  • Data: 2010-03-26 12:35:23
    Temat: Re: Zawór EGR
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tata" napisał w wiadomości:

    > VW Passat B4 1.9 TDI. Kupiłem ten samochód z odłączoną i zaślepioną rurką
    > od zaworu EGR. Czy zawór można wymontować i wyczyścić, a po wyczyszczeniu
    > ponownie zamontować, czy nadaje się już tylko do śmieci? Czy trzeba coś
    > wyczyścić dodatkowo? Do zaworu nie dochodzą żadne kabelki i jest chyba
    > sterowany tylko podciśnieniowo, tak sądzę.

    Zawór EGR opróćz tego że wspiera portfele ekologów powoduje zwiększenie
    emisji tlenkó azotu (NOx) i głośniejsza pracę na biegu jałowym to powoduje
    _znaczne_ zanieczyszczenie kanałów dolotowych z powodu nanoszenia na nie
    drobinek sadzy ze spalin, które dzięki temu ustrojstwowi są doprowadzane do
    cylindrów.
    Ponadto oprócz gromadzenia nagaru w kolektorze dolotowym drobinki sadzy z
    EGR'a mogą czasami zostac zassane do turbinku i spowodować jej uszkodzenie.
    Kolejna rzecz to, to że w niektóych silnikach po zaślepieniu EGR (i jego
    programowym wyłączeniu w ECU bądź zmniejszeniu korekcji widzianych w ECU)
    spalanie...spadło (niekiedy o ciut ponad 1 litr)
    Tutaj masz opis co powoduje te badziew ekologów -
    http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=7065&sid=
    677ff9169980834ca286ee8faf382014

    Więc jeśli twoje autko jeździ ok (nie odczuwasz strat mocy) to zostaw te
    zawór zaślepiony.

    > Z ukłonami
    > MJ

    Pozdr.