  • 1. Data: 2011-11-11 18:14:55
    Temat: Zawleczka do wentylatora cpu
    Od: walker <e...@g...without.pl>

    Witam,
    Niestety wentylator zabrudzil sie (wyzsza temperatura procesora) i
    zostalem zmuszony do jego rozkrecenia, wyczyszczenia i nasmarownia,
    niestety podczas wyjmowania plastikowej zawleczki (ta ktora blokuje
    lopatki przed wylatywaniem), zostala ona skrzywiona

    wiecie moze gdzie moglbym zakupic taka zawleczke? (najlepiej kilka sztuk)

    pzdr,
    w.

  • 2. Data: 2011-11-11 20:05:12
    Temat: Re: Zawleczka do wentylatora cpu
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Uzytkownik "walker" <e...@g...without.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > lopatki przed wylatywaniem), zostala ona skrzywiona
    >
    > wiecie moze gdzie moglbym zakupic taka zawleczke? (najlepiej kilka sztuk)

    Zmuszony podobnym zdarzeniem, wymyslilem prosty sposób - krosówka
    telefoniczna. Zrobic oczko o srednicy walka, nastepnie wlozyc wirnik na
    miejsce, zalozyc oczko, delikatnie, acz zdecydowanie zakrecic
    "doprowadzenia" tak, aby srednica oczka (oczywiscie, musi lezec w rowku)
    zmalala na tyle, by zaklinowac sie na rowku. Delikatnie odcinam wystajacy
    koniec, delikatnie zaginam do srodka aby nie wystawalo, kropelka oleju (nie
    rozchlapac na obudowe), zalepiam zaslepka i wiatrak bedzie chodzic dlugo,
    sprawdzone. Wersja druga - drut miedziany o srednicy 0.5-1mm, robimy oczko,
    ale bez "doprowadzen", o srednicy walka, zakladamy wirnik, zakladamy oczko,
    jakos je zaciskamy na rowku. Tez tak robilem.
    Wersja trzecia - gruba folia z tworzywa, wydaje mi sie, ze butelka PET
    nadaje sie, choc sa rózne butelki i rózne grubosci, moze okazac sie za
    grube. Taka z Coli powinna byc akurat. Rzecz wymaga precyzji i nie kazdy da
    rade... wycinamy kóleczko o srednicy ciut mniejszej, niz hmm... jak to sie
    nazywa... cylinder, w którym lezy lozysko, tak, aby po zalozeniu nie
    blokowalo rotora. W srodku kóleczka wycinamy otworek ciut mniejszy, niz
    srednica walka, ale bardzo niewiele, wyciete kóleczko musi wejsc na walek, a
    jego mniejsza srednica w srodku jest po to, aby brzegi wyciecia zaskoczyly
    na rowek w walku. Tez to robilem, sprawdzalo sie. Trzecia opcja jest IMHO
    najtrudniejsza do wykonania, ale calkiem realna. Raczej nie przecinaj
    kóleczka celem latwiejszego zakladania, bo ulatwisz tez jego spadanie :)
    Nie spotalem sie z mozliwoscia osobnego zakupu takiej zawleczki, ale spróbuj
    na gieldzie komputerowej przy Stodole, Metro Pole Mokotowskie, albo na
    gieldzie elektronicznej na Wolumenie, stacja metra Wawrzyszew. Oczywiscie
    Warszawa. Lub odpowiednie gieldy w Twjej okolicy.

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

  • 3. Data: 2011-11-11 21:05:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 Nov 2011 19:14:55 +0100, walker napisał(a):
> [...]
    > lopatki przed wylatywaniem), zostala ona skrzywiona
    > wiecie moze gdzie moglbym zakupic taka zawleczke? (najlepiej kilka sztuk)

    Nigdzie.
    Na szczescie dobrze dziala bez niej.

    J.

  • 4. Data: 2011-11-12 08:48:10
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 11 Nov 2011 19:14:55 +0100, walker napisał(a):

    > wiecie moze gdzie moglbym zakupic taka zawleczke? (najlepiej kilka sztuk)

    Naprawdę nie masz paru starych wiatraczków?
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2011-11-12 11:25:40
    Od: walker <e...@g...without.pl>

    On 11/12/2011 09:48 AM, Jacek Maciejewski wrote:

    > Naprawdę nie masz paru starych wiatraczków?

    nie mam, ale moglbym kupic cos uzywanego, ale czy beda pasowac?

  • 6. Data: 2011-11-12 11:32:10
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sat, 12 Nov 2011 12:25:40 +0100, walker napisał(a):

    > nie mam, ale moglbym kupic cos uzywanego, ale czy beda pasowac?

    Głowy nie dam ale jesli to będzie zawleczka z wiatraka podobnego kalibru to
    szanse sa duże.
    --
    Jacek

  • 7. Data: 2011-11-12 13:27:41
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-11-12 12:25, walker pisze:

    > nie mam, ale moglbym kupic cos uzywanego, ale czy beda pasowac?

    Nie ma sensu reanimować starego wiatraka, bo efekt jest krótkotrwały.
    Nowy wiatrak nie kosztuje dużo.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2011-11-15 15:47:52
    Od: Marcim <m...@n...no>

    Ja tej zawleczki z reguły nie zakładam. Nie ma takiej potrzeby. Pole
    magnetyczne dosyć skutecznie utrzymuje wiatraczek we właściwym położeniu.