-
11. Data: 2011-02-15 15:41:39
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: mleko <m...@m...ml>
On 2011-02-15 14:51, to wrote:
> begin Cavallino
>
>> Jako że wszyscy jeśli już to obniżają zawieszenie, mam pytanie w kwestii
>> odwrotnej.
>> Tzn. czy jest możliwe jego zauważalne podniesienie, bez przerabiania
>> połowy auta?
>> Teoretyczny prześwit w ceedzie to 15 cm, czyli raptem o 3 cm mniej niż
>> Sportage, ale wydaje mi się to mocno naciągana wartość, jako że każdy
>> krawężnik na parkingu zaliczam osłoną silnika. No i Jarek miał onegdaj
>> rację, twierdząc że warto wypróbować jak się jeździ wysokim autem bez
>> jego kupowania. ;-)
>
> Załóż lepsze amortyzatory, z lepszym tłumieniem. Te co masz są już pewnie
> dość mocno zużyte, więc podczas np. zjeżdżania z krawężnika przód Ci
> lekko przysiada i uderzasz osłoną. Kolejna kwestia to zużyte elementy
> metalowo-gumowe -- to też obniża lekko zawieszenie. No i oczywiście
> sprężyny -- z czasem też "siadają".
>
Eksperci na PMS :)
-
12. Data: 2011-02-15 15:43:45
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: "R." <z...@...pl>
Odpowiem od d* strony :)
W Lagunie I jest o tyle fajnie, że można tył sobie podnieść bez
większych nakładów. U mnie (w kombi) tak poprzedni właściciel podniósł -
po przesiadce z Escorta mocno mi to przeszkadzało (dużo mniej było widać
w lusterku), ale teraz - super.
Co do przodu - tutaj będzie raczej kiepsko. Sprzedaj sida i kup C-Funf
:). Albo Xantię - nawet na kilka Ci starczy ;)
R.
-
13. Data: 2011-02-15 15:50:45
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: to <t...@a...xyz>
begin mleko
> Eksperci na PMS :)
Masz coś do dodania do rzeczy czy tak sobie tylko bredzisz?
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
14. Data: 2011-02-15 15:54:16
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: to <t...@a...xyz>
begin Cavallino
> Wszystko prawda, ale nie o tym chciałem - nie chcę powrotu do standardu,
> tylko ewidetnego podwyższenia, najlepiej z możliwością regulacji. Da się
> bez wymiany połowy zawieszenia? Czy oprócz amortyzatorów i sprężyn
> trzeba pozmieniać też coś więcej (wahacze, stabilizatory czy co tam
> jeszcze jest w zawieszeniu wielowahaczowym)?
Podałem Ci jedyny niedruciarski i nie kosztujący majątku sposób na
zniwelowanie problemów które opisujesz. Przy czym nie mówię o "powrocie
do standardu" bo zasugerowałem lepsze amortyzatory niż seryjne.
Ze sposobów ekstremalnie druciarskich to "możesz" nawpychać jakichś gum
czy coś w sprężyny, ale zdecydowanie to odradzam.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
15. Data: 2011-02-15 16:41:05
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: "kml" <f...@g...lp>
Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
news:4d5a8b4b$0$2450$65785112@news.neostrada.pl...
> Chyba nie na tym polega regulowane zawieszenie.
> Ale po to się pytam, żeby się dowiedzieć - nie mam pojęcia szerszego o
> temacie.
Zależy co rozumie się pod pojęciem regulowane, prawda :) Płynnie regulowane
to co innego a "ręcznie" regulowane to też co innego :)
--
pozdrawiam
kml
-
16. Data: 2011-02-15 17:00:14
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: Kamil <k...@s...com>
On 15/02/2011 13:31, Cavallino wrote:
> Jako że wszyscy jeśli już to obniżają zawieszenie, mam pytanie w kwestii
> odwrotnej.
> Tzn. czy jest możliwe jego zauważalne podniesienie, bez przerabiania
> połowy auta?
> Teoretyczny prześwit w ceedzie to 15 cm, czyli raptem o 3 cm mniej niż
> Sportage, ale wydaje mi się to mocno naciągana wartość, jako że każdy
> krawężnik na parkingu zaliczam osłoną silnika.
Co to za parking, gdzie trzeba po kraweznikach jezdzic?
--
Pozdrawiam
Kamil
-
17. Data: 2011-02-15 17:23:24
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "kml" <f...@g...lp> napisał w wiadomości
news:ije1ak$msl$1@inews.gazeta.pl...
>
> Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
> news:4d5a8036$0$2439$65785112@news.neostrada.pl...
>
>> Z wymianą jakich elementów musiałaby się wiązać taka przeróbka i jakimi
>> kosztami pi razy drzwi?
>
> Mój znajomy kiedyś się dgrażał, że takie coś zrobi ale koszt był
> dramatyczny - amortyzatory, pompa ciśnienia i chgw co jeszcze. Do tego
> trzeba to ładnie spiąć i uruchomić. Gdyby był gotowy zestaw typu plug&play
> to można by o tym myśleć, ale rzeźbić samemu warto wyłącznie mając do tego
> pełne zaplecze warsztatowe oraz naprawdę konkretne środki zabezpieczone na
> ten cel.
Sprężyny i ewentualnie amortyzatory, choć nie jestem pewny, czy nie
wystarczą same wyższe spręzyny.
Przy podniesieniu o 3-4 cm napewno.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
-
18. Data: 2011-02-15 17:44:49
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: "Agent" <w...@o...pl>
?
Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
news:4d5a8b4b$0$2450$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "kml" <f...@g...lp> napisał w wiadomości
> news:ije1ol$o8i$1@inews.gazeta.pl...
>>
>> Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
>> news:4d5a8944$0$2496
>>
>>> Ale ja nic nie pisałem o regulacji guzikiem w kabinie.
>>
>> Będziesz co 4 miesiące demontował wszystkie graty, wkładał inne a potem
>> ustawiał geomerię i zbieżność :)?
>
> Chyba nie na tym polega regulowane zawieszenie.
> Ale po to się pytam, żeby się dowiedzieć - nie mam pojęcia szerszego o
> temacie.
W TVN Turbo jak jest ten program o tuningu to mówią nieraz o regulowanym
zawieszeniu i mowa jest o firmie KONI albo jakoś tak. Są gotowe zestawy do
civiców chyba.
-
19. Data: 2011-02-15 18:08:35
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>
W dniu 2011-02-15 14:31, Cavallino pisze:
> Z wymianą jakich elementów musiałaby się wiązać taka przeróbka i jakimi
> kosztami pi razy drzwi?
Albo air ride (koszt w zaleznosci od firmy, bajerow, etc. od okolo 6-7k
zl) albo amortyzatory z regulowana twardoscia/skokiem (nie wiem czy do
Ceeda ktos robi).
--
Pozdrawiam,
Maciek
-
20. Data: 2011-02-15 18:47:56
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: to <t...@a...xyz>
begin Agent
> W TVN Turbo jak jest ten program o tuningu to mówią nieraz o regulowanym
> zawieszeniu i mowa jest o firmie KONI albo jakoś tak. Są gotowe zestawy
> do civiców chyba.
Mówisz o gwincie ale on nie ma nic wspólnego z podwyższaniem tylko raczej
obniżaniem...
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway