eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Zawieszenie - zmiana wysokości
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 103

  • 11. Data: 2011-02-15 15:41:39
    Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
    Od: mleko <m...@m...ml>

    On 2011-02-15 14:51, to wrote:
    > begin Cavallino
    >
    >> Jako że wszyscy jeśli już to obniżają zawieszenie, mam pytanie w kwestii
    >> odwrotnej.
    >> Tzn. czy jest możliwe jego zauważalne podniesienie, bez przerabiania
    >> połowy auta?
    >> Teoretyczny prześwit w ceedzie to 15 cm, czyli raptem o 3 cm mniej niż
    >> Sportage, ale wydaje mi się to mocno naciągana wartość, jako że każdy
    >> krawężnik na parkingu zaliczam osłoną silnika. No i Jarek miał onegdaj
    >> rację, twierdząc że warto wypróbować jak się jeździ wysokim autem bez
    >> jego kupowania. ;-)
    >
    > Załóż lepsze amortyzatory, z lepszym tłumieniem. Te co masz są już pewnie
    > dość mocno zużyte, więc podczas np. zjeżdżania z krawężnika przód Ci
    > lekko przysiada i uderzasz osłoną. Kolejna kwestia to zużyte elementy
    > metalowo-gumowe -- to też obniża lekko zawieszenie. No i oczywiście
    > sprężyny -- z czasem też "siadają".
    >
    Eksperci na PMS :)


  • 12. Data: 2011-02-15 15:43:45
    Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
    Od: "R." <z...@...pl>

    Odpowiem od d* strony :)

    W Lagunie I jest o tyle fajnie, że można tył sobie podnieść bez
    większych nakładów. U mnie (w kombi) tak poprzedni właściciel podniósł -
    po przesiadce z Escorta mocno mi to przeszkadzało (dużo mniej było widać
    w lusterku), ale teraz - super.

    Co do przodu - tutaj będzie raczej kiepsko. Sprzedaj sida i kup C-Funf
    :). Albo Xantię - nawet na kilka Ci starczy ;)

    R.


  • 13. Data: 2011-02-15 15:50:45
    Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin mleko

    > Eksperci na PMS :)

    Masz coś do dodania do rzeczy czy tak sobie tylko bredzisz?

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 14. Data: 2011-02-15 15:54:16
    Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Cavallino

    > Wszystko prawda, ale nie o tym chciałem - nie chcę powrotu do standardu,
    > tylko ewidetnego podwyższenia, najlepiej z możliwością regulacji. Da się
    > bez wymiany połowy zawieszenia? Czy oprócz amortyzatorów i sprężyn
    > trzeba pozmieniać też coś więcej (wahacze, stabilizatory czy co tam
    > jeszcze jest w zawieszeniu wielowahaczowym)?

    Podałem Ci jedyny niedruciarski i nie kosztujący majątku sposób na
    zniwelowanie problemów które opisujesz. Przy czym nie mówię o "powrocie
    do standardu" bo zasugerowałem lepsze amortyzatory niż seryjne.

    Ze sposobów ekstremalnie druciarskich to "możesz" nawpychać jakichś gum
    czy coś w sprężyny, ale zdecydowanie to odradzam.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 15. Data: 2011-02-15 16:41:05
    Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
    Od: "kml" <f...@g...lp>


    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:4d5a8b4b$0$2450$65785112@news.neostrada.pl...

    > Chyba nie na tym polega regulowane zawieszenie.
    > Ale po to się pytam, żeby się dowiedzieć - nie mam pojęcia szerszego o
    > temacie.

    Zależy co rozumie się pod pojęciem regulowane, prawda :) Płynnie regulowane
    to co innego a "ręcznie" regulowane to też co innego :)

    --
    pozdrawiam
    kml


  • 16. Data: 2011-02-15 17:00:14
    Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 15/02/2011 13:31, Cavallino wrote:
    > Jako że wszyscy jeśli już to obniżają zawieszenie, mam pytanie w kwestii
    > odwrotnej.
    > Tzn. czy jest możliwe jego zauważalne podniesienie, bez przerabiania
    > połowy auta?
    > Teoretyczny prześwit w ceedzie to 15 cm, czyli raptem o 3 cm mniej niż
    > Sportage, ale wydaje mi się to mocno naciągana wartość, jako że każdy
    > krawężnik na parkingu zaliczam osłoną silnika.

    Co to za parking, gdzie trzeba po kraweznikach jezdzic?




    --
    Pozdrawiam
    Kamil


  • 17. Data: 2011-02-15 17:23:24
    Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "kml" <f...@g...lp> napisał w wiadomości
    news:ije1ak$msl$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
    > news:4d5a8036$0$2439$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    >> Z wymianą jakich elementów musiałaby się wiązać taka przeróbka i jakimi
    >> kosztami pi razy drzwi?
    >
    > Mój znajomy kiedyś się dgrażał, że takie coś zrobi ale koszt był
    > dramatyczny - amortyzatory, pompa ciśnienia i chgw co jeszcze. Do tego
    > trzeba to ładnie spiąć i uruchomić. Gdyby był gotowy zestaw typu plug&play
    > to można by o tym myśleć, ale rzeźbić samemu warto wyłącznie mając do tego
    > pełne zaplecze warsztatowe oraz naprawdę konkretne środki zabezpieczone na
    > ten cel.

    Sprężyny i ewentualnie amortyzatory, choć nie jestem pewny, czy nie
    wystarczą same wyższe spręzyny.
    Przy podniesieniu o 3-4 cm napewno.


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka



  • 18. Data: 2011-02-15 17:44:49
    Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
    Od: "Agent" <w...@o...pl>

    ?
    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:4d5a8b4b$0$2450$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "kml" <f...@g...lp> napisał w wiadomości
    > news:ije1ol$o8i$1@inews.gazeta.pl...
    >>
    >> Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
    >> news:4d5a8944$0$2496
    >>
    >>> Ale ja nic nie pisałem o regulacji guzikiem w kabinie.
    >>
    >> Będziesz co 4 miesiące demontował wszystkie graty, wkładał inne a potem
    >> ustawiał geomerię i zbieżność :)?
    >
    > Chyba nie na tym polega regulowane zawieszenie.
    > Ale po to się pytam, żeby się dowiedzieć - nie mam pojęcia szerszego o
    > temacie.

    W TVN Turbo jak jest ten program o tuningu to mówią nieraz o regulowanym
    zawieszeniu i mowa jest o firmie KONI albo jakoś tak. Są gotowe zestawy do
    civiców chyba.


  • 19. Data: 2011-02-15 18:08:35
    Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2011-02-15 14:31, Cavallino pisze:

    > Z wymianą jakich elementów musiałaby się wiązać taka przeróbka i jakimi
    > kosztami pi razy drzwi?

    Albo air ride (koszt w zaleznosci od firmy, bajerow, etc. od okolo 6-7k
    zl) albo amortyzatory z regulowana twardoscia/skokiem (nie wiem czy do
    Ceeda ktos robi).

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek


  • 20. Data: 2011-02-15 18:47:56
    Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Agent

    > W TVN Turbo jak jest ten program o tuningu to mówią nieraz o regulowanym
    > zawieszeniu i mowa jest o firmie KONI albo jakoś tak. Są gotowe zestawy
    > do civiców chyba.

    Mówisz o gwincie ale on nie ma nic wspólnego z podwyższaniem tylko raczej
    obniżaniem...

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 10 ... 11


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: