-
61. Data: 2011-02-16 04:01:44
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>
> Zgadza się i tu z pomocą przychodzi hydropneumatyka.
>
> Trochę się pokajam, bo w pierwszym poście nie uściśliłem i nie
> doczytałem - ubzdurało mi się, że R. określił Xantię i C5 jako auta z
> regulowanym zawieszeniem i chciałem wyprowadzić dyskusję na temat
> definicji, a wyszło trochę inaczej. Niemniej, wciąż uważam, że samo
> zawieszenie hydropneumatyczne nie jest regulowane ;-)
>
A ja się uprę że hydropneumatyk to renault a hydroactive to citroen :)
Xantia poza tym miała na tyle szybki system że niwelował wychylenia boczne,
z czym sobie ponoć jeszcze Merc w220 S500 radzi - nie wiem. Renault nie
było takie szybkie.
a hydropneumatyk renault miał regulowany prześwit 3 pozycje (auto lub
manualnie), oraz twardość, oraz poziomowanie.
na wszystkich 3 wysokościach dało się jeździć (najniższa -vmax ~270km/h),
najniższa się sama włacza powyżej 120km/h, wysoka na to na "teren".
tłumienie (część "hydro") było robione w środku amortyzatora - szły
kable od sterowania i odczytu do kompa.
Nie wiem na ile komp badał styl jazdy i dziury/progi - ale pewnie coś
robił skoro nawet Citoen w XM 89' już miał kompa od tego. a w renault
to weszło w 92'.
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
62. Data: 2011-02-16 04:05:27
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>
R. <z...@...pl> napisał(a):
> Odpowiem od d* strony :)
>
> W Lagunie I jest o tyle fajnie, Ĺźe moĹźna tyĹ sobie podnieĹÄ bez
> wiÄkszych nakĹadĂłw. U mnie (w kombi) tak poprzedni wĹaĹciciel podniĂłsĹ -
Trzeba było kupić "taką większą lagunę 1" 1.75tony ale wygląda tak samo :)
ona miała to pod guzikami - wysokość, twardość itp... :) i crash-test
dramatycznie lepiej wypadał.
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
63. Data: 2011-02-16 08:11:09
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: "sth" <k...@l...vk>
> Tu gość sprzedaje trzy rodzaje w zależności od wielkości sprężyny:
> http://allegro.pl/gumy-usztywniajace-zawieszenie-naj
taniej-i1451934085.html
> Strzelam że nr 1 będzie dobry do tyłu, a 3 do przodu.
>
> Trzeba tylko pamiętać żeby wkładać je na maksymalnie podniesionym
> samochodzie i mocno wcisnąć między zwoje (najciaśniej pasują między jak
> najniższe zwoje), bo inaczej powypadają na dziurach.
> Ja jeszcze przewierciłem każdą gumę z góry i z dołu i przypinałem je do
> zwoju poniżej i powyżej trytkami.
rotfl! co za druciarstwo :)
tomek powiedz ze zartowales :)
-
64. Data: 2011-02-16 09:27:43
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
W dniu 2011-02-15 14:31, Cavallino pisze:
> Jako że wszyscy jeśli już to obniżają zawieszenie, mam pytanie w kwestii
> odwrotnej.
> Tzn. czy jest możliwe jego zauważalne podniesienie, bez przerabiania
> połowy auta?
> Teoretyczny prześwit w ceedzie to 15 cm, czyli raptem o 3 cm mniej niż
> Sportage, ale wydaje mi się to mocno naciągana wartość, jako że każdy
> krawężnik na parkingu zaliczam osłoną silnika.
> No i Jarek miał onegdaj rację, twierdząc że warto wypróbować jak się
> jeździ wysokim autem bez jego kupowania. ;-)
>
> Optymalnie byłoby aby dało się prześwit regulować w stylu - zimą, po
> mieście 5 cm wyżej, latem, na trasie 5 cm niżej.
>
> Z wymianą jakich elementów musiałaby się wiązać taka przeróbka i jakimi
> kosztami pi razy drzwi?
Ja robilem taka mini przeprawowke na ryby z nissana sunny starego.
Zrobilem tak, ze dalem 7 cm dystanse pod mcphersony. Autko sie ladnie
podnioslo, z tym, ze musialem cala geometrie przestawic, bo "uciekla"
Auto bylo podnisione mniej wiecej jak golf cuntry.
Jedzilo sie normalnie, oczywiscie w granicach normalnej normalnosci :).
Najwiekszy klopot to z geometria, jesli chcesz sporo podnosic i
opuszczac (chocby zbieznosc bedzie przestawiala.)
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
-
65. Data: 2011-02-16 09:35:22
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-02-16 08:11, sth pisze:
>> Tu gość sprzedaje trzy rodzaje w zależności od wielkości sprężyny:
>> http://allegro.pl/gumy-usztywniajace-zawieszenie-naj
taniej-i1451934085.html
>>
>> Strzelam że nr 1 będzie dobry do tyłu, a 3 do przodu.
>>
>> Trzeba tylko pamiętać żeby wkładać je na maksymalnie podniesionym
>> samochodzie i mocno wcisnąć między zwoje (najciaśniej pasują między
>> jak najniższe zwoje), bo inaczej powypadają na dziurach.
>> Ja jeszcze przewierciłem każdą gumę z góry i z dołu i przypinałem je
>> do zwoju poniżej i powyżej trytkami.
>
> rotfl! co za druciarstwo :)
> tomek powiedz ze zartowales :)
Dlaczego druciarstwo?
Czasami muszę się przedrzeć przez śnieg i wtedy łańcuchy na koła,
podwozie w ten sposób do góry i wio.
Żeby się nie powiesić podwoziem na śniegu.
A prawdę mówiąc prześwit daje w śniegu więcej niż napęd 4x4.
A samochód mam zawieszony nisko, a czasami jeszcze ciągnę lawetę w różne
zapomniane przez wszystkich miejsca.
-
66. Data: 2011-02-16 09:39:16
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: PB <p...@b...pl>
Wed, 16 Feb 2011 03:01:44 +0000 (UTC), na pl.misc.samochody, Michał
napisał(a):
> A ja się uprę że hydropneumatyk to renault a hydroactive to citroen :)
A ja Ci to naprawię. Safrane miała PNEUMATYCZNE zawieszenie. Bez
HYDRO. Hydropneumatyczne zawieszenie to właśnie Citroen, oraz sporo
czołgów i koparek. Hydroactive to nazwa marektingowa dla zawieszenia
hydropneumatycznego uzbrojonego w zawory antyopadowe, dodatkowe
gruszki i zestaw czujnikow z komputerem i zaworami który tym steruje.
W Safrane była regulowana twardość zawieszenia i w niewielkim stopniu
jego wysokość. Poza tym system ten w przeciwieństwie do tego z
Citroena - działał dość krótko. Montowano go tylko w Safrane I, byle
duperel kosztował majątek i dziś jużnie znajdziesz Szafy ze sprawnym
tym ustrojstwem, więc dyskusja jest akademicka. Najlepszą cecha
systemu Renault była łatwa możliwość ekstrakcji tego cholerstwa i
wstawienia zwykłego zawiasu...
--
Pozdrawiam
Piotr Biegała Warszawa
Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)
-
67. Data: 2011-02-16 10:11:53
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:
> Ja jeszcze przewierciłem każdą gumę z góry i z dołu i przypinałem je do
> zwoju poniżej i powyżej trytkami.
Czym?
-
68. Data: 2011-02-16 10:37:20
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: "Marcin Luty" <m...@g...com>
>> 2.normalna 3.wyzej - predkosc do 50km/h
>
> Owszem. Do 60km/h. Ale to nie jest normalna pozycja, w której możesz
> jeździć, a jedynie umożliwienie zwiększenia prześwitu w celu pokonania
> przeszkody.
>
W Xantii mozna sobie zmienic przeswit przy standardowych polozeniach wajchy.
Wystarczy odrobine przekrecic uchwyty, do ktorych przymocowane sa laczniki
korektorow wysokosci. Jak ktos chce sobie zmienic 2 x w roku o te 2-3 cm to
nie ma problemu.
--
ml
-
69. Data: 2011-02-16 11:07:21
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2011-02-16 10:11, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:
>> Ja jeszcze przewierciłem każdą gumę z góry i z dołu i przypinałem je
>> do zwoju poniżej i powyżej trytkami.
>
> Czym?
Trytytkami :)
http://www.google.pl/images?client=firefox-a&rls=org
.mozilla:pl:official&channel=s&hl=pl&q=trytytki&lr=&
um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=raFbTbGaCM2fOo24pJ4L&sa
=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=8&ved=0CFMQ
sAQwBw&biw=1280&bih=848
pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
70. Data: 2011-02-16 11:18:48
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: "Agent" <w...@o...ue>
Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości
news:4d5abc4b$0$2448$65785112@news.neostrada.pl...
> begin Agent
>
>> W TVN Turbo jak jest ten program o tuningu to mówią nieraz o regulowanym
>> zawieszeniu i mowa jest o firmie KONI albo jakoś tak. Są gotowe zestawy
>> do civiców chyba.
>
> Mówisz o gwincie ale on nie ma nic wspólnego z podwyższaniem tylko raczej
> obniżaniem...
>
Może tak ale jak jest regulacja to umożliwia i podwyżsanie i obniżanie. ALe
domyslam się że chodzi o regulacje w dół a nie w górę