13.05.14 13:57 Adam Wysocki
- 13.05.14 14:12 Pszemol
- 13.05.14 14:36 Adam Wysocki
- 13.05.14 14:38 Adam Wysocki
- 13.05.14 14:39 Adam Wysocki
- 13.05.14 15:06 z
Najnowsze wątki z tej grupy
- ile Tesla ma gwarancji?
- OT Silnik sie przegrzewa
- Zakaz wjazdu
- Nie zawsze wchodzi jedynka
- Samochody na wodę
- miszczowie parkowania
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
Najnowsze wątki
- 2025-03-23 ile Tesla ma gwarancji?
- 2025-03-22 OT Silnik sie przegrzewa
- 2025-03-22 Przenoszenie przez wifi na nowego Androida
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-22 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-22 Warszawa => NMS System Administrator <=
- 2025-03-22 Warszawa => Analityk IT (projekty z obszaru telco) <=
- 2025-03-22 Orzeczenie TSUE
- 2025-03-22 Warszawa => Operations Support Systems (OSS) Team Leader <=
- 2025-03-22 Warszawa => Scrum Master <=
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Warszawa => BI Developer / Analityk BI <=
- 2025-03-22 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-03-21 Zakaz wjazdu