    From: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zawleczka do wentylatora cpu
    Date: Fri, 11 Nov 2011 21:05:12 +0100

    Uzytkownik "walker" <e...@g...without.pl> napisal w wiadomosci
    news:j9jomt$2lt$1@news.vectranet.pl...
    > Witam,
    > Niestety wentylator zabrudzil sie (wyzsza temperatura procesora) i
    > zostalem zmuszony do jego rozkrecenia, wyczyszczenia i nasmarownia,
    > niestety podczas wyjmowania plastikowej zawleczki (ta ktora blokuje
    > lopatki przed wylatywaniem), zostala ona skrzywiona
    >
    > wiecie moze gdzie moglbym zakupic taka zawleczke? (najlepiej kilka sztuk)

    Zmuszony podobnym zdarzeniem, wymyslilem prosty sposób - krosówka
    telefoniczna. Zrobic oczko o srednicy walka, nastepnie wlozyc wirnik na
    miejsce, zalozyc oczko, delikatnie, acz zdecydowanie zakrecic
    "doprowadzenia" tak, aby srednica oczka (oczywiscie, musi lezec w rowku)
    zmalala na tyle, by zaklinowac sie na rowku. Delikatnie odcinam wystajacy
    koniec, delikatnie zaginam do srodka aby nie wystawalo, kropelka oleju (nie
    rozchlapac na obudowe), zalepiam zaslepka i wiatrak bedzie chodzic dlugo,
    sprawdzone. Wersja druga - drut miedziany o srednicy 0.5-1mm, robimy oczko,
    ale bez "doprowadzen", o srednicy walka, zakladamy wirnik, zakladamy oczko,
    jakos je zaciskamy na rowku. Tez tak robilem.
    Wersja trzecia - gruba folia z tworzywa, wydaje mi sie, ze butelka PET
    nadaje sie, choc sa rózne butelki i rózne grubosci, moze okazac sie za
    grube. Taka z Coli powinna byc akurat. Rzecz wymaga precyzji i nie kazdy da
    rade... wycinamy kóleczko o srednicy ciut mniejszej, niz hmm... jak to sie
    nazywa... cylinder, w którym lezy lozysko, tak, aby po zalozeniu nie
    blokowalo rotora. W srodku kóleczka wycinamy otworek ciut mniejszy, niz
    srednica walka, ale bardzo niewiele, wyciete kóleczko musi wejsc na walek, a
    jego mniejsza srednica w srodku jest po to, aby brzegi wyciecia zaskoczyly
    na rowek w walku. Tez to robilem, sprawdzalo sie. Trzecia opcja jest IMHO
    najtrudniejsza do wykonania, ale calkiem realna. Raczej nie przecinaj
    kóleczka celem latwiejszego zakladania, bo ulatwisz tez jego spadanie :)
    Nie spotalem sie z mozliwoscia osobnego zakupu takiej zawleczki, ale spróbuj
    na gieldzie komputerowej przy Stodole, Metro Pole Mokotowskie, albo na
    gieldzie elektronicznej na Wolumenie, stacja metra Wawrzyszew. Oczywiscie
    Warszawa. Lub odpowiednie gieldy w Twjej okolicy.

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)